28.9 C
Athens
Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

Η Μουσειακή Αποκατάσταση του Οχήματος-Εστιατορίου του Simplon-Orient Express από τον ΟΣΕ

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι SimplonOrient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.

Το Όχημα -Εστιατόριο του Ελληνικού Κλάδου του SimplonOrient Express, έπειτα από γενική επισκευή και Μουσειακή Αποκατάσταση, μαγνήτισε τα βλέμματα όλων.

Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου.

Στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ, το βαγόνι επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, διοικήσεις φορέων κ.α., ενώ ακολούθησε μεγάλη ροή επισκεπτών στο εξωτερικό και εσωτερικό του βαγονιού, καθώς, κατά πολλούς, αποτέλεσε το ιδιαίτερο γεγονός της φετινής ΔΕΘ.

Η ιστορία του βαγονιού

Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / Compagnie Internationale des Wagons Lits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι».

Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-Orient Express. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίες Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.

Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ.

Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην Ελλάδα.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Νέες συμφωνίες συνεργασίας του ΣΕΒ με τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Ιωαννίνων

Στο επίκεντρο η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης με άξονες τη γνώση και την καινοτομία Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπέγραψαν συμφωνίες συνεργασίας με...

Σε λειτουργία το mySynigoroslive για τον προγραμματισμό ραντεβού με τον Συνήγορο του Πολίτη

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε από την Τρίτη η πλατφόρμα mySynigoroslive, μέσω της οποίας οι πολίτες – φυσικά πρόσωπα και νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων – μπορούν...

Cyclopt: Η ελληνική startup μας συστήνει τον καθημερινό βοηθό συντήρησης λογισμικού

Λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις στο πεδίο της ανάπτυξης λογισμικού, η Cyclopt πρωτοπορεί προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους πελάτες της. Με στόχο πάντα...

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Βράβευση 5 καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών από την Κρήτη

Πέντε πολλά υποσχόμενες επιχειρηματικές ιδέες αναδείχθηκαν σε διαγωνισμό των Διαδικτυακών Εργαστήριων Πράσινης Επιχειρηματικότητας, που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο του έργου GreenTecLab «Ενδυνάμωση νεοσύστατων επιχειρήσεων για την προστασία...

Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας 

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην...