13.7 C
Athens
Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, 2023

«Η επιστροφή στην κανονικότητα περνάει από τις νέες τεχνολογίες» λένε οι ελληνικές εταιρείες

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Πιο ψηφιακά συνειδητοποιημένες από ποτέ είναι σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις. Αφενός αναγνωρίζουν ότι η τεχνολογία τους παρείχε ένα ασφαλές διαβατήριο επιβίωσης την εποχή του COVID και αφετέρου βλέπουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα γραφτεί και πάλι με ψηφιακούς όρους.

Η μεγάλη μερίδα των ελληνικών εταιρειών συμμερίζεται την άποψη ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ειδικότερα, περισσότερες από τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (77,9%) πιστεύουν ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε σημαντικά στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων (πολύ, πάρα πολύ, απόλυτα) στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Μόνο το 10% των εταιρειών της χώρας θεωρεί ότι η σχετική συμβολή ήταν περιορισμένη (πολύ λίγο, λίγο – η επιλογή «καθόλου» δεν υπάρχει στις απαντήσεις των επιχειρήσεων.

 

Η επόμενη ημέρα 

Ταυτόχρονα, κοιτώντας προς την επόμενη ημέρα της πανδημίας, οι εταιρείες στην Ελλάδα αναγνωρίζουν ότι αυτή δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Σχεδόν το 60% πιστεύει και μάλιστα «πάρα πολύ ή απόλυτα» ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα συμβάλει στη γρηγορότερη ανάκτηση των ρυθμών ανάπτυξης μετά από την κρίση.

Ένα επιπλέον ποσοστό της τάξης του 35% υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνολογίες θα συμβάλλουν «πολύ ή αρκετά» στην ταχύτερη «ανάρρωση» από την πανδημία. Μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 6,7% θεωρεί ότι η τεχνολογία δεν θα παίξει ρόλο στην αποκατάσταση της κανονικότητας μετά από την πανδημία.

Ρόλος-“κλειδί”

Έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πειραιά εξετάζει τις επιπτώσεις της πανδημίας στην επιχειρηματική συνέχεια και ανθεκτικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία σε αυτή. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν σήμερα τον μείζονα ρόλο της τεχνολογίας και προσπαθούν να αποκτήσουν ψηφιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Για την ακρίβεια, μία στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις απαντά ότι επιδιώκει και καταφέρνει να προκαλεί τεχνολογικές εξελίξεις και να τις υιοθετεί πριν από τους περισσότερους ανταγωνιστές της. Μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία, της τάξης του 2,7%, απαντά ότι δεν βλέπει κάποια σκοπιμότητα για αναβάθμιση των τεχνολογικών της υποδομών.

 

Ψηφιακή θωράκιση

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που σχετίζονται με την εξέλιξη του τζίρου των ελληνικών εταιρειών, που προήλθε από πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (54,05%) είδε αύξηση του σχετικού τζίρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ ένα μικρό ποσοστό (13,52%) διαπίστωσε μείωση.

Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων, που παρουσίασαν εξαιρετικές επιδόσεις στη διάρκεια της πανδημίας και αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 30%, είναι επιχειρήσεις που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Περισσότερο από το 85% αυτών των επιχειρήσεων υιοθετεί ή και προκαλεί τις τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο που ανήκουν. Επίσης, οι μισές επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας θεωρούν ότι οι υιοθέτηση τεχνολογικών εξελίξεων αποτελεί και σημαντική συνιστώσα για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

The Best TV: H τηλεόραση που έγραψε και συνεχίζει να γράφει ιστορία παίζει αποκλειστικά στο Vodafone TV

Ιστορίες που άλλαξαν τους κανόνες της τηλεόρασης από τα μεγαλύτερα στούντιο, βραβευμένες σειρές που μένουν σταθερές μέσα στα χρόνια, βρίσκονται διαθέσιμες με όλους τους...

COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Χριστούγεννα στην COSMOTE TV με πάνω από 120 ταινίες

Το πνεύμα των Χριστουγέννων ζωντανεύει και φέτος στην COSMOTE TV, μέσα από το pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD. Από την Παρασκευή 8/12 έως...

Αν δεν προετοιμαστείτε, ετοιμαστείτε να αποτύχετε: 7+1 στρατηγικές για να αποφύγετε τα δίχτυα των χάκερ

Το ερώτημα δεν είναι εάν, αλλά το πότε θα πέσετε θύμα χάκερ, λέει ο Tony Anscombe, Chief Security Evangelist της παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας...

AWS: Το πρώτο ευρωπαϊκό Outpost Testing Lab στην Ελλάδα είναι γεγονός

Η Amazon Web Services (AWS) ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας του πρώτου ευρωπαϊκού Outpost Testing Lab (OTL) στην Ελλάδα. Μέσω του εν λόγω προγράμματος, πελάτες, συνεργάτες αλλά...

Όταν η κοινωνική συμπεριφορά ενός εργαζομένου γίνεται απειλή για την επιχείρηση

Στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου τα αθώα GIF και τα κοινόχρηστα έγγραφα μπορούν να αποτελέσουν απειλή, η προστασία της συνεργασίας στο cloud από το...