26.2 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Ηλεκτροκίνητο τρένο το 2021 μέχρι τη Ροδοδάφνη (Αίγιο)

* Της Μαρίας Μόσχου

Στην  δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 67 εκ. ευρώ (83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για την κατασκευή-τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα ενώ με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται ηλεκτροκίνητα τρένα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η δημοπράτηση γίνεται μετά την επιτυχή δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης της προκήρυξης του έργου στις 30 Δεκεμβρίου. Η διαδικασία είναι ανοιχτή και θα γίνει μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσιών Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.), για την επιλογή αναδόχου.

Οι προσφορές θα υποβάλλονται από τους ενδιαφερομένους ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr του ΕΣΗΔΗΣ.  Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών στην πύλη του ΕΣΗΔΗΣ ορίζεται η 09-02-2018 και ώρα Ελλάδος 11:00 π.μ. Ως ημερομηνία κα ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 15-02-2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:00 π.μ. Η επιλογή του Αναδόχου θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού.

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης) πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Το 2021 το τρένο θα έχει φτάσει περίπου 35χλμ μακριά από την Πάτρα. Να σημειώσουμε πως αναμένεται ακόμα μία εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος Ροδοδάφνη-Ρίο που πιθανότατα θα  δημοπρατηθεί επίσης μέσα στο 2018.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του «Άξονα Προτεραιότητας 1» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα στην βόρεια Πελοπόννησο, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία για τα έργα υποδομής από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, ενώ αναμένεται και η εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση (ορίζοντας 2022), ώστε να φτάσει το τρένο μέχρι τα όρια της Πάτρας.

Ταυτότητα έργου

Το παρόν έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος «Κιάτο – Ροδοδάφνη», της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα (ΠΑΘΕΠ)».

Αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα», που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Συνδέεται με την σιδηροδρομική γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα» και μέσω αυτής με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μελλοντικά, η γραμμή θα ηλεκτροκινηθεί και στο τμήμα από Ροδοδάφνη έως Πάτρα.

Φυσικό αντικείμενο

Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατουμένου έργου αφορά στην:

1) Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.

2) Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους και

3) Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.

4) Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).

5) Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication and Intercom System (PAΕCΙS).

6) Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Οι επόμενες δημοπρατήσεις

Τα επόμενα έργα που θα δημοπρατηθούν είναι η ηλεκτροκίνηση σε δύο ακόμα έργα: στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα μήκους 80χλμ με 45 εκατ .ευρώ που το χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας και στο Λάρισα-Βόλος μήκους 61 χλμ και κόστους 60 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας.

Επίσης ώριμο προς δημοπράτηση θεωρείται το έργο για τη Β` φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας με κόστος 41 εκατ. ευρώ που θα δώσει και την τελική μορφή του αλλά και το μικρότερο έργο 11,5 εκατ. ευρώ για μετατροπή της γραμμής σε κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ισθμός-Λουτράκι.

Το επόμενο πολύ μεγάλο έργο που αναμένεται από την ΕΡΓΟΣΕ είναι η επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-σταθμοί στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο καθώς το κόστος ξεπερνά τα 100 εκατ.ευρώ. Όλα τα παραπάνω πλην του Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα τραβούν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ενώ η Σήραγγα Σεπολίων από το “Συνδέοντας την Ευρώπη”.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο «Eλεύθερος επαγγελματίας» καθηλώνει με δράση και κωμικές στιγμές στη Sunday Premiere της Nova

Την κωμωδία δράσης «Freelance​» («Ελεύθερος Επαγγελματίας») με τους Christian Slater, John Cena, Alison Brie σε σκηνοθεσία Pierre Morel θα απολαύσουν οι συνδρομητές αυτή την...

Ο ΟΤΕ στον διεθνή δείκτη FTSE4Good για 16η συνεχή χρονιά

Ο ΟΤΕ συμπεριλαμβάνεται για 16η συνεχή χρονιά στο διεθνή δείκτη βιώσιμης ανάπτυξης FTSE4Good Emerging, με σταθερά υψηλές επιδόσεις ESG. Σε συνέχεια αξιολόγησης από την...

Η LG ενισχύει τις λύσεις εικονικής παραγωγής μέσω στρατηγικής συνεργασίας με την MO-SYS

Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για την από κοινού ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων για στούντιο εικονικής παραγωγής και εκτεταμένης πραγματικότητας Η LG Electronics (LG) ανακοινώνει την...

Πειρατικά δίκτυα συνδρομητικής τηλεόρασης και επιθέσεις χάκερ: Ένα επικίνδυνο παιχνίδι με τα crypto

Η πρόσφατη επίθεση χάκερ που στόχευσε χιλιάδες λογαριασμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμα και στον επίσημο λογαριασμό της πυροσβεστικής στην Ελλάδα με σκοπό τη χειραγώγηση...

Μετά τους μικροδορυφόρους, η Ελλάδα αποκτά διαστημικό hub

Γράφει η Μαρία Μόσχου Να ενισχύσει την παρουσία της στη διαστημική τεχνολογία επιχειρεί η Ελλάδα, η οποία μετά τις τέσσερις συμφωνίες που έχει υπογράψει...