Πέντε χρονιά μετά το 2012 που ξεκίνησε η διαδικασία για την προμήθεια συρμών νέας γενιάς Τραμ στην Αθήνα, η Alstom θα είναι επίσημα ο ανάδοχος-προμηθευτής για τα νέα οχήματα του Τραμ της Αθήνας.
Πληροφορίες θέλουν τον Γαλλικό Πολυεθνικό Όμιλο να προσέφερε τιμή περίπου στα 55εκατ.ευρώ.
Τα 25 νέα Τραμ είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου που επεκτείνεται από το 2018 κατά 5,4 χλμ στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά ενώ θα συμβάλει και στη βελτίωση της καθημερινής απόδοσης των δρομολογίων.
Σημειώνεται ότι η επέκταση του τραμ στον Πειραιά πρόκειται να εγκαινιαστεί, εμπορικά, τον Σεπτέμβριο του 2018. Είναι συνολικού μήκους 5,4 χλμ, έχει 12 στάσεις και ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος».
Λίγες μέρες νωρίτερα είχε ολοκληρωθεί και το δικαστικό μέρος της υπόθεσης του διαγωνισμού στο ΣτΕ καθώς απερρίφθησαν οι σχετικές προσφυγές ανοίγοντας τον δρόμο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης την Άνοιξη.
Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός προϋπολογισμός για τα Τραμ ήταν 64,25εκατ.ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης έχει διάρκεια 940 μέρες (περίπου 31 μήνες). Σύμφωνα με πληροφορίες τα πρώτα νέας γενιάς Τραμ αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους της Αθήνας προς το τέλος του 2019 και να ολοκληρωθεί η προμήθεια τους το 2020.
Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Αττικό Μετρό ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Αναμένεται έλεγχος των εγγράφων, αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενημέρωση της Βουλής των Ελλήνων και μετά ενεργοποίηση της.
Εκτός από την Alstom στον διαγωνισμό της 22ας Μαΐου συμμετείχαν η Τσέχικη Skoda και η Κορεάτικη Hyundai Rotem.