Η καραντίνα έφερε τις μεγαλύτερες ηλικίες στον ψηφιακό κόσμο: κατά 10% αυξήθηκε το ποσοστό των ελληνων, ηλικίας 65 έως 74 ετών, που συνδέεται online.
της Νατάσας Φραγκούλη
Αν υπάρχει μια περίοδος όπου οι πολίτες ανέπτυξαν την πιο στενή σχέση με το Διαδίκτυο, αυτή είναι σίγουρα το lockdown, που επιβλήθηκε για τον περιορισμό της μετάδοσης του COVID-19. Μάλιστα, αυτή η διαπίστωση δεν αφορά μόνο τους …συνήθεις υπόπτους, δηλαδή τα άτομα νεαρότερης ηλικίας, αλλά και τους μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες.
Το πρώτο εξάμηνο του 2020 το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 55 έως 64 ετών, που ήταν συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 8% και έφτασε το 88% από 81% το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Ακόμη και οι πολίτες, ηλικίας 65 έως 74 ετών, που παραδοσιακά βρίσκεται πιο μακριά από τον παγκόσμιο ιστό, μπήκαν πιο ενεργά στον ψηφιακό κόσμο.
Το σχετικό ποσοστό ήταν αυξημένο κατά 10% σε σχέση με έξι μήνες νωρίτερα, φθάνοντας το 66% από 60% το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Συνολικά, 7.800.000 πολίτες ήταν online τη περίοδο του lockdown.
Η επιστροφή του desktop
Η αυξημένη ενασχόληση των Ελλήνων με το Διαδίκτυο την περίοδο της καραντίνας συνοδεύτηκε από μια εντυπωσιακή αυξημένη ποικιλία συσκευών σύνδεσης στο Internet. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari ο κάθε Έλληνας χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο 2,8 συσκευές.
Και μπορεί το smartphone να ήταν ήδη η πιο δημοφιλής συσκευή και να παρέμεινε, ωστόσο, μεγάλη αύξηση καταγράφηκε σε άλλες συσκευές: η χρήση laptop εκτοξεύθηκε κατά 32% έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2019, ενώ η χρήση desktop κατά 31%.
Ένα εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας είναι ότι η χρήση της smart TV ως μέσου σύνδεσης στο Διαδίκτυο στην Ελλάδα εκτινάχθηκε κατά 52% το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Social media mania
Μια διαδικτυακή συνήθεια, που έγινε κυριολεκτικά τρόπος ζωής για τους Έλληνες το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, είναι τα social media. Η μεγαλύτερη αύξηση της χρήσης σημειώθηκε στο Twitter (77%), στο Linkedin (59%) και στο Snapchat (52%).
Στο μεταξύ, η χρήση του Pinterest επίσης αυξήθηκε (42%), όπως και του Youtube (34%), αλλά και του Instagram κατά 23%.