8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

ΓΑΙΑΟΣΕ: Αναβαθμίζει το τροχαίο υλικό και προσελκύει νέους πελάτες

  • Της Μαρίας Μόσχου

Ένα φιλόδοξο σχέδιο ανακατασκευής τροχαίου υλικού έχει ξεκινήσει να υλοποιεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία έχει μεταφερθεί το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, με στόχο την ενοικίασή τους σε εταιρείες που θα εκτελούν σιδηροδρομικές μεταφορές.

Ήδη έχει προκηρυχθεί ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός για την ανάταξη και ανακατασκευή 24 μηχανών που θα δοθούν προς ενοικίαση.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά και ο Ανάδοχος που θα προκύψει από το Διαγωνισμό θα αναλάβει το έργο της επαναφοράς σε λειτουργική κατάσταση 24 μονάδων τροχαίου υλικού ώστε να είναι σε αντίστοιχο επίπεδο του μέσου όρου των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών κρατών.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 23η Ιουλίου 2018, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00.

Στόχος  της ΓΑΙΑΟΣΕ να εξασφαλίσει και νέους πελάτες εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα της εξασφαλίσουν μία υγιή οικονομική πορεία αλλά και την απόσβεση της συγκεκριμένης επένδυσης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ήδη καταρτίσει  πρόγραμμα αναβάθμισης του τροχαίου υλικού για την επόμενη τετραετία έχοντας εξασφαλίσει κονδύλια ύψους 40 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των συρμών.

Παράλληλα σχεδιάζει και νέες δράσεις, προκειμένου το τροχαίο υλικό που ανήκει στο κράτος να εκσυγχρονιστεί και να γίνει ανταγωνιστικό.

Το τροχαίο υλικό

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως διαχειριστής και επικαρπωτής του τροχαίου υλικού του ελληνικού δημοσίου, έχει υπό την εποπτεία της 3.800 μηχανές και βαγόνια.

Από αυτά, τα 1.160 είναι μισθωμένα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ τα υπόλοιπα είναι σε ακινησία.

Το 50%-60% των μακράς ακινησίας τα οποία είναι πλέον κατεστραμμένα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν θα πάει για σκραπ ώστε να επιφέρει έσοδα στην εταιρεία.

Το υπόλοιπο τροχαίο υλικό θα ομαδοποιηθεί προκειμένου να φυλάσσεται με πιο σύγχρονες μεθόδους.

Αξιολόγηση τροχαίου υλικού

Κατόπιν αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε το 2016 από εταιρία συμβούλων προκύπτει:

–     από σε σύνολο 226 τα οποία αφορούν αυτοκινούμενο ή μέρη αυτοκινούμενου τροχαίου υλικού (Α/Α) μόνο 3 χρειάζονται εκτεταμένες επισκευές για να ξαναμπούν σε κυκλοφορία

–     τα 32 χρήζουν εργασιών συντήρησης

–     τα 191 είναι σε πλήρη λειτουργική κατάσταση

Η ηλικία του Τροχαίου Υλικού

Τα DESIRO το μεγαλύτερο μέρος έχουν αποκτηθεί μετά το 2004, τα Hellas Sprinter μετά το 2006, kai τα Kat 2000 2δυμα MAN έχουν ημερομηνία κτήσης το 2004 και μετά, τα M.L.W ανακατασκευασμένες πλήρως σε συνεργασία με τον αμερικανικό οίκο MLW περίπου το 2005 και τα RailBus με έτος κυκλοφορίας το 2003 και 2004.

Απ ό, τι φαίνεται το τροχαίο υλικό αιχμής είναι ηλικίας από 10-15 ετών ηλικία, η οποία θεωρείται μικρή, ενώ ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές αντιλήψεις σχετικές με τη σιδηροδρομική λειτουργία.

Όπως είπε μιλώντας στο moved.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζας «θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει είναι λιγότερα από τη μέση χρήση η οποία αντιστοιχεί στα χρόνια λειτουργίας τους».

 

Goldair Rail Gargo

Στην Goldair το εμπορικό σιδηροδρομικό έργο που θα εκτελείται θα γίνεται, προς το παρόν, με ελληνικό τροχαίο υλικό, που εκμισθώνεται από την κρατική ΓΑΙΑΟΣΕ και συντηρείται από 1η Μαρτίου στη μοναδική δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, την ΕΕΣΣΤΥ.

Η τελική συμφωνία υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ μετά τις απαραίτητες δοκιμές η Rail Cargo δρομολογεί από την επόμενη εβδομάδα τρένα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Για την εταιρεία που είναι joint venture του ελληνικού ομίλου Goldair και θυγατρικής της Αυστριακού ομίλου σιδηροδρόμων, του ΟΒΒ, το πρώτο αυτό εμπορευματικό δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιουνίου, με τα πανηγυρικά εγκαίνια της νέας γραμμής που θα εκτελεί μεταφορές στo τμήμα Ειδομένη – Θεσσαλονίκη.

Στην επόμενη πενταετία η Rail Cargo Logistics Goldair σχεδιάζει να επενδύσει 20 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με το εμπορευματικό κέντρο που πρόκειται να δημιουργήσει στο Θριάσιο Ι, από κοινού με την ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ,  αφού βεβαίως υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, που πλέον αναμένεται να γίνει εντός Ιουνίου καθώς, έχει περιληφθεί στα απαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης του μνημονίου.

Η Pearl

Μετά  την Rail Cargo Logistics Goldair, μηχανές, από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, έχει ζητήσει και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl).

Η Pearl, όπως και η Goldair, έχει αιτηθεί  2 ηλεκτράμαξες και 2 ντιζελάμαξες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού δημοσίου.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων χορήγησε πρόσφατα την τελική άδεια στην Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl.

ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε.

Ένας ακόμα μελλοντικός πελάτης της ΓΑΙΟΑΣΕ είναι ο ιδιοκτήτης  της  4ης κατά σειρά άδειας που εκδόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Πρόκειται για εταιρεία ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε. με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που εκτελεί μεταφορές με εκατοντάδες φορτηγά ενώ έχει  θυγατρικές σε Ρουμανία και Βουλγαρία.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΡΑΣ “Η ΡΑΣ με απόφαση της Ολομέλειας της στις 2018.5.25 χορήγησε στην εταιρία ΜΑΚΙΟΣ Α.Ε. άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών με παροχή έλξης ή/και πλήρων συρμών στο σύνολο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου”. Η ΜΑΚΙΟΣ θα δραστηριοποιηθεί στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και είναι πλέον ανταγωνιστής της Αυστριακών Συμφερόντων Goldair Rail Cargo, την κινεζικών Συμφερόντων Pearl και την Ιταλικών συμφερόντων πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η απόφαση της ΓΑΙΑΟΣΕ

Ο διαγωνισμός που έχει ήδη προκηρυχθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ αφορά την επισκευή μονάδων τροχαίου υλικού, με τα εξής  χαρακτηριστικά:

Κινητήριο ΤΥ ADtranz DE 2000

Κινητήριο ΤΥ Siemens Hellas Sprinter

Κινητήριο ΤΥ Siemens DESIRO

Κινητήριο ΤΥ M.L.W. MLW 450

Κινητήριο ΤΥ Stadler RailBus (Normalspur) 3δυμα

Κινητήριο ΤΥ Stadler RailBus (Meterspur) 3δυμα

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...