30.7 C
Athens
Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025

Φθορά ή απώλεια αποσκευών σε αεροπορικές πτήσεις – Τι ισχύει

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, ενόψει της αυξημένης κινητικότητας των καταναλωτών, επιθυμεί να ενημερώσει όλους όσοι ετοιμάζονται να κλείσουν το επόμενο αεροπορικό τους ταξίδι για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας αποσκευών κατά τις αεροπορικές πτήσεις.

Πότε ισχύουν τα δικαιώματά μας;

Τα δικαιώματά μας, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:

  • Η πτήση μας εκτελείται από και προς χώρα κράτος μέλος της Ε.Ε., από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας, εντός ή εκτός Ε.Ε.
  • Η πτήση μας εκτελείται από τρίτη χώρα, εκτός Ε.Ε., προς χώρα της Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας της Ε.Ε.
  • Η πτήση μας, εκτελείται από χώρα της Ε.Ε., προς τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας εντός ή εκτός Ε.Ε.

Αποσκευές

Η αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε, είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια των αποσκευών που έχουν περάσει από σχετικό έλεγχο, υπό τον όρο ότι το συμβάν που την προκάλεσε, σημειώθηκε επί του αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε περιόδου, κατά την οποία οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη της. Στις περιπτώσεις αυτές, δικαιούστε αποζημίωση, η οποία μπορεί να ανέρχεται έως το ποσό των 1.220 €. Εάν η ζημία προκλήθηκε εξαιτίας ελαττώματος ή ποιότητας της αποσκευής σας, δε δικαιούστε αποζημίωση. Στην περίπτωση χειραποσκευών, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη, εφόσον η ζημία προκληθεί από δική της υπαιτιότητα.

  • Σε περίπτωση φθοράς αποσκευών που έχουν παραδοθεί κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, οφείλετε να υποβάλετε γραπτή καταγγελία στον αερομεταφορέα, εντός 7 ημερών, και σε περίπτωση καθυστέρησης, εντός 21 ημερών, από την ημέρα που λάβατε τις αποσκευές σας.
  • Αν δε βρίσκετε τη βαλίτσα σας κατά την άφιξη σας στο αεροδρόμιο προορισμού, τότε θα πρέπει να το αναφέρετε αμέσως στο Γραφείο Απολεσθέντων του αεροδρομίου, όπου θα συμπληρώσετε Δήλωση Απώλειας Αποσκευής, ώστε να ειδοποιηθείτε σε περίπτωση ανεύρεσής της. Αν η αποσκευή σας δεν βρεθεί σε διάστημα 21 ημερών, θεωρείται χαμένη.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορείτε να δείτε στο Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη

Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

O Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη πιστοποιήθηκε ως Great Place to Work-Certified

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, με υπερηφάνεια, ανακοινώνει ότι απέκτησε για πρώτη φορά την πιστοποίηση Great Place to Work® μετά από μια μεθοδική και διεξοδική...

«Τελευταία κλήση»: Η νέα συμπαραγωγή της Nova

Η Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι συμπαραγωγός στην ταινία «Τελευταία Κλήση», της νέας παραγωγής...

Διπλασιάστηκε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα chatbots το 2025

Της Νατάσας Φραγκούλη Η επόμενη γενιά χρηστών του διαδικτύου φαίνεται να έχει ήδη ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητά της — όχι ως εργαλείο, αλλά...

Καλοκαιρινές εκπτώσεις σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ με επιπλέον 15% €πιστροφή για αγορές με κάρτες Eurobank

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ σε όλα τα φυσικά καταστήματα, καθώς και online στα cosmote.gr και germanos.gr. Έως και...

Μetron: Από τις Σέρρες στα 50 κράτη – Το ελληνικό success story στους ανελκυστήρες

Της Μαρίας Μόσχου Από την Καρδιά της ΒΙ.ΠΕ. Σερρών, η Metron SA, η ελληνική βιομηχανία ανελκυστήρων της οικογένειας Σάνδρου εξελίσσεται σε παγκόσμιο όνομα, φέρνοντας τη...