23.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου, 2023

«Φρένο» στις πωλήσεις των online super market στο πρώτο 6μηνο

Στο -5% σε αξία κινήθηκε ο κλάδος του online super market το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ σημάδια έντονης ανάπτυξης καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Με την αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ να εκτιμάται στα €134 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ο κλάδος του Online Super Market κατέγραψε μικρή πτώση -5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο +122%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείγματος της Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 έδειξαν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλίου που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +14% σε προϊόντα για κατοικίδια και +1% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.  Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.

Το online καλάθι

Αναφορικά με την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).

Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%), ενώ τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με μόλις το 54% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Μην “ψαρώνετε”: 10 βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε αφού κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο ηλεκτρονικού ψαρέματος

Μπορεί να αισθανθείτε ντροπή ή ακόμα και ανησυχία αν τσιμπήσετε το δόλωμα και κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο ηλεκτρονικού "ψαρέματος", αλλά αυτού του είδους...

Από τον καναπέ τους κάνουν αγορές 8 στους 10 Έλληνες

Ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, με την πανδημία και την ψηφιοποίηση που έφερε μαζί της να λειτουργούν ως θρυαλλίδα για...

Οριστικός ανάδοχος για την επόμενη γενιά του Δικτύου Δημόσιου Τομέα

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Την .. επόμενη γενιά (Next Gen) του Δικτύου Δημοσίου Τομέα θα σχεδιάζει η κοινοπραξία ERNST & YOUNG AE ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ...

Public: Πακέτο ενίσχυσης οικογένειας στο πρόγραμμα “Θεσσαλία, στηρίζουμε από καρδιάς”

Τα Public, σε συνέχεια της καταστροφικής κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή της Θεσσαλίας και θέτοντας τις ανάγκες των κατοίκων των περιοχών ως προτεραιότητα, προσφέρουν...

EY.ai: Η νέα πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης της EY

Ο παγκόσμιος οργανισμός της EY εγκαινιάζει τη λειτουργία του “EY.ai”, μίας ενοποιημένης πλατφόρμας, που συνδυάζει τις ανθρώπινες δυνατότητες με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης,...