Στο -5% σε αξία κινήθηκε ο κλάδος του online super market το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ σημάδια έντονης ανάπτυξης καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Με την αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ να εκτιμάται στα €134 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ο κλάδος του Online Super Market κατέγραψε μικρή πτώση -5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο +122%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείγματος της Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 έδειξαν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλίου που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +14% σε προϊόντα για κατοικίδια και +1% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.
Το online καλάθι
Αναφορικά με την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.
Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).
Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%), ενώ τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με μόλις το 54% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.