«Στην Ελλάδα υπήρχαν μεγάλα περιθώρια για να γίνουν βελτιώσεις και για να αξιοποιήσει η εταιρία την τεχνογνωσία της. «Τα τελευταία πέντε χρόνια είδαμε πολλά αεροδρόμια. Ωστόσο σε κανένα πρότζεκτ οι προκλήσεις δεν ήταν τόσο μεγάλες και παράλληλα η χώρα και το περιβάλλον τόσο ελκυστικά όσο στην Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες στον τουρισμό, η χώρα προσφέρει μεγάλη πολιτιστική και φυσική πολυμορφία, οι άνθρωποι είναι εγκάρδιοι και φιλόξενοι. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλο μέλλον ως μια από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές του κόσμου».
Αυτό ανέφερε ο
Αυτό αναφέρει ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση Wirtschaftswoche μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της μακροσκελούς συνέντευξης στη Wirtschaftswoche αφορά στη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, τα οποία ανέλαβε η γερμανική εταιρία το 2017. «Δυστυχώς χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές, ειδικώς όταν απαιτούνται εκτεταμένα έργα ή ακόμη και νέες κατασκευές. Ωστόσο όποιος βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στα αεροδρόμιά μας, όπως εγώ, βλέπει ότι καταφέραμε αρκετά μέσα σε λίγο χρόνο. Παντού ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, εν μέρει μάλιστα σε καλύτερα επίπεδα από αεροδρόμια που έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό καθαρίσαμε εξονυχιστικά τους τερματικούς σταθμούς και βελτιώσαμε παντού τους σταθμούς Check-in καθώς και τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας. Γι΄ αυτό αναμορφώσαμε το εσωτερικό των terminal προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο για χώρους αναμονής καθώς και καταστήματα και εστιατόρια. Ωστόσο πολλά ήταν σε άσχημη κατάσταση και, όσο κι αν θέλαμε, δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε σε ένα χρόνο». αναφέρει ο Αλεξάντερ Τσινέλ.
Παράλληλα αναφέρει ότι από το ερχόμενο καλοκαίρι οι επιβάτες δεν θα μεταφέρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους στα σημεία ελέγχου αποσκευών αντί να τα παραδίδουν στα σημεία Check-in κάτι που συμβαίνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη αλλά και στα περισσότερα αεροδρόμια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση για τις κακές κριτικές των αεροδρομίων στην Ελλάδα ανέφερε χαρακτηριστικά: «Aυτό λειτουργεί περισσότερο ως κίνητρο για μας. Το δυνατό μας σημείο είναι να βελτιώνουμε ένα μέτριο ή και κακό αεροδρόμιο. Όταν το ζητούμενο είναι να βελτιώσεις ένα τέλειο αεροδρόμιο και να αυξήσεις την κερδοφορία του, τότε η προστιθέμενη αξία μας είναι περιορισμένη».
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Fraport υποστηρίζει ότι η διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων δεν αποφέρει βραχυπρόθεσμο κέρδος στην Fraport. «Εξαιτίας των τελών παραχώρησης και των πρόσθετων τελών, τα επόμενα χρόνια θα ωφεληθεί κυρίως το ελληνικό κράτος». Για τους μετόχους της Fraport οι μεγάλες και μακροπρόθεσμες αυτές επενδύσεις κάνουν απόσβεση μετά από 15 χρόνια, όπως λέει.
Πάντως και παρότι η εταιρία σημειώνει καταρχήν απώλειες, με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις να φτάνουν συνολικά τα 415 εκατομμύρια ευρώ -100 εκατ. ευρώ περισσότερα από τον αρχικό σχεδιασμό- η διοίκηση της εταιρίας είναι απολύτως ικανοποιημένη. «Η απόφαση να αναλάβουμε τα αεροδρόμια στην Ελλάδα», επισημαίνει ο κ. Σούλτε, «είναι μέχρι και σήμερα 100% σωστή. Τα πρόσθετα έξοδα δεν μας αιφνιδίασαν. Εξαιτίας των πολλών επενδύσεων θα έχουμε την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά απώλειες. Τα αποτελέσματα όμως είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα και έτσι ήδη το 2020 θα μπορούσε να υπάρξει κέρδος».