19 C
Athens
Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

Φουλάραμε στις ηλεκτρονικές αγορές, αλλά τα βρήκαμε μπαστούνια στις παραδόσεις

6 στους 10 χρήστες Διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά εξ αποστάσεως τον τελευταίο μήνα. Αλλά μόνο 4 στους 10 online καταναλωτές δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων.

Αυτό καταδεικνύει η εξειδικευμένη μελέτη για την συμπεριφορά των online καταναλωτών που διενέργησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην πανελλήνια έρευνα συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου. Η μελέτη ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020.

Η σημασία της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στην αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και γενικότερα των αγορών από απόσταση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

Αναμείνατε την παράδοση… 

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. H πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

Το 49% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού. Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό την τελευταία χρονιά και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Ευρώπη πατάει γκάζι για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Ενεργοποιεί το Apply AI και το AI in Science

Της Νατάσας Φραγκούλη Σε μια περίοδο που ο πλανήτης επιταχύνει προς την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε δύο νέες στρατηγικές για...

COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Go Abroad: Νέος κύκλος με δωρεάν ημερίδες για την είσοδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αγορές του εξωτερικού

Δωρεάν ημερίδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και τους ελεύθερους επαγγελματίες διοργανώνει η COSMOTE TELEKOM, με στόχο να τους βοηθήσει...

ΕΤΕπ – Iberdrola: Χρηματοδότηση 25,9 εκατ. ευρώ για νέο αιολικό πάρκο στην Κεντρική Ελλάδα

Της Μαρίας Μόσχου Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Iberdrola ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, με μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 25,9 εκατ. ευρώ...

Skroutz Plus Mastercard: Η νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα από την Εθνική Τράπεζα και την Skroutz

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική...

«Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS»: Τέσσερα AI Factory Antennas σε Κύπρο, Μάλτα, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία

Το Ελληνικό «Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS» γίνεται πλέον περιφερειακός κόμβος TN της Nοτιο-ανατολικής Ευρώπης, καθώς εγκρίθηκαν οι προτάσεις για τη δημιουργία τεσσάρων AI Factory...