21 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Φ. Τσαλίδης: Παραμένει στο τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχεύοντας σε νέες επενδύσεις

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει για ακόμα έναν χρόνο ο Φίλιππος Τσαλίδης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί μετά την εξαγορά της από την ιταλική Ferrovie να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις.

Το ρόλο του κ. Τσαλίδη θα ενισχύσουν νέοι συνεργάτες, καθώς υπήρξαν αλλαγές στις θέσεις του προέδρου και των μελών του διοικητικού συμβουλίου.

Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο καθηγητής Dario Lo Bosco και μέλη του διοικητικού συμβουλίου ο Marco Caposciutti, η Daniela Carosio και η Francesca Serra.

Στόχος είναι η νέα διοίκηση να ανατρέψει την επίδραση της πανδημίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα να κατρακυλήσουν στο -44%. Το θετικό σε όλη αυτή την κατάσταση ήταν ότι το 2020  σημειώθηκε οριακή αύξηση +0,18% στην εμπορευματική κίνηση, η οποία φάνηκε πιο ισχυρή από τις… απαγορεύσεις.

Οι  επενδύσεις για το 2020 άγγιξαν τα 70 εκατ. ευρώ. Ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι εξίσου σημαντικός, με στοχευμένες επενδύσεις που θα αφορούν αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, καθώς και νέες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.

Μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας έχει προαναγγέλλει δραστηριοποίηση στον τομέα logistics, ουσιαστικά αξιοποιώντας την αποθήκη της στο Θριάσιο, διεκδικώντας κομμάτι της πίτας της αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων που αποτελεί «δυνατό χαρτί» για την οικονομία της χώρας μας.

Το νέο τραίνο

Σε «τροχιά» με δυναμικές δοκιμές έχει μπει το «Λευκό Βέλος», το πρώτο από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τραίνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), βρίσκεται στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη όπου πρέπει να πραγματοποιηθούν οι τελευταίες πιστοποιήσεις.

Έως την 25η Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).

Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Κάθε τραίνο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά.

Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα.

Η ανακατασκευή

Την ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών ETR 470 και του μηχανοστασίου Θες/νίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αναλάβει η Alstom, έναντι 40 εκατ. ευρώ.

Οι δυο συμφωνίες της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράφησαν τον Μάρτιο του 2020 για την ανακαίνιση μηχανοστασίου και τον Ιούνιο 2020 για τις υπηρεσίες ανακατασκευής και συντήρησης στις αμαξοστοιχίες.

Τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης.

Τα τραίνα έχουν επίσης ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano.

Έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής πλέον της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσης Wi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – Passenger Information Systems).

Τα υπόλοιπα τέσσερα τρένα αναμένεται να παραδοθούν στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Trend Micro παρουσιάζει το Risk Report – Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην προληπτική κυβερνοασφάλεια

Η Trend Micro Incorporated, παγκόσμιος ηγέτης στην κυβερνοασφάλεια, δημοσίευσε την πολυαναμενόμενη έκθεση κυβερνοασφάλειας με τίτλο «Intercepting Impact». Η εν λόγω έκθεση τονίζει την αυξανόμενη...

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...