8.1 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025

Φ. Τσαλίδης: Παραμένει στο τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχεύοντας σε νέες επενδύσεις

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει για ακόμα έναν χρόνο ο Φίλιππος Τσαλίδης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί μετά την εξαγορά της από την ιταλική Ferrovie να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις.

Το ρόλο του κ. Τσαλίδη θα ενισχύσουν νέοι συνεργάτες, καθώς υπήρξαν αλλαγές στις θέσεις του προέδρου και των μελών του διοικητικού συμβουλίου.

Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο καθηγητής Dario Lo Bosco και μέλη του διοικητικού συμβουλίου ο Marco Caposciutti, η Daniela Carosio και η Francesca Serra.

Στόχος είναι η νέα διοίκηση να ανατρέψει την επίδραση της πανδημίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα να κατρακυλήσουν στο -44%. Το θετικό σε όλη αυτή την κατάσταση ήταν ότι το 2020  σημειώθηκε οριακή αύξηση +0,18% στην εμπορευματική κίνηση, η οποία φάνηκε πιο ισχυρή από τις… απαγορεύσεις.

Οι  επενδύσεις για το 2020 άγγιξαν τα 70 εκατ. ευρώ. Ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι εξίσου σημαντικός, με στοχευμένες επενδύσεις που θα αφορούν αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, καθώς και νέες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.

Μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας έχει προαναγγέλλει δραστηριοποίηση στον τομέα logistics, ουσιαστικά αξιοποιώντας την αποθήκη της στο Θριάσιο, διεκδικώντας κομμάτι της πίτας της αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων που αποτελεί «δυνατό χαρτί» για την οικονομία της χώρας μας.

Το νέο τραίνο

Σε «τροχιά» με δυναμικές δοκιμές έχει μπει το «Λευκό Βέλος», το πρώτο από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τραίνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), βρίσκεται στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη όπου πρέπει να πραγματοποιηθούν οι τελευταίες πιστοποιήσεις.

Έως την 25η Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).

Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Κάθε τραίνο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά.

Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα.

Η ανακατασκευή

Την ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών ETR 470 και του μηχανοστασίου Θες/νίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αναλάβει η Alstom, έναντι 40 εκατ. ευρώ.

Οι δυο συμφωνίες της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράφησαν τον Μάρτιο του 2020 για την ανακαίνιση μηχανοστασίου και τον Ιούνιο 2020 για τις υπηρεσίες ανακατασκευής και συντήρησης στις αμαξοστοιχίες.

Τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης.

Τα τραίνα έχουν επίσης ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano.

Έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής πλέον της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσης Wi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – Passenger Information Systems).

Τα υπόλοιπα τέσσερα τρένα αναμένεται να παραδοθούν στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η λειτουργία του 40% των AI data centers θα περιορίζεται από έλλειψη ενέργειας το 2027

Της Νατάσας Φραγκούλη Εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας προκαλεί η ταχεία άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ειδικότερα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI), με τις...

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν...

Απλά Ψηφιακά 160: Τα ελληνικά πλάνα της Plum (Β. Τροκούδης), η αγορά του fintech και οι τηλεπικοινωνιακές εξελίξεις

Την πορεία και τα σχέδια της Plum, της ελληνικής startup που ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε σήμερα να προσφέρει έξυπνες υπηρεσίες αποταμίευσης σε...

Και με ηλεκτρονική πληρωμή η μετακίνηση στα ΜΜΜ της Αθήνας από την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου

Στην ψηφιακή εποχή περνούν από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής. Έπειτα από πολλά χρόνια αναμονής,...

Έλληνες μηχανικοί «τρυπούν» τα Καρπάθια

Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο έργο του Ομίλου AKTOR στη Ρουμανία, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη Η AKTOR Ρουμανίας, θυγατρική του Ομίλου...