- Της Μαρίας Μόσχου
Ένα νέο … κύμα αλλαγών στο έργο των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία και τρόλεϊ) αναμένεται να ανακοινωθεί από τον ΟΑΣΑ με την παράδοση σε λειτουργία του τραμ μέχρι το Σύνταγμα, ενώ η επόμενη και τελική φάση που αφορά στην ενίσχυση της διαλειτουργικότητας με τα μέσα σταθερής τροχιάς αναμένεται στις αρχές του 2020.
Την ίδια στιγμή σημαντικές παρεμβάσεις γίνονται στα μέσα σταθερής τροχιάς με την δρομολόγηση αυξημένων συρμών τόσο στο μετρό όσο και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ενώ αναμένεται παράταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό την εορταστική περίοδο και αύξηση των δρομολογίων τις Κυριακές.
Ήδη στη Γραμμή 2 του Μετρό, έχουν δρομολογηθεί δύο επισκευασμένοι συρμοί όπως κι άλλοι δύο στην γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος).
Έτσι, στη γραμμή 2 κυκλοφορούν πλέον 16 συρμοί το πρωί και 18 το απόγευμα μειώνοντας το μέσο χρόνο αναμονής από τα 4:45 λεπτά σε 4: 15. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι βελτιώθηκε και θα συνεχίσει να βελτιώνεται η συχνότητα των δρομολογίων των Γραμμών 2 και 3, με έμφαση στις ώρες αιχμής. Στην γραμμή 3 για αεροδρόμιο από 18 οι συρμοί αυξήθηκαν σε 20 με το μέσο όροι αναμονής των επιβατών να φτάνει τα 4:30 λεπτά.
Στην γραμμή 1 οι συρμοί από 19 αυξήθηκαν σε 21 μειώνοντας το χρόνο αναμονής από 6 λεπτά στα 5:30. Ωστόσο εδώ η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς αν και δρομολογούνται αυξημένοι συρμοί ο μέσος όρος ηλικίας του τροχαίου υλικού είναι ιδιαίτερα αυξημένος (περίπου 30 ετών) με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται πολύ συχνότερα βλάβες. Άλλος ένας παράγοντας καθυστερήσεων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο είναι και οι ζημιές που προκαλούνται κάθε Σαββατοκύριακο από οπαδούς ομάδων.
Σημειώνεται ότι στόχος του υπουργείου Υποδομών ε- Μεταφορών είναι ο μέσος όρος αναμονής για το αεροδρόμιο να μειωθεί στα 4 λεπτά και στον ηλεκτρικό στα 5 λεπτά.
Οι αλλαγές στις Οδικές Συγκοινωνίες
Σύμφωνα με πληροφορίες οι αλλαγές που θα εφαρμοστούν έχουν στόχο να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο «συνεργασίας» των μέσων σταθερής τροχιάς με αυτά των οδικών συγκοινωνιών προκειμένου να μην δημιουργούνται καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των επιβατών.
Ήδη την Τρίτη 26 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε ότι από την 1η Δεκεμβρίου, προβλέπονται οι ακόλουθες αλλαγές στο δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών:
-Καθιερώνεται νέα express γραμμή 052 Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού – Σταθμός Ελαιώνα, με σκοπό την συγκοινωνιακή σύνδεση του Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού με τον σταθμό μετρό «ΕΛΑΙΩΝΑΣ», προκειμένου να βελτιωθεί η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των επιβατών από και προς τον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού (δυνατότητα μετεπιβίβασης στη γραμμή μετρό 3). Η νέα γραμμή θα λειτουργεί παράλληλα με την υπάρχουσα γραμμή 051 Ομόνοια – Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού (μέσω Ακαδημίας Πλάτωνος).
-Τροποποιείται η λεωφορειακή γραμμή 720 Ανάκασα – Αγ. Ανάργυροι – Σταθμός Κάτω Πατήσια και μετονομάζεται σε 720 Ανάκασα – Αγ. Ανάργυροι – Σταθμός Αττική. Ο ΟΑΣΑ λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία της γραμμής 720 (διαδρομή, δρομολόγια, οχήματα, επιβατική κίνηση κλπ) και την ανάγκη ταχείας συγκοινωνιακής σύνδεσης των κατοίκων της περιοχής Αγίων Αναργύρων – Καματερού με το δίκτυο μετρό (δυνατότητα μετεπιβίβασης στην γραμμή μετρό 2), επεκτείνει την γραμμή με νέο τέρμα τον Σταθμό Αττικής. Στην γραμμή, στην A’ φάση των αλλαγών, είχε καταργηθεί το τμήμα από τις τρεις γέφυρες μέχρι την πλ. Βάθη.
– Στο πλαίσιο του συγκοινωνιακού ανασχεδιασμού, ο ΟΑΣΑ λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής της Κυψέλης και του Λυκαβηττού προς το κέντρο της Αθήνας (Ακαδημία – Πανεπιστήμιο) τροποποιεί τις γραμμές 022 και 060. Συγκεκριμένα, η λεωφορειακή γραμμή 022 Ν. Κυψέλη – Μαράσλειος μετονομάζεται σε 022 Ακαδημία – Ν. Κυψέλη. Η διαδρομή της γραμμής θα πραγματοποιείται πλέον μέχρι την Ακαδημία, καταργώντας το τμήμα Ακαδημία – Μαράσλειος. Το τμήμα Ακαδημία – Μαράσλειος, καθώς και η διαδρομή προς τον Λυκαβηττό θα καλύπτεται από την λεωφορειακή γραμμή 060 που τροποποιείται και μετονομάζεται σε 060 Ακαδημία – Λυκαβηττός. Θα υπάρχει κοινό σημείο επαφής των δύο γραμμών στην Οδό Ακαδημίας.