16.2 C
Athens
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025

Έρευνα Ιδρύματος Vodafone: Οι Έλληνες μαθητές πιο πρόθυμοι να ανακαλύψουν τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση

Στο φετινό 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών παρουσιάστηκε έρευνα γνώμης για τη σχέση Τεχνητής Νοημοσύνης και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε συζήτηση με συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας, Μαρίας Ζαχαράκη και της Αντιπροέδρου του ΔΣ της Vodafone Ελλάδας, Μαρίας Σκάγκου. Η έρευνα, με τίτλο «Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση», αποτελεί πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone και εκπονήθηκε από την εταιρεία μελετών Ipsos σε συνολικά επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Τα ευρήματα για τη χώρα μας δείχνουν, από τη μία πλευρά, σημαντική αποδοχή της τεχνητής νοημοσύνης από τους μαθητές και αναγνώριση των πλεονεκτημάτων της για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από την άλλη, η επιθυμία των μαθητών να ανακαλύψουν την τεχνολογία αυτή φαίνεται για την ώρα να προσκρούει στην έλλειψη ψηφιακών πόρων και κανονισμών, αποκαλύπτοντας τα περιθώρια βελτίωσης και τις μεγάλες ευκαιρίες για το εκπαιδευτικό σύστημα.  Ακολουθούν τα σημαντικότερα ευρήματα που αφορούν στην Ελλάδα, ενώ η πανευρωπαϊκή έρευνα είναι ολόκληρη διαθέσιμη στον σύνδεσμο: AI__Study_Ipsos_GR.pdf

  • Το 57% των Ελλήνων μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι η πρόσβαση σε εφαρμογές AI είναι σημαντική για την επιτυχία στο σχολείο, και το 73% ότι οι δεξιότητες για τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι καθοριστικές για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
  • Το 54% δηλώνει ότι γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώνει τις σχολικές του επιδόσεις.
  • Από την άλλη όμως, το 74% αναφέρει έλλειψη πρόσβασης σε ψηφιακές συσκευές στο σχολείο και ένα 62% χαρακτηρίζει ανεπαρκή τη σύνδεση του σχολείου στο διαδίκτυο.
  • Το 54% των μαθητών φοβάται τον εκφοβισμό μέσω Deep Fakes.
  • Με ποσοστό 43%, οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται ως οι πιο πρόθυμοι – σε σχέση με τις υπόλοιπες έξι χώρες που εξετάζει η έρευνα – να  ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.

Η Μαρία Σκάγκου, Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύντρια Νομικών και Κανονιστικών Θεμάτων, Εταιρικής Ασφάλειας & Εταιρικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, σημείωσε σχετικά: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην εξατομίκευση της εκπαίδευσης, να επιτρέψει ευρηματικές μορφές εκμάθησης και ενίοτε να άρει εμπόδια μαθησιακών δυσκολιών, οδηγώντας σε πιο συμπεριληπτικές σχολικές τάξεις. Η συνεργασία της Πολιτείας με τον ιδιωτικό τομέα και εξειδικευμένους φορείς πιστεύω ότι έχει τεράστιες προοπτικές να καλύψει το όποιο ψηφιακό χάσμα και αυτή η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης να γίνει συντεταγμένα και στη βάση των αρχών της Παιδαγωγικής και της δεοντολογίας».

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απάτες με NFC: Πώς χρησιμοποιούνται Apple Pay και Google Wallet για την κλοπή καρτών

Της Νατάσας Φραγκούλη Νέους τρόπους για να κλέβουν χρήματα από τις κάρτες πληρωμών επινοεί συνεχώς το ψηφιακό έγκλημα, επενδύοντας σε πιο εξελιγμένες τεχνικές, που επιτρέπουν...

Παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο 22,3 τρισ. δολ. έως το 2030 δημιουργεί το ΑΙ

Της Νατάσας Φραγκούλη Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομία και την κοινωνία του 21ου...

3 στους 4 retailers θεωρούν απαραίτητους τους AI Agents

Της Νατάσας Φραγκούλη Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του λιανεμπορίου θα διαδραματίσουν η τεχνητή νοημοσύνη και οι AI Agents. Η έκθεση της Salesforce «Connected...

Αύξηση 14% στις δαπάνες για την ασφάλεια πληροφοριών

Της Νατάσας Φραγκούλη Οι δαπάνες για την ασφάλεια πληροφοριών από τις επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική (MENA) αναμένεται να φτάσουν τα 3,3...

Απλά Ψηφιακά 171: τα σχέδια της Modulus (Κ. Λώτσος), οι εξελίξεις σε startups, άμυνα και fintech

Την πορεία της Modulus ως πάροχος VoIP τηλεφωνίας στην Ελλάδα ανέλυσε ο Κώστας Λώτσος, Chief Technical Officer της εταιρείας στον Δημήτρη Μαλλά και τη...