17.2 C
Athens
Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025

Epson: Συνεργασία με τον σχεδιαστή Yuima Nakazato για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη μόδα

 

  • Η συνεργασία συνδυάζει τεχνολογίες inkjet και ξηρών ινών για τη δημιουργία εντυπωσιακών σχεδίων από ανακυκλωμένα ρούχα
  • Η Epson και ο σχεδιαστής Yuima Nakazato δείχνουν το δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη μόδα

Η Epson συνεργάστηκε με τον διάσημο Ιάπωνα σχεδιαστή μόδας Yuima Nakazato και την ομώνυμη μάρκα του, YUIMA NAKAZATO, για την Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023 στο Παρίσι για να παρουσιάσει δημιουργίες που είναι εντυπωσιακές, αλλά και βιώσιμες.

Εκτός από τη χρήση της ψηφιακής εκτύπωσης υφασμάτων της Epson για την αναπαραγωγή της μοναδικής και δημιουργικής κοσμοθεωρίας του, ο οίκος YUIMA NAKAZATO υλοποίησε ορισμένες δημιουργίες του με τη βοήθεια μιας νέας και πιο βιώσιμης διαδικασίας που μπορεί δυνητικά να αλλάξει τον τρόπο παραγωγής υφασμάτων.

Η τεχνολογία ξηρών ινών της Epson

Η τεχνολογία ξηρών ινών της Epson, η οποία χρησιμοποιείται ήδη εμπορικά για την ανακύκλωση χαρτιού γραφείου και η οποία δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου νερό, προσαρμόστηκε για την παραγωγή εκτυπώσιμων μη υφασμένων υφασμάτων από χρησιμοποιημένα ρούχα.

Η νέα διαδικασία παραγωγής υφασμάτων παρουσιάστηκε στο Παρίσι στα πλαίσια της τριετούς συνεργασίας μεταξύ της Epson και του οίκου YUIMA NAKAZATO και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά για τη δημιουργία αντικειμένων κατά τη διάρκεια της επίδειξης του οίκου στο Palais de Tokyo στις 25 Ιανουαρίου 2023.

Η συνεργασία μεταξύ της Epson και του οίκου YUIMA NAKAZATO βασίζεται στην επιτυχή εκτύπωση της haute-couture της εταιρείας και στην εξέλιξη του επιπέδου των δημιουργιών του, ώστε να γίνει εφικτή η παραγωγή υψηλής ποιότητας προσαρμοσμένων ενδυμάτων με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Τόσο η Epson όσο και ο οίκος YUIMA NAKAZATO θέλουν να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη σχετικά με τη σπάταλη νερού και υλικών που προκύπτει από την πλεονάζουσα παραγωγή. Η έκθεση του Παρισιού δείχνει πως η μετάβαση στην ψηφιακή εκτύπωση υφασμάτων με χρήση μελανιών pigment, τα όποια είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, προσφέρει στην βιομηχανία της μόδας έναν πιο βιώσιμο και λιγότερο σπάταλο τρόπο για την εκτύπωση υφασμάτων.

Το ύφασμα που χρησιμοποιήθηκε

Το ύφασμα που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της νέας σειράς του YUIMA NAKAZATO προήλθε από υλικό που δημιουργήθηκε από μεταχειρισμένα ρούχα από την Αφρική, τον προορισμό πολλών ρούχων που καταλήγουν στα σκουπίδια από άλλες περιοχές του κόσμου. Ο Nakazato επισκέφθηκε την Κένυα, όπου συνέλεξε περίπου 150 κιλά υλικών ένδυσης που είχαν πεταχτεί στα σκουπίδια και προορίζονταν για τις χωματερές ρούχων που βρήκε εκεί.

Στη συνέχεια, η Epson εφάρμοσε τη διαδικασία ξηρών ινών για την παραγωγή πάνω από 50 μέτρων νέου μη υφασμένου υφάσματος με επαναχρησιμοποιημένες ίνες, μερικά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την εκτύπωση με μελάνια pigment με την τεχνολογία ψηφιακής εκτύπωσης Monna Lisa της Epson. [2]

Η σημασία της τεχνολογίας

Ο Hitoshi Igarashi του Τμήματος Λύσεων Εκτύπωσης της Epson εξηγεί τη σημασία της τεχνολογίας: «Αν και βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, η Epson πιστεύει ότι η τεχνολογία ξηρών ινών σε συνδυασμό με την ψηφιακή εκτύπωση με μελάνια pigment θα μπορούσε να προσφέρει στον κλάδο της μόδας ένα πολύ πιο βιώσιμο μέλλον, μειώνοντας σημαντικά τη χρήση νερού, ενώ παράλληλα παρέχει στους σχεδιαστές την ελευθέρια να εκφράσουν πλήρως τη δημιουργικότητα τους».

«Το περιβαλλοντικό όραμα της Epson έχει τη δέσμευση να συμβάλει σε μια κυκλική οικονομία και αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να αποτελέσει ένα βήμα προς την επίτευξη αυτού του στόχου. Η τεχνολογία ξηρών ινών που εφαρμόζεται στον κλάδο της μόδας,

προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής υλικών για νέα ρούχα που έχουν ανακυκλωθεί από χρησιμοποιημένα υφάσματα.»

Σε μια δοκιμή κατανεμημένης εκτύπωσης για τη διακόσμηση του χώρου, οι εκτυπωτές inkjet της Epson στην Ιαπωνία και τη Γαλλία, με απομακρυσμένη υποστήριξη από μηχανικούς της Epson, χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία διακοσμητικών στοιχείων στους χώρους της εκδήλωσης. Τόσο η Epson όσο και ο οίκος YUIMA NAKAZATO σκοπεύουν να συνεχίσουν να διερευνούν τις δυνατότητες για τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης βιομηχανίας μόδας.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Spotify: Μην επιτρέψετε στους κυβερνοεγκληματίες να παραβιάσουν τον λογαριασμό σας

Το Spotify έχει σχεδόν 700 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, με 265 εκατομμύρια από αυτούς να είναι συνδρομητές Premium. «Πρόκειται για την κορυφαία υπηρεσία ροής μουσικής...

Skroutz Βοηθός AI: Το επόμενο βήμα στο online shopping

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο  marketplace στην Ελλάδα, συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, παρουσιάζοντας τον νέο Βοηθό ΑΙ, έναν ψηφιακό σύμβουλο αγορών που προσφέρει μια...

Η HP προειδοποιεί: Τα CAPTCHA «I Am Not a Robot» χρησιμοποιούνται για την εξάπλωση κακόβουλου λογισμικού

Στο πλαίσιο του ετήσιου Amplify Conference, η HP παρουσίασε την τελευταία HP Threat Insights Report, η οποία αναδεικνύει την αυξανόμενη χρήση ψεύτικων τεστ CAPTCHA...

Η Pylones Hellas ανακοινώνει την έκτη ετήσια έρευνα «The State of Cybersecurity»

Η Pylones Hellas, κορυφαίος πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και λύσεων κυβερνοασφάλειας, ανακοινώνει την επίσημη έναρξη της ετήσιας έρευνας «The State of Cybersecurity 2025», που πραγματοποιείται...

Τα Public υποδέχονται τη Snappi και προσφέρουν ακόμη περισσότερα προνόμια στους νέους

Τα Public, ανακοινώνουν τη στρατηγική συνεργασία τους με τη Snappi, την πρώτη ελληνική neobank με άδεια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Μέσα από...