- Της Μαρίας Μόσχου
Σε εποχές προ κρίσης έχει επιστρέψει η χώρα όσον αφορά την κίνηση στους δρόμους και μάλιστα είναι εντυπωσιακό ότι σε μερικές περιπτώσεις ο χρόνος διάνυσης ορισμένων κεντρικών αρτηριών της Αττικής απαιτεί περισσότερο χρόνο από το 2012!
Η καλοκαιρινή … ανάσα που πήραν όσοι κυκλοφορούσαν τον Αύγουστο στους Αθηναϊκούς δρόμους φαίνεται να αποτελεί παρελθόν καθώς από την Δευτέρα 26 Αυγούστου έχει αρχίσει να επανέρχεται σταδιακά η κίνηση καθώς δεν έχει ξεκινήσει η ισχύς του μικρού δακτυλίου (Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας).
Οι πιο δύσκολες εβδομάδες πάντως έρχονται καθώς μέσα στο Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσουν σχολεία και φροντιστήρια και δεν θα ισχύει ο δακτύλιος θα αυξήσει σημαντικά την κίνηση όχι μόνο στο κέντρο αλλά και περιφερειακά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Ιούνιο και τον Ιούλιο οι πρωινές μετακινήσεις των κατοίκων του Λεκανοπεδίου γινόταν με δυσκολία ακόμα και μέσα στην Αττική Οδό η οποία παρουσίαζε σημεία κορεσμού με τα ΙΧ να αναγκάζονται ακόμα και με στάσεις. Αξιοσημείωτο είναι ‘ότι οι ημερήσιες διελεύσεις το 2014 έπεσαν σχεδόν στις 200.000 ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία ξεπερνά κατά ετήσιο μέσο όρο τα 230.000 οχήματα.
Σε τεράστιο παρκινγκ είχε μετατραπεί και η εθνική οδός, εικόνες που πρόκειται να ξαναζήσουμε όλοι τις επόμενες δύο εβδομάδες με τα αυτοκίνητα τις ώρες αιχμής ακινητοποιημένα.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους οι βασικές αιτίες της κατακόρυφης αύξησης της κίνησης τα δύο τελευταία χρόνια είναι οι «κακές υπηρεσίες» που προσφέρουν οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες αλλά και αύξηση των πωλήσεων ΙΧ.
Όσον αφορά τις καθυστερήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της καθημερινότητας των κατοίκων του Λεκανοπεδίου καθώς τα λεωφορεία που αποτελούν «τροφοδοτικά» μέσα προς τα μέσα σταθερής τροχιάς δεν έχουν ικανοποιητική συχνότητα με τις αναμονές ανά δρομολόγια να αγγίζει και τα 50 λεπτά με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να επιλέγει τη λύση του ΙΧ ώστε να φτάνει χωρίς σημαντικές καθυστερήσεις στην εργασία του.
Την ίδια στιγμή οι Έλληνες συνεχίζουν να αγοράζουν αυτοκίνητα, είτε μέσω λίζινγκ, είτε ακολουθούν την αγορά της λιανικής. Τον Ιούλιο καταγράφεται νέο ρεκόρ σε πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ άγγιξαν τις 11.838 ταξινομήσεις – αύξηση 29,7% συγκριτικά με τα 9.124 αυτοκίνητα του περσινού Ιουλίου (ρεκόρ 10ετίας). Πάντως, το 52% των καινούργιων αυτοκινήτων αφορούν πελάτες λιανικής και το 48% εταιρικά οχήματα.
Σημειώνεται ότι τα μόνα περιοριστικά μέτρα που είναι σε ισχύ αυτή τη στιγμή είναι αυτά του πράσινου δακτυλίου και αφορούν φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορεία, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από 1-1-1996, τα οποία κυκλοφορούν στη ζώνη του μεγάλου δακτυλίου (Παραλιακή λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι).