19.6 C
Athens
Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023

Επανέρχεται σταδιακά το πληροφοριακό σύστημα των ΕΛΤΑ μετά την κυβερνοεπίθεση

Σταδιακά, επανέρχεται το πληροφοριακό σύστημα των ΕΛΤΑ μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε στις 20 Μαρτίου, η οποία και ήταν μία από τις σοβαρότερες που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ελληνικός όμιλος, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία.

Η αποκατάσταση εξελίσσεται ομαλά και σύμφωνα με το πρόγραμμα των υπηρεσιών Πληροφορικής των ΕΛΤΑ, με προτεραιότητα την πλήρη επαναφορά των συστημάτων που επηρεάζουν την εξυπηρέτηση των πελατών και γνώμονα την απόλυτη ασφάλεια όλων των συναλλαγών και υπηρεσιών.

Tα ΕΛΤΑ διαθέτουν πολλαπλά συστήματα Πληροφορικής

Μία ιδιαίτερη παράμετρος στη διαδικασία αποκατάστασης των συστημάτων διαμορφώνει το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ διαθέτουν όχι ένα, αλλά πολλαπλά πληροφοριακά συστήματα  για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών λειτουργιών που επιτελούν (αλληλογραφία, δέματα, πληρωμές & εισπράξεις, λογαριασμοί, συντάξεις κλπ.)  Κάτι που διαμορφώνει αντίστοιχα ένα σύνθετο μοντέλο διαχείρισης της επαναφοράς τους.

Με την διαδικασία επαναφοράς να προχωρεί με ταχείς ρυθμούς, από την Διεύθυνση Πληροφορικής και τους εξειδικευμένους συνεργάτες της στον τομέα του cybersecurity, τα ΕΛΤΑ έχουν επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό σε μία καθημερινότητα, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα ολοκληρωθεί η πλήρης επαναφορά των συστημάτων.

Τι έχει ήδη επιτευχθεί:

  • Το έργο της πληρωμής των συντάξεων ολοκληρώθηκε κανονικά, παρά τις μικροκαθυστερήσεις (ωρών) που σημειώθηκαν σε ορισμένες απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές και για τις οποίες δεν ευθύνονται τα ΕΛΤΑ, αλλά η καθυστέρηση στην προώθηση της εκτέλεσης των πληρωμών, από την πλευρά ορισμένων φορέων.
  • Όλες οι συντάξεις καταβάλλονται εμπρόσθεσμα σύμφωνα με τον προγραμματισμό κάθε Ταμείου, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα τακτικά επιδόματα.
  • Όλο το Σύστημα Παρακολούθησης Αντικειμένων και Αλληλογραφίας (Track&Trace) είναι πλέον διαθέσιμο μέσα από το site των ΕΛΤΑ το οποίο επαναλειτουργεί κανονικά. Κάτι που σημαίνει ότι το κοινό έχει πλέον εικόνα για την αλληλογραφία και τα δέματά του.
  • Οι μεγάλοι πελάτες (B2B) των ΕΛΤΑ έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία της αλληλογραφίας και των λογαριασμών τους, μέσω της ειδικής εφαρμογής που έχουν στη διάθεσή τους.
  • Κανονικά εκτελούνται πλέον και όλες οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω του δικτύου ΕΛΤΑ. Δηλαδή: αντικαταβολές, ταχυδρομικές επιταγές (μεταφοράς χρήματος), πληρωμές λογαριασμών και οφειλών, πληρωμή εργοσήμου κλπ.
  • Κανονικά λειτουργεί πλέον και το e-shop των ΕΛΤΑ.

Τις επόμενες ημέρες η επαναφορά και των υπόλοιπων υποσυστημάτων

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει η επαναφορά και των υπόλοιπων υποσυστημάτων του δικτύου που βρίσκονται στο στάδιο της αποκατάστασης από την κυβερνοεπίθεση. Υπενθυμίζεται ότι κάθε υποσύστημα, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές κυβερνοσφάλειας δοκιμάζεται σε ασφαλές περιβάλλον πριν συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο με αποτέλεσμα να απαιτείται περισσότερος χρόνος για την πλήρη λειτουργία του.

Σημαντική παράμετρος στην όλη διαδικασία επαναφοράς, ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κυβερνοεπίθεσης, ήταν τα συστήματα της ΕΛΤΑ Courier, τα οποία δεν επηρεάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως εναλλακτικά δίκτυα για τη διεκπεραίωση πολλών εργασιών. Αναδεικνύοντας έτσι και τη δυνατότητα μητρικής και θυγατρικής να επιχειρούν συνδυαστικά προς όφελος της εξυπηρέτησης του κοινού.

Με την παραλαβή δεμάτων από το εξωτερικό να είναι ουσιαστικά, η βασικότερη υπηρεσία που απομένει να αποκατασταθεί, θα πρέπει να αναμένονται ακόμη μερικές ημέρες καθυστέρησης ως προς τη διευθέτηση αυτής της υπηρεσίας. Στελέχη, όμως της διοίκησης των ΕΛΤΑ επιβεβαίωναν ότι αν και αντιλαμβάνονται την πρόσκαιρη ταλαιπωρία για το κοινό και  καταβάλλονται όλες οι δυνατές προσπάθειες για τη συντομότερη δυνατή επιστροφή στην πλήρη κανονικότητα σε πολύ σύντομο χρόνο

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Στρατηγική συνεργασία της Lancom με την EXA Infrastructure, για μία νέα εποχή συνδεσιμότητας στη ΝΑ Ευρώπη

Η Lancom, η ταχέως αναπτυσσόμενη ελληνική εταιρεία που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες cloud, data center και τηλεπικοινωνιών, και η EXA Infrastructure, η εταιρεία με τη...

Σε τροχιά υλοποίησης το έργο BigData – ΕY, OTE, REAL CONSULTING οι ανάδοχοι

Γράφει η Μαρία Μόσχου Την ανάθεση στην ένωση εταιρειών «ΕY – OTE – REAL CONSULTING» της 1ης Εκτελεστικής Σύμβασης για την υλοποίηση μέρους της...

Η «έξυπνη» διαχείριση κυκλοφορίας θα αποφέρει έσοδα 10,6 δισ. δολάρια το 2023  

    γράφει η Νατάσα Φραγκούλη   Αυξανόμενες βαίνουν οι παγκόσμιες επενδύσεις σε smart cities, με τον τομέα της «έξυπνης» διαχείρισης της κυκλοφορίας να απορροφά σημαντικό τμήμα...

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...