27.6 C
Athens
Παρασκευή, 19 Αυγούστου, 2022

ΕΛΤΑ: Εντός 3μέρου επιδόθηκε το 69% των επιστολών εσωτερικού – Μακριά από τους στόχους της ΕΕΤΤ

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Η αλλαγή στην νομοθεσία που μείωσε σημαντικά το ποσοστό για παράδοσης της αλληλογραφίας αυθημερόν, καθώς και οι καθυστερήσεις στην παράδοση ανέτρεψαν πλήρως την εικόνα των δεικτών που κατέγραψε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων για παράδοσης της επιστολικής αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ στην ελληνική επικράτεια ως Φορέα Καθολικής Υπηρεσίας (σ.σ. Καθολική Υπηρεσία είναι η υποχρέωση μιας χώρας να παρέχει συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως ταχυδρομικές, τηλεπικοινωνιακές κτλ. σε όλη την επικράτεια, έστω κι αν είναι εμπορικά ασύμφορες, γι’ αυτό και υπάρχει κρατική επιχορήγηση).

Το 2021 ίσχυσαν οι νέοι στόχοι ποιότητας αλληλογραφίας εσωτερικού α’ προτεραιότητας μετά από την τροποποίηση της υπουργικής απόφασης 72142/1663/2014. Με βάση την σχετική απόφαση καταργήθηκε ο στόχος για παράδοση σε μία και τρεις (εργάσιμες) ημέρες από την κατάθεση του 87% και του 98% των επιστολών αντίστοιχα και τέθηκαν νέα ποσοστά.

Ως εκ τούτου, σε τρεις και πέντε ημέρες από την κατάθεση θα πρέπει να επιδίδεται το 90% και 97% της αλληλογραφίας α’ προτεραιότητας από τα ΕΛΤΑ που ως ΦΠΚΥ θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι επιστολές φθάνουν έγκαιρα σε κάθε γωνιά της χώρας.

Σύμφωνα όμως, με την ετήσια αξιολόγηση της ΕΕΤΤ, πέρυσι επιδόθηκε, εντός τριημέρου το 69% και εντός πενθημέρου το 86% των επιστολών εσωτερικού, με την μέση διάρκεια επίδοσης να διαμορφώνεται σε 3,05 ημέρες από 1,71 μέρες το 2020 οπότε ίσχυε ο στόχος για επίδοση του 87% των επιστολών σε μία ημέρα.

Η διεθνής εξερχόμενη αλληλογραφία

Σχετικά με τη διεθνή εξερχόμενη αλληλογραφία, σε καμία από τις 23 χώρες δεν επιτεύχθηκε ο στόχος για επίδοση σε τρεις και πέντε ημέρες του 85% και 97% των επιστολών αντίστοιχα.

Παράλληλα σύμφωνα με τις μετρήσεις:

  • Σε 4 από τις 23 χώρες (17,4%), ο δείκτης ταχύτητας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021, σε σχέση με το 2020,
  • σε καμία από τις 23 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2021
  • σε 5 από τις 23 χώρες (21,7%), ο δείκτης αξιοπιστίας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
  • σε 14 από τις 23 χώρες (60,9%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020.

Για παράδειγμα, για να παραδοθεί μία επιστολή στην Ιταλία απαιτούνται, κατά μέσο όρο, 5,7 ημέρες, αριθμός που αυξάνεται σε ελαφρώς περισσότερες από 7 ημέρες για τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και σε δύο εβδομάδες για την Μάλτα.

Διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία

Στη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, σε καμία από τις 25 χώρες, όπου διεξήχθησαν μετρήσεις, οι δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας δεν υπήρξαν αντίστοιχοι των στόχων, ενώ σε 7 από τις 25 χώρες  ο μέσος όρος ημερών επίδοσης βελτιώθηκε πέρυσι, συγκριτικά με το 2020.

Αναφορικά με τα αποτελέσματα σημειώνονται τα ακόλουθα:

  • σε 3 από τις 25 χώρες (12,0%), ο δείκτης ταχύτητας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
  • σε καμία από τις 25 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2021,
  • σε 2 από τις 25 χώρες (8,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
  • σε 7 από τις 25 χώρες (28,0%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020.

Το 2021, συμμετείχαν στις μετρήσεις 900 αντεπιστέλλοντες από 32 χώρες, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 80.000 επιστολές ελέγχου για την κάλυψη 794 διαδρομών μεταξύ των χωρών. Οι μετρήσεις ποιότητας της διεθνούς αλληλογραφίας μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών, κατέγραψαν δείκτη ταχύτητας 59,9% (χαμηλότερο του στόχου 85,0%), δείκτη αξιοπιστίας 82,0% (χαμηλότερο του στόχου 97,0%), ενώ ο μέσος χρόνος διακίνησης από άκρο σε άκρο εκτιμάται σε 4,1 ημέρες.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πόλεμος «σκοτώνει» τα smartphones σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη  

 της Νατάσας Φραγκούλη Σε ισχυρή περιδίνηση βρίσκεται η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 8,7% το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Εν...

Προσοχή: Τρεις συμβουλές για να μην πέσετε θύμα κυβερνοεπίθεσης εσείς και οι αγαπημένοι σας

Θα μπορούσαν τα λάθη σας στην κυβερνοασφάλεια να θέσουν σε κίνδυνο τους αγαπημένους σας; Η απάντηση είναι ναι. Τα λάθη που κάνουμε στους προσωπικούς μας...

ΕΕΤΤ: Γιατί δεν μπαίνουν νέοι παίκτες στα ελληνικά telecoms…

Δύσκολο να εισέλθει νέος παίκτης στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, όπου τα τελευταία χρόνια καταγράφονται περισσότερες αποχωρήσεις παρά... ντεμπούτα. Εξαίρεση τον τελευταίο χρόνο αποτελεί η...

Έρχονται τα big data στο ελληνικό δημόσιο

Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να συγκεντρώσει, μελετήσει και εντέλει αξιοποίησει τον ασύλληπτα μεγάλο όγκο δεδομένων του το ελληνικό δημόσιο και να μπει...

ΥΠΑ: Νέες αποθήκες καυσίμων στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει ότι, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες αδειοδότησης, πιστοποίησης και εγκατάστασης των αποθηκών, δεξαμενών, παροχής αεροπορικού καυσίμου τύπου JET A1 στον Κρατικό...