25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Αγρια κόντρα υπουργείου Μεταφορών – ΣΕΛΜΑ  για την αιφνίδια στάση εργασίας στο μετρό – Παρέμβαση πρωθυπουργού

  • Της Μαρίας Μόσχου

Το αδιαχώρητο προκλήθηκε χθες Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019,  από νωρίς το πρωί, στους Αθηναϊκούς δρόμους με αφορμή την στάση εργασίας που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στο μετρό.

Η στάση εργασίας που πραγματοποιήθηκε από την έναρξη της βάρδιας έως τις 10 το πρωί είχε αφορμή την μετάταξη 21 υπαλλήλων χωρίς την σύμφωνη γνώμη τους και του Σωματείου προκαλώντας την έντονη αντίδραση ακόμα και του ίδιου του πρωθυπουργού.

Χαρακτηριστική ανάρτηση του Κ. Μητσοτάκη στα social media ο οποίος κάνει λόγο για εκβιασμό. «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων» σε tweet που έκανε.

Μάλιστα όπως προκύπτει από  δηλώσεις του υπουργού Κ. Καραμανλή και του υφυπουργού Γ. Κεφαλογιάννη μόλις 21 από τους 62 σταθμούς του μετρό έχουν σε λειτουργία εκδοτήρια ενώ στα υπόλοιπα οι επιβάτες εξυπηρετούνται μόνο από τα μηχανήματα, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέματα ασφαλείας αλλά και διευκόλυνσης των μεγαλύτερων σε ηλικία επιβατών.

«Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί για 21 άτομα που βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις να κρατούνται σε ομηρία 1,5 εκατομμύρια πολίτες», ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευαισθησία στα εργασιακά ζητήματα και για αυτό δεν εκβιάζεται.

Ειδικότερα, ο  Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξήγησε πως «εμείς υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις τους, δηλαδή τις μη μισθολογικές παροχές, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερή κυβέρνηση που υποτίθεται ότι προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων, τους κρατούσε σε ομηρία» ζητώντας παράλληλα συγνώμη από το επιβατικό κοινό.

Ο κ Καραμανλής ανέφερε μάλιστα πως «σε συνεργασία με τον Πρωθυπουργό και με τον αρμόδιο Υπουργό, τον κ. Θ. Σκυλακάκη, κάναμε τα πάντα για να τους δώσουμε ως οφείλαμε, γιατί υπάρχει συνέχεια στο κράτος, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπό τον όρο βέβαια ότι το 2020 θα συζητήσουμε από μηδενική βάση. Θυμίζω ότι το Υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επί ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε εγκρίνει αυτές τις μη μισθολογικές παροχές στις συλλογικές συμβάσεις. Ωραίο είναι να βλέπουμε πως μια Αριστερή Κυβέρνηση επί τέσσερα χρόνια κορόιδευε τους εργαζόμενους».

Συνέχισε λέγοντας πως  «αφού υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, –  για να μη γίνεται κάποια παρανόηση, δε μιλάμε για αυξήσεις, μιλάμε για μη μισθολογικές παροχές -, το «ευχαριστώ» στην κυβέρνηση ήταν κάνουν μια στάση εργασίας διότι αρνούνται 21 άνθρωποι να κατέβουν στις θέσεις που κατείχαν, για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό». Όπως εξήγησε ο Υπουργός, στο Μετρό το μεγάλο πρόβλημα είναι έλλειψη προσωπικού στα εκδοτήρια. «Οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις ως μη όφειλαν και το δεύτερο είναι το γεγονός ότι πρέπει άμεσα να προμηθευτούμε παραπάνω μηχανήματα για να μπορεί ο κόσμος  να βγάζει εισιτήρια, πράγμα το οποίο θα  γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο».

Παράλληλα, προανήγγειλε πως η κυβέρνηση σχεδιάζει να  προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για την θέσπιση του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας. «Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, θα θέσουμε ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας έτσι ώστε να γίνονται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια, σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, όπως στον ΟΣΕ» διευκρίνισε.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή λειτουργούν εκδοτήρια σε μόλις 21 από 62 σταθμούς με συνέπεια να μην εξυπηρετείται ο κόσμος. Σήμερα, ταλαιπωρήθηκε όλη η πρωτεύουσα επειδή μια συνδικαλιστική μειοψηφία αποφάσισε να προβεί σε μια ασύμμετρη κινητοποίηση απέναντι σε μια ορθή απόφαση της Διοίκησης».

Από την πλευρά ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών Σπύρος Ρεβύθης μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6 είπε ‘ότι αρχικά «εμείς τους έχουμε ζητήσει να καλύψουν τα κενά. Είμαστε μείον 700 άτομα από το οργανόγραμμα».

Μιλώντας για την απόφαση μετακίνησης συναδέλφων του σε άλλες από τις οργανικές τους θέσεις και την απόφαση για τη στάση εργασίας, είπε ότι «κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε από την πρωτοφανή απόφαση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ χωρίς να κοιτάξει τις ανάγκες τις υπηρεσιακές και τις ανάγκες των εργαζομένων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για «μια παρτίδα 25 άτομα και η ΣΤΑΣΥ ετοιμάζει άλλα 25 για μετακίνηση προκειμένου να κλείσει τρύπες που η ίδια έχει ανοίξει».

Ο ίδιος δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο κλιμάκωσης λέγοντας «εάν συνεχιστεί το ίδιο πράγμα, να πληρώνουν το μάρμαρο οι εργαζόμενοι, τότε είναι πιθανόν να υπάρξει κλιμάκωση».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...