6.7 C
Athens
Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου, 2025

Δεκαπλασιασμός τις πελατειακής βάσης των online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Κάθε άλλο παρά συγκυριακή δείχνει να είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι online αγοραστικές συνήθειες δείχνουν ότι ήρθαν για να μείνουν. Πλέον ένας τις δύο χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν συστηματικά online σε σχέση με έναν τις πέντε το 2019.

Επιπλέον, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο ΣΕΠΕ, διαπιστώνεται δεκαπλασιασμός τις πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, τη στιγμή που ένας στους δύο δηλώνει ότι θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σουπερμάρκετ με παράδοση κατ’ οίκον. Επίσης, ένας τις δύο καταναλωτές στην Ελλάδα ενημερώνεται μέσω Internet για προσφορές και εκπτώσεις.

Ειδικότερα, σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών Διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και τις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Επίσης, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική άνοδο να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά τις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ η αύξηση των καταναλωτών  ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών Διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019, με το ποσοστό να παγιοποιείται και τις δύο μετρήσεις του Μαΐου.

Οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του Διαδικτύου. Σημαντικός αριθμός καταναλωτών παραγγέλνει και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στο 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Online ενημέρωση

Τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω τις εμφάνισης του CODID-19 αποτυπώνει το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών. Τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας (Μάρτιος-Μάιος 2020) αποδεικνύουν την απότομη διείσδυση του Διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών και μέσα από έναν άλλο δείκτη: το online κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο και για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του Διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού από το 13% στο 15%.

Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (Διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (Διαδίκτυο και τηλέφωνο). Μόλις ένα επιπλέον 4% δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης-υπόδησης με το 22% να έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο 2μηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Προοπτικές

Παράλληλα, στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορωνοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ, το 50% απαντά ότι θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως. Το 8% απαντά λίγο αργότερα,  αλλά το 43% δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον έως το τέλος του χρόνου ή αργότερα.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

AEGEAN: Δωρεάν επιστροφή στη Σαντορίνη σε όσους ταξίδεψαν με την εταιρεία από 1/2/2025 έως 7/2/2025

Η AEGEAN ενημερώνει τους επιβάτες που επιθυμούν να επιστρέψουν στη Σαντορίνη και αναχώρησαν από το νησί με πτήση της AEGEAN ή της Olympic Air...

Υπερταμείο: Ματαιώνεται ο διαγωνισμός για το πλειοψηφικό μερίδιο στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου

Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.» (ΟΛΒ Α.Ε.). Πρόκειται...

H Hellas Sat παρέχει δορυφορικές επικοινωνίες στη Σαντορίνη

H Hellas Sat με πρωτοβουλία του Ελληνικού Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγκεκριμένα της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, από τις πρώτες μέρες της εκδήλωσης...

Inno4CFIs Acceleration Program: Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 1ο κύκλο επιτάχυνσης για startups και ΜμΕ στους τομείς της GreenTech και Γεωργίας Άνθρακα

Το Impact Hub Athens απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς της Πράσινης Τεχνολογίας (GreenTech) και της Γεωργίας Άνθρακα...

Super League και ΕΠΟΕ ενώνουν δυνάμεις κατά της πειρατείας

Η Super League και η Εταιρεία Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων (ΕΠΟΕ) εγκαινιάζουν μια εμβληματική συνεργασία με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση της πειρατείας οπτικοακουστικού περιεχομένου, ακολουθώντας...