Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς κάνοντας πιο εύκολη την καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων και μειώνοντας δραστικά την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία μπροστά στα γκισέ, ιδιαίτερα σε μια περίοδο σαν αυτή που αντιμετωπίζουμε με την πανδημία του Covid-19.
Ακόμη δέκα πράξεις, που αφορούν έκδοση πιστοποιητικών και υποβολή αιτήσεων, μπορούν να διεκπεραιωθούν ηλεκτρονικά από τους δημότες της Αθήνας. Συνολικά, 39 πιστοποιητικά και διαδικασίες παρέχονται πλέον ηλεκτρονικά από τον Δήμο Αθηναίων, υπερκαλύπτοντας τον αρχικό σχεδιασμό που προέβλεπε την ψηφιοποίηση δέκα πιστοποιητικών μέσα σε ένα χρόνο, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του.
Οι νέες ηλεκτρονικές πράξεις αφορούν την έκδοση πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης για μειωμένη θητεία και διπλοεγγεγραμμένου, τη χορήγηση βεβαιώσεων δημοτικής ενημερότητας, κατάστασης ανεξόφλητων οφειλών, αντιγράφου άδειας λειτουργίας καταστήματος λόγω απώλειας, τη δήλωση μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου και τις αιτήσεις για νέα παροχή ρεύματος, επανασύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος, τροποποίησης συντελεστή χρέωσης (επαγγελματικός-οικιακός) και εποχικής χρέωσης (βάσει ν.429/76, άρθρο 5, παρ.2).
Τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με τον δήμο, περισσότεροι από 40.000 πολίτες και επιχειρήσεις έχουν συνδεθεί και εξυπηρετηθεί από τη νέα πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών του (https://eservices.cityofathens.gr) χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούν τις αρμόδιες υπηρεσίες του.
Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, δήλωσε σχετικά ότι αξιοποιώντας την περίοδο της καραντίνας, «ο Δήμος των Αθηναίων κέρδισε ένα μεγάλο στοίχημα με το χρόνο. Μέσα σε λίγες ημέρες καταφέραμε να δημιουργήσουμε υποδομές ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών. Υποδομές σύγχρονων προδιαγραφών που χρησιμοποιούν ήδη και άλλοι δήμοι της χώρας. Συνεχίζουμε αυτό που αρχίσαμε για να κερδίσουμε ολοκληρωτικά τη μεγάλη μάχη με τη γραφειοκρατία. Για να αλλάξουμε ριζικά τη σχέση του δήμου με τους πολίτες».