8.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Black Friday: Ο 5άλογος για να αποφύγετε πλασματικές αγορές

Ο  θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές και εκπτώσεις σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ) συστήνει στους  καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές και εκπτώσεις. Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ και στη Black Friday.

Πέντε κανόνες

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:

  1. Κάνετε έρευνα αγοράς και ελέγξτε όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης αναζητήστε στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξετε βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είστε βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
  2. Να οριοθετήσετε τις ανάγκες σας και να προγραμματίσετε με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνετε, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό σας προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  3. Να ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
  4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  5. Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης

Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

H PMM και η Viva.gr συνεργάζονται για το Public Tickets

H Public-MediaMarkt συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Viva.gr και εμπλουτίζει την υπηρεσία ticketing, δίνοντας στους λάτρεις του πολιτισμού αλλά και του αθλητισμού τη δυνατότητα ν’...

Το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer βασικός χορηγός της εκστρατείας για την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού «Sail for Pink»

To Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer (CDI) υποστήριξε φέτος το Άλμα Ζωής Νομού Θεσσαλονίκης και την ενέργεια “Sail for Pink” ως βασικός χορηγός (Pink...

Microsoft και ReGeneration ενώνουν δυνάμεις ξανά για το upskilling νέων σε ψηφιακές δεξιότητες

Το “The ReGeneration Initiative: Upskilling Greek Youth for the Digital Era powered by Microsoft” αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ψηφιακού αλφαβητισμού και υλοποιείται υπό την...

Nissan Ambition 2030: ένα όραμα πέρα από την κινητικότητα

Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της, η Nissan θα προσφέρει συναρπαστικά οχήματα και τεχνολογίες που ενδυναμώνουν την κινητικότητα των...

Η BEWISE υλοποιεί έργο digital transformation για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Με το βλέμμα στη διαρκή βελτίωση των υποδομών της, η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανέθεσε στη Bewise S.A. το έργο της αναβάθμισης των πληροφοριακών υποδομών της...