28.7 C
Athens
Σάββατο, 24 Μαΐου, 2025

Βασίλης Ντάνιας: Ο κλάδος του ταξί απαιτεί εκσυγχρονισμό για να καλύψει τις ανάγκες επιβατών και οδηγών

Στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του κλάδου των ταξί, με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών τόσο των οδηγών όσο και των επιβατών, αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής της BEAT, κ. Βασίλης Ντάνιας στο 3ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο κ. Ντάνιας, ο οποίος συμμετείχε στο πάνελ για την βιώσιμη αστική κινητικότητα, παρουσίασε, για πρώτη φορά, αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας κοινής γνώμης που διενεργήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).

Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση των ταξί από τους πολίτες θα μπορούσε να είναι συχνότερη, εάν η τιμολόγηση των υπηρεσιών τους ήταν πιο ευέλικτη.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα του ΕΜΠ, το 53% των χρηστών ταξί δηλώνει ότι θα έπαιρνε ταξί συχνότερα, εάν δεν υπήρχε η διπλή ταρίφα τις νυχτερινές ώρες, ενώ το 78% επισημαίνει ότι θα τα χρησιμοποιούσε πιο τακτικά σε σχέση με σήμερα.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΜΠ, που επικαλέστηκε ο κ. Ντάνιας, οι Έλληνες οδηγοί ταξί στην Αθήνα εργάζονται περισσότερο από όσο θα έπρεπε για να κερδίσουν τα προς το ζην.

Ειδικότερα, το 93% των οδηγών εργάζεται ημερησίως τουλάχιστον 10 ώρες, ενώ το 65% εξ αυτών 12 και πλέον ώρες την ημέρα.

Επίσης, το 96% εργάζεται τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα, ενώ σχεδόν το 60% επτά ημέρες την εβδομάδα.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΜΠ, ο στόλος των ταξί της Αθήνας είναι μεγαλύτερος σε ηλικία από όσο θα έπρεπε, καθώς μόλις το 10% των οχημάτων είναι κάτω των 3 ετών, την ώρα που σε 3 έτη ένα ταξί διανύει τουλάχιστον 300 χιλ. χλμ.

Επίσης, ποσοστό άνω του 70% των ταξί που κυκλοφορούν στην Αθήνα σήμερα είναι άνω των 6 ετών, ενώ το 33% είναι άνω των 10 ετών και μη-αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έχοντας διανύσει εκατομμύρια χλμ.

Παράλληλα, μόλις το 27% των οδηγών πιστεύει ότι τα ταξί θα έπρεπε να είναι έχουν όριο ηλικίας 7 ετών, ενώ ποσοστό 34% θεωρεί αποδεκτό ο κύκλος ζωής των ταξί να είναι 11 ετών και άνω.

«Θέλουμε το ταξί να καλύπτει τις ανάγκες και των επιβατών, αλλά και των οδηγών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από τον εκσυγχρονισμό του», ανέφερε ο κ. Ντάνιας, παρουσιάζοντας, μεταξύ άλλων, τις δράσεις της ΒΕΑΤ για την υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής.

Μία τέτοια λειτουργία, τόνισε, είναι η υπηρεσία “Back-to-Back”, η οποία είναι τώρα διαθέσιμη και επιτρέπει την διαδοχική ανάθεση διαδρομών σε οδηγούς που ολοκληρώνουν προηγούμενη διαδρομή και πρόκειται να αποβιβάσουν.

Αποτέλεσμα είναι, όπως τόνισε ο ίδιος, χάρη στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του χρόνου, να υπάρχουν περισσότεροι διαθέσιμοι οδηγοί και να μειώνεται ο χρόνος αναμονής των επιβατών, αλλά και ο κενός χρόνος μεταξύ διαδρομών για τα ταξί, κάνοντας το σύστημα πιο αποδοτικό για όλους.

Η ΒΕΑΤ επενδύει πλέον σε αυτοματισμούς, Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και Μηχανική Μάθηση (ML) για να υλοποιήσει τέτοιες λειτουργίες. Γι’ αυτό το λόγο πέρασε πρόσφατα σε ορισμένες αλλαγές στην πλατφόρμα της, με βασικότερη την κατάργηση της επιλογής οδηγού από το χρήστη, σύμφωνα με την εταιρεία.

«Η επιλογή οδηγού ήταν μια λειτουργία που εξαρχής είχε κάνει την υπηρεσία μας να ξεχωρίζει», δήλωσε ο κ. Ντάνιας.

«Πλέον, όμως, όλο και περισσότεροι χρήστες προτιμούν τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Συγκεκριμένα, μόνο το 15-20% των διαδρομών μας πραγματοποιούνταν μέσω της λειτουργίας επιλογής, ενώ οι περισσότερες διαδρομές πραγματοποιούνταν με αυτόματη κλήση οδηγού από το λογισμικό.

Αποφασίσαμε έτσι, να καταργήσουμε τη λειτουργία προκειμένου να χτίσουμε ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα που διαρκώς θα βελτιώνεται μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης.

Μέσα από τις τεχνολογίες μας βοηθάμε πάνω από 300.000 οδηγούς παγκοσμίως να εργάζονται με ασφάλεια και να αυξάνουν το εισόδημα τους, αλλά και πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες να μετακινούνται γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική», κατέληξε ο κ. Ντάνιας.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Netflix: Κορυφαία streaming πλατφόρμα σε προτίμηση στην Ελλάδα

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Παραμένει leader στην ελληνική αγορά streaming το Netflix μεταξύ των πολυθνικών παρόχων συνδρομητικού περιεχομένου διασκέδασης και στο πρώτο τρίμηνο του...

ΕΤΑΔ: Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για πολυώροφο ακίνητο στον Βόλο – Ανάδοχος η εταιρεία «Premia Properties Α.Ε.»

Η τιμή κατακύρωσης ξεπέρασε κατά 79% την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμου Η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε., θυγατρική του Υπερταμείου, ανακοινώνει την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού...

Η ΔΕΗ περνά στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Της Μαρίας Μόσχου Ο Όμιλος ΔΕΗ επιταχύνει την πορεία του προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό, ενισχύοντας τη θέση του ως ηγέτης της καθαρής ενέργειας και...

Επενδυτική έκρηξη στα logistics: Με πάνω από €2,5 δισ. η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο διεθνούς εμπορίου

Της Μαρίας Μόσχου Με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ  σε κέντρα logistics, η Ελλάδα αναδεικνύεται σε δυναμικό παίκτη στο παγκόσμιο εμπόριο, με στόχο να...

Κυβερνοασφάλεια: Εκρηκτική άνοδος στα κακόβουλα πακέτα που απειλούν αλυσίδες εφοδιασμού λογισμικού

Συναγερμό στην παγκόσμια κοινότητα της κυβερνοασφάλειας έχει σημάνει η  ραγδαία αύξηση των κακόβουλων πακέτων, που στοχεύουν τις αλυσίδες εφοδιασμού λογισμικού. Σύμφωνα με στοιχεία της...