20 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Ανατροπή: Όποιος έχει δίπλωμα αυτοκινήτου, μπορεί να οδηγήσει μοτοσικλέτα έως 125 κ.εκ.

  • Της Μαρίας Μόσχου

Τα πάνω κάτω στην οδήγηση φέρνει κοινή υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. Το υπουργείο υποδομών έσπευσε να διαψεύσει ότι θα γίνει άμεση εφαρμογή στην Ελλάδα ωστόσο άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί η σχετική απόφαση στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί ΙΧ δεν χρειάζεται πλέον να μπουν στην διαδικασία των εξετάσεων και της εκπαίδευσης για να πάρουν δίπλωμα για μικρού κυβισμού μοτοσικλέτες και νόμιμα θα οδηγούν σε όλη την επικράτεια δίτροχα μέχρι 125 κ.εκ.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις  διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

  • Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
  • Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.

Όπως ήταν φυσικό, η σχετική απόφαση έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, καθώς ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Τα δύσκολα ψηφιακά στοιχήματα της Ευρώπης

 Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Πληθαίνουν οι φωνές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης που εκφράζουν ανησυχίες για πιθανή ψηφιακή υστέρηση των Ευρώπης και τον κίνδυνο εκτροχιασμού...

Ο Μάνθος Πάγκαλος νέος CEO της Westnet

Ενισχύεται η διοικητική ομάδα της εταιρείας Westnet μέλος της Olympia Group, καθώς από 1η Μαΐου αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος ο Μάνθος Πάγκαλος. Ο κ. Πάγκαλος διαθέτει...

Νέα μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στην Κρήτη κατά της τηλεοπτικής πειρατείας, από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τουλάχιστον 6 συλλήψεις το 2024 για πειρατεία σε όλη την Ελλάδα και πολυετείς φυλακίσεις σε δεκάδες περιπτώσεις Νέα εκτεταμένη αστυνομική επιχείρηση κατά της τηλεοπτικής πειρατείας...

ADAPTIT: Ολοκλήρωση και παράδοση του έργου για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Η εταιρεία ADAPTIT ολοκλήρωσε και παρέδωσε με επιτυχία στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ) το...

Κακόβουλο λογισμικό μπορεί να κρύβεται και σε φωτογραφίες

Ο ψηφιακός κόσμος στον οποίο ζούμε είναι γεμάτος κρυμμένους κινδύνους, μερικοί από τους οποίους μπορεί να φαίνονται βγαλμένοι από ταινία κατασκοπείας. Είτε το πιστεύετε...