Η επανάχρηση και επανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Ελευσίνα που σήμερα βρίσκεται σε αχρησία ανακοινώθηκε σε κοινή συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη και της διοίκησης των ΕΛΠΕ τα οποία θα επενδύουν 27 εκατ. ευρώ.
Αυτό ανακοίνωσαν, πριν από λίγο, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Γρηγόριος Στεργιούλης.
Πρόκειται για την αναβάθμιση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, μήκους 7,5 χλμ., η οποία θα συνδέει την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο με το εν λειτουργία σιδηροδρομικό δίκτυο στο ΣΚΑ.
Από την πλευρά τους, τα ΕΛΠΕ θα πετύχουν την σύνδεση των αγωγών των δυο διυλιστηρίων σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παράλληλα, τα ΕΛΠΕ θα προχωρήσουν στη δωρεά 300 τόνων ασφαλτικών για την ανάγκη των έργων οδοποιίας στις πληγείσες περιοχές από τις πρόσφατες πλημμύρες.
Το έργο θα χωριστεί σε 2 φάσεις:
- Η Α’ Φάση αφορά τις μελέτες και την ανακαίνιση των γραμμών στο τμήμα ΣΚΑ-Ελευσίνα, συνολικού κόστους 27 εκατ. ευρώ. Η γραμμή πρόκειται να λειτουργήσει ως προαστιακή πλέον και θα έχει ανάμεσα σε ΣΚΑ και Ελευσίνα, 3 ενδιάμεσους σταθμούς.
- Η Β’ Φάση του έργου θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση, την σηματοδότηση και την ανακαίνιση των υφιστάμενων κτιρίων των σταθμών. Το κόστος προς το παρόν δεν έχει εκτιμηθεί.
Πρόκειται για ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο για τη Δυτική Αττική καθώς πρόκειται να επαναχρησιμοποιηθεί η εγκαταλελειμμένη σήμερα σιδηροδρομική γραμμή που θα ενώσει το αστικό και βιομηχανικό κέντρο της περιοχής του Θριάσιου Πεδίου, εξυπηρετώντας καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.