16.3 C
Athens
Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου, 2024

Amazon, Apple, Google: Τα πιο ακριβά brands στον κόσμο

 

γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

 

Αξία που ισοδυναμεί με το ετήσιο ΑΕΠ μιας χώρας όπως η Ελβετία έχουν τα τρία πιο ακριβά brands του πλανήτη, αυτά των Amazon, Apple και Google. Οι τρεις τεχνολογικοί κολοσσοί βρίσκονται για το 2023 στο “top 3” των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, με την αξία των brands τους να προσεγγίζει τα 900 δισ.δολ.

Μπορεί τις τρεις κορυφαίες θέσεις της λίστας με τα πιο ακριβά brands στον κόσμο να μονοπωλούν και φέτος οι γίγαντες της τεχνολογίας, ωστόσο, η λάμψη τους φαίνεται να ξεθωριάζει με την αξία των εμπορικών σημάτων να υποχωρεί φέτος κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια άλλη αλλαγή, σε σχέση με τις αντίστοιχες αξιολογήσεις προηγούμενων ετών, είναι ότι κατέχουσα -παραδοσιακά- την πρώτη θέση μεταξύ των πιο ακριβών brands στον πλανήτη, Apple, χάνει φέτος την πρώτη θέση. Για την ακρίβεια η βασίλισσα Apple έχασε το στέμμα της από την ομοεθνή αμερικανική Amazon, η οποία κατακτά τον τίτλο του πιο πολύτιμου εμπορικού σήματος, παγκοσμίως.

Η Amazon καταφέρνει να τερματίσει πρώτη ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι η αξία της επωνυμίας της μειώθηκε κατά 15% φέτος από 350,3 δισ. δολ. το 2022 σε 299,3 δισ. δολ. το 2023.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της εταιρεία συμβούλων αξιολόγησης εμπορικών σημάτων, Brand Finance, η οποία παρουσιάστηκε στο Νταβός, η Apple έχασε την πρώτη θέση, με το εμπορικό της σήμα να αποτιμάται το 2023 στα 57,6 δις. δολ. Η αξία του brand μειώθηκε κατά 16% στα 297,5 δισ.δολ. από 355,1 δισ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

 

 

Η τεχνολογία δεν είναι πια χρυσός;

 

Amazon και Apple δεν ήταν τα μόνα τεχνολογικά brands που είδαν την αξία τους να μειώνεται στη φετινή αξιολόγηση. Σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Global 500, 2023», η Samsung είδε την αξία του εμπορικού της σήματος να πέφτει κατά 7% στα 99,7 δισ. δολ., η κινεζική Alibaba.com έχασε 56% της αξίας του brand της μέσα σε έναν χρόνο, το Facebook υπέστη μείωση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 42%, ενώ για το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης WeChat η αντίστοιχη απώλεια ήταν κατά 19%.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα για τον κλάδο της τεχνολογίας είναι ότι το Instagram είδε την αξία του brand του να αυξάνεται κατά 42% στα 47,4 δισεκατομμύρια δολάρια και το LinkedIn κατάφερε αντίστοιχη αύξηση κατά 49% στα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στους κερδισμένους της φετινής αξιολόγησης όσον αφορά την αξία των εμπορικών τους σημάτων περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla (η αξία του brand αυξήθηκε κατά 44% στα 66,2 δισ.δολ. και η BYD (με αύξηση κατά 57% στα 10,1 δισ.δολ.).

Η τεχνολογία, πάντως, παραμένει η πολυτιμότερη βιομηχανία από πλευράς αξίας εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Brand Finance Global 500 για το 2023. Η συνολική αξία των brands του κλάδου ξεπερνά το 1,2 τρισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των εταιρειών της κατάταξης.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο μεγαλύτερος τομέας, ο τεχνολογικός τομέας παρουσίασε μείωση της αξίας του κατά 6% το 2023. «Αυτό αντανακλά τις εκτεταμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικές εταιρείες και την ευρύτερη ανησυχία για την αναπτυξιακή τους τροχιά.

 

Πρωτιά για τις ΗΠΑ

 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη, φιλοξενώντας 202 από τις 500 πιο ακριβές επωνυμίες στο Global 500 του 2023 της Brand Finance, αλλά και το ήμισυ της συνολικής αξίας ήτοι 4 τρισ. δολ.

Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με τη συνολική αξία των κινεζικών εμπορικών σημάτων να φτάνει το 1,4 τρισ. δολ., καταγράφοντας, πάντως, μείωση 9% σε σχέση με πέρσι. Οι 78 κινεζικές μάρκες που περιλαμβάνονται στην κατάταξη συνεισέφεραν το 18% της συνολικής παγκόσμιας αξίας.

Η Γερμανία (με 24 brands και ποσοστό 6% της συνολικής αξίας), η Ιαπωνία (με 32 brands και 5%), η Γαλλία (με 31 brands και 5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 23 εμπορικά σήματα και 3% της αξίας), η Νότια Κορέα και ο Καναδάς (με 15 και 12 επωνυμίες αντίστοιχα και το 2% της αξίας της κατάταξης έκαστη χώρα) συμπληρώνουν τη λίστα των κρατών που φιλοξενούν τα περισσότερα ακριβά εμπορικά σήματα του πλανήτη.

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πάροχος που κάνει «άλμα» και αλλάζει τα δεδομένα της κινητής τηλεφωνίας

Ποια είναι μία από τις σημαντικότερες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, όσον αφορά τη χρήση του smartphone; Τι είναι αυτό για το οποίο διαρκώς αγωνιούν...

Intrakat: Σύμβαση €9,75 εκατ. με την Κοινωνία της Πληροφορίας για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης

Σε συνέχεια διεθνούς διαγωνισμού, η Intrakat υπέγραψε εκτελεστική σύμβαση συμφωνίας – πλαισίου, διάρκειας 3 ετών, με την δημόσια εταιρεία «Κοινωνία της Πληροφορίας», προϋπολογισμού ύψους...

Mastercard Fintech Forum: Μεγάλος νικητής η καινοτομία – Coriunder και Moveo.ai είναι οι δύο fintech που ξεχώρισαν

Η Mastercard στέκεται αρωγός στην ανάδειξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον χρηματοοικονομικό κλάδο, υλοποιώντας για ακόμα μία φορά την επιτυχημένη εκδήλωση για το οικοσύστημα του...

Η Salesforce λανσάρει τεχνητή νοημοσύνη νέας γενιάς για το Slack

Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Slack AI, μιας εύκολης και αξιόπιστης δημιουργικής ΤΝ (AI) που διατίθεται εγγενώς στο Slack, ως «απάντηση» στις ανάγκες...

Η Nova επιστρέφει στην πόλη, επενδύοντας σε βιώσιμα κτίρια

Η νέα Nova, συμπληρώνοντας ένα χρόνο επιτυχημένης λειτουργίας, μετεγκαθίσταται στη Λεωφόρο Αθηνών, η οποία είναι πλέον η νέα έδρα της εταιρείας, και σε τρεις...