20.4 C
Athens
Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Αλλάζουν όλα στις αστικές συγκοινωνίες: Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ – 500 νέα λεωφορεία, 1200 οδηγοί και αναδιάταξη δρομολογίων

UPD 15: 45

  • Της Μαρίας Μόσχου

Προσλήψεις 655 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ με διαδικασίες fast track, άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ αποφασίστηκαν σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών, Κ. Καραμανλή εκτός από τα τρία άμεσα μέτρα θα γίνουν και επιπλέον τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες.

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι «είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε».

Ακόμη, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «έχουμε θέσει στόχους, έχουμε δεσμευτεί δημόσια για το ποιοι είναι αυτοί. Και τώρα είναι στο χέρι μας αυτό το χρονοδιάγραμμα να το τηρήσουμε ώστε -ειδικά για τα λεωφορεία- οι αρχές του 2021 να μας βρουν με μία πολύ πιο θετική πραγματικότητα και ως προς την ποιότητα των λεωφορείων -γιατί μιλάμε για καινούργια λεωφορεία σε σχέση με τα πολύ παλιά που δυστυχώς έχουμε σήμερα- αλλά και ως προς την πυκνότητα των δρομολογίων και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

 

Τρεις άμεσες ενέργειες

Όπως ανακοινώθηκε μετά τη σύσκεψη, οι τρεις άμεσες δράσεις αφορούν:

  • Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
  • Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ. (Δείτε τι έγραψε το Moved στις 4 Αυγούστου: Κύμα… αποχωρήσεων εργαζομένων στην ΟΣΥ – Προσλήψεις για την κάλυψη των κενών)
  • Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Έτσι θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε επίσης, τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:

  1. Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.
  2. Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Οι δύο αυτές ενέργειες, επειδή όπως καταλαβαίνετε είναι πιο σύνθετες, απαιτούν περίπου μια τριετία.
  3. Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.

«Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό. Περισσότερα και καλύτερα οχήματα. Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Επισήμανε ότι άμεσα θα γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση και μεσοπρόθεσμα θα αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες, ενώ ευχαρίστησε για άλλη μία φορά τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.

«Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω. Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών. Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες. Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις. Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά. Ιδίως στο μετρό» είπε ο κ. Καραμανλής.

Μάλιστα τόνισε: «Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες. Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς. Ο Πρωθυπουργός, μάς έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί σήμερα στο Υπουργείο κι αυτό επιβεβαιώνει το προσωπικό του ενδιαφέρον και την αποφασιστικότητά του να βρεθούν άμεσα λύσεις. Πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο βαθιά τον ενδιαφέρει να βρεθούν λύσεις. Σήμερα προήδρευσε μιας πολύ γόνιμης σύσκεψης που πραγματοποιήσαμε με τους επικεφαλής των αρμόδιων φορέων. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωση μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες».

Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι οι στόχοι που θέσανε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι:

  • Περισσότερο προσωπικό.
  • Περισσότερα και καλύτερα οχήματα.
  • Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη.

Όσον αφορά τον διαγωνισμό για τα καινούργια λεωφορεία ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι «η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις. Ο στόχος μας είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, τα 300 εκ των οποίων να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021».

Ο υπουργός ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια. «Αυτοί κρατάνε τα μέσα σε λειτουργία. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας αυτοί κράτησαν την πόλη ζωντανή» είπε χαρακτηριστικά.

Καταλήγοντας διευκρίνισε: «Σας ανέφερα ένα λεπτομερές και καλά μελετημένο σχέδιο τριών άμεσων και τριών μεσοπρόθεσμων μέτρων για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών τους. Επισημαίνω: 11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό. 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι σαφείς. Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών. Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου. Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες. Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση. Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε».

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη συμμετείχαν επίσης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης  Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας  Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Γιάννης Γκόλιας, ο Διευθύνων  Σύμβουλος ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥ κ. Βασίλης Ξυπολυτάς και ο Διευθύνων  Σύμβουλος κ. Στέφανος Αγιάσογλου, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χάρης Δαμασκός και ο Διευθύνων  Σύμβουλος κ. Νίκος Χαιρέτας.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Hewlett Packard Enterprise στο 9ο Delphi Economic Forum

H Hewlett Packard Enterprise συμμετείχε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, παρουσιάζοντας το όραμα της για την υπεύθυνη, ηθική ανάπτυξη και χρήση του AI μέσα...

Απλά Ψηφιακά 134: Οι επόμενες κινήσεις της Performance (Δ. Χιντζίδης), οι εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρικά σχέδια της Quest

Για την πορεία της Performance Technologies, τους διευρυμένους τομείς δραστηριοποίησής της, καθώς και τα επόμενα της σχέδια, μίλησε στον Δημήτρη Μαλλά και την Νίκη...

+6% στο ελληνικό ΑΕΠ μπορεί να προσθέσει η τεχνητή νοημοσύνη σε ορίζοντα 10ετίας

Σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία μπορεί να δημιουργήσει η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI), εφόσον η χώρα μας καταφέρει να ξεπεράσει τη σημερινή υστέρηση...

Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus

Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης...

Τα νέα προγράμματα Nova Family φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά

Στη σύγχρονη εποχή όλοι μας θέλουμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και να μοιραζόμαστε έντονες στιγμές και εμπειρίες ψυχαγωγίας. Μια άλλη, ξεκάθαρη ακόμη ανάγκη...