Οι αγορές των φρούτων και λαχανικών μέσω Διαδικτύου ήταν μια συνήθεια άγνωστη για την πλειοψηφία των πολιτών ανά τον κόσμο πριν από την πανδημία του COVID-19. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης το 55% των καταναλωτών αγόρασε τα είδη αυτά ηλεκτρονικά τουλάχιστον μία φορά.
Από αυτούς, το 42% δηλώνει ότι πλέον παραγγέλνει φρούτα και λαχανικά μέσω Διαδικτύου συχνότερα σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας. Αναφορικά με το μέλλον, το 19% απαντά ότι θα προβεί σε ηλεκτρονικές, κυρίως, αγορές για φρέσκα τρόφιμα από 3,4% το 2019.
Πάντως, ο βαθμός διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών θα εξακολουθήσει να είναι ο χαμηλότερος στις περισσότερες αγορές του κόσμου σε σχέση με άλλα προϊόντα.
Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία δείχνουν Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, που έφερε ο COVID-19, όχι μόνο είναι σαρωτικές, αλλά δείχνουν να έχουν και πιο μόνιμο χαρακτήρα. Και αφορούν ακόμη και τομείς αγορών, στους οποίους, μέχρι πρότινος, τα φυσικά σημεία είχαν πρώτο λόγο.
Σε άλλους, που το online κανάλι ήταν ούτως ή άλλως ισχυρό και πριν από την πανδημία, η στροφή στο digital θα είναι ακόμη πιο έντονη. Για παράδειγμα, οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας (53%) αποτελούν την κατηγορία προϊόντων, που οι καταναλωτές εκτιμούν ότι θα αγοράζουν κυρίως ψηφιακά.
Αντίο στα φυσικά καταστήματα;
Κινέζοι και Βρετανοί λένε “ναι” μόνο στο online κανάλι
Συνολικά, το 39% των καταναλωτών, παγκοσμίως, δηλώνει ότι θα ψωνίζει πλέον online προϊόντα, τα οποία πριν την πανδημία παραδοσιακά αγόραζε από φυσικά καταστήματα. Σε κάποιες χώρες αυτή η τάση θα είναι πιο ισχυρή.
Οι καταναλωτές στην Κίνα και – σε μικρότερο βαθμό – στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι πιθανότερο να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι των αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στη Γερμανία και τη Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.
Αγορές online
Σύμφωνα με την πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index, ως αποτέλεσμα της πανδημίας, το 40% των ερωτηθέντων έχει δει τα εισοδήματά του να μειώνονται. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (60%) είναι πιο προσεκτική στο πώς ξοδεύει τα χρήματα.
Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχει μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα, ενώ το 46% αναβάλλει την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις καταδεικνύουν μια – δυνητικά – πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του 2020.
Πάντως, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα προχωρήσουν σε αγορές κατά την επόμενη μεγάλη εμπορική περίοδο ή περίοδο εκπτώσεων. Ωστόσο, τα δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών σχεδιάζει να δαπανήσει λιγότερα χρήματα τη φετινή εορταστική περίοδο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Από τους δυνητικούς αυτούς αγοραστές, το 91% θα ξοδέψει τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που είχε προϋπολογίσει, σε ηλεκτρονικές αγορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτή την περίοδο.