23.8 C
Athens
Πέμπτη, 13 Μαΐου, 2021

Αυτά είναι τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που θα αλλάξουν τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Μία νέα ευκαιρία να αλλάξει η εικόνα της χώρας μας και να μεταμορφωθεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερη περιοχής δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης, ουσιαστικά ξεμπλοκάροντας έργα που για χρόνια είχαν παγώσει.

Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για έργα ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ περιλαμβάνει ωστόσο και νέα γενιά μεγάλων υποδομών που θα αλλάξουν τα μεταφορικά δεδομένα και θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις επιβατών και εμπορευμάτων μειώνοντας χρόνους διαδρομής και κατά συνέπεια και τιμές προϊόντων και λύνοντας σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών δίνοντας μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη.

Τα έργα που ξεμπλοκάρουν είναι:

  • η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου συνολικού μήκους 192 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. ευρώ. Hδη εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του με  την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών.
  • η  Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στην Ευρώπη, μήκους 13 χιλιομέτρων, εντός αστικού ιστού, με 15 νέους σταθμούς που θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα,
  • ο Ε65, που το Νότιο Τμήμα προχωρά με ταχείς ρυθμούς ενώ για το Βόρειο Τμήμα συνολικού μήκους 70,47 χλμ έχει δοθεί το πράσινο φως από την Ε.Ε.
  • o αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.
  • η υποθαλάσσια Οδική Ζεύξη της Σαλαμίνας, με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ. θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την  κατασκευή οδικού τμήματος 5 χλμ. από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500 εκατ. ευρώ. Οι μελέτες ήδη ολοκληρώθηκαν και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Στα νέα έργα ξεχωρίζουν:

  • Η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), που ήδη έχει ολοκληρωθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος.
  • Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπου ωριμάζουν οι μελέτες με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ.
  • Η οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης θα δημοπρατηθεί τους επόμενους μήνες. Είναι ένα έργο  που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια  κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.
  • Η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα και θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών της Δυτικής Αττικής.
  • Τη χρηματοδότηση της μελέτης του άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αστακός με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προτείνει το συγκεκριμένο έργο προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και η πρόταση έχει γίνει αποδεκτή. Πρόκειται για τον οδικό άξονα που θα ξεκινάει από το Πλατυγιάλι και μέσω Αγρινίου θα φτάνει μέχρι το Καρπενήσι και τη Λαμία και ο οποίος ενώ αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου, η κατασκευή του παραμένει ακόμα ένα μεγάλο ζητούμενο. Σημειώνεται ότι από το 1995 είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα ο οδικός άξονας Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία και από τότε παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση σε μελέτη και κατασκευή.
  • Η σιδηροδρομική γραμμή ως την Πάτρα όπου τους επόμενους μήνες θα προκηρυχθεί η εργολαβία που θα κλείσει κάθε εκκρεμότητα από τη Ροδοδάφνη ως το Ρίο και ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και το μεγάλο έργο του Ρίο-Πάτρα μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου. Το μεγαλύτερο μέρος του θα είναι υπογειοποιημένο και θα αποδοθούν ελεύθεροι χώροι για ανάπλαση και δημιουργία χώρων πρασίνου εντός του πυκνού αστικού ιστού.

Διευρύνεται το πακέτο έργων ΣΔΙΤ

Δύο νέα οδικά έργα,  ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και ο Δράμα – Αμφίπολη, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης μέσω ΣΔΙΤ. Τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.

Τα έργα εντάσσονται σε ένα μεγάλο πακέτο έργων ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν, εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών.

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.

Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και ειδικότερα:

  1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

  1. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.

Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Εξοικονόμηση χρόνου ταξιδιού

Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.

Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο Ρόμπυ Μπουρλάς νέος CEO στην Public-MediaMarkt

Η Public-MediaMarkt (PMM), κορυφαίος omnichannel retailer οικιακών και ηλεκτρονικών συσκευών και ειδών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο, ανακοινώνει σήμερα ότι αναθέτει στον κ. Ρόμπυ Μπουρλά τη θέση του CEO, έπειτα από...

Αυτές είναι οι startups που έγιναν δεκτές στο EIT Digital Venture Program 2021

Εννέα early stage startups από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Κύπρο επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν στη φετινή έκδοση του προγράμματος επιτάχυνσης που διοργανώνουν...

Κτηματολόγιο: Επιτάχυνση της εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης

Ψηφίστηκε ως άρθρο του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 η τροπολογία που...

Αντίγραφα δικαστικών αποφάσεων και για τον Άρειο Πάγο μέσα από το gov.gr

Διαθέσιμη και για τον Άρειο Πάγο είναι μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η εφαρμογή για την ψηφιακή αίτηση και παραλαβή επίσημου ηλεκτρονικού αντιγράφου...

Τροπολογία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Δημόσιες Συμβάσεις Στρατηγικής Σημασίας»

Για πρώτη φορά δημιουργείται το θεσμικό πλαίσιο για την κατάρτιση, την έγκριση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, την αξιολόγηση, τον έλεγχο και την αναθεώρηση του...