Η Ευρώπη, μαζί με τις ΗΠΑ, είναι από τις βασικές περιοχές που έπληξε ο νέος κορωνοϊός, αναγκάζοντας τις εθνικές κυβερνήσεις να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς της πανδημίας. Το lockdown και η υποχρεωτική εργασία εξ αποστάσεως είχε παράπλευρες επιπτώσεις σε μία σειρά από τομείς και κλάδους.
Υπάρχουν, πάντως, και κατηγορίες προϊόντων, που βγήκαν ωφελημένοι από την καραντίνα και την τηλεργασία. Ένας από αυτούς τους τομείς οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Η απομακρυσμένη εργασία είχε θετική επίδραση στις πωλήσεις PCs στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 17,5% το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Οι πωλήσεις υπολογιστών μέσω των μεγαλύτερων διανομέων της περιοχής αυξήθηκαν σε όγκο κατά 17,5%, με την αύξηση της ζήτησης εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών της εξ αποστάσεως εργασίας να παρατηρείται κυρίως τον τελευταίο μήνα, τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία CONTEXT, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξήθηκαν κατά 7,6% τον Ιανουάριο, κατά 13,2% τον Φεβρουάριο και κατά 31,8% τον Μάρτιο, όταν επιβλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη αυστηρότερα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωναϊού, οδηγώντας σε κατακόρυφη αύξηση της εξ αποστάσεως εργασίας.
Επαγγελματική χρήση
Η αύξηση ήταν μεγαλύτερη για προϊόντα που απευθύνονται σε επιχειρήσεις, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση αυξήθηκαν κατά 22,8% από έτος σε έτος τους τρεις πρώτους μήνες του 2020, ενώ η αύξηση στις συσκευές για χρήση από καταναλωτές ήταν της τάξης του 9,4%.
Οι πιο περιζήτητες συσκευές ήταν οι φορητοί υπολογιστές, όπου καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 18,4%. Οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση ενισχύθηκαν -σε όγκο- το εξεταζόμενο διάστημα κατά 23,6%, ενώ στις συσκευές που απευθύνονται σε καταναλωτές η άνοδος ήταν της τάξης του 12,3%.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πωλήσεις επιτραπέζιων υπολογιστών αυξήθηκαν κατά 15,3% τους τρεις πρώτους μήνες του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η βελτίωση των πωλήσεων ήταν της τάξης του 22,7% για τις συσκευές που απευθύνονται προς επιχειρήσεις, τάση που αντιστάθμισε την πτώση κατά 2,7% στις πωλήσεις συσκευών για χρήση από καταναλωτές, που σημειώθηκε την εξεταζόμενη περίοδο στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.