21.3 C
Athens
Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου, 2025

Αυξάνονται οι κυβερνοεπιθέσεις με φόντο τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Οι πρώτοι με φυσική παρουσία Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες μετά την άρση των περιορισμών κατά της πανδημίας θα ξεκινήσουν στις 26 Ιουλίου, προσελκύοντας εκατομμύρια λάτρεις του αθλητισμού. Την ίδια στιγμή, το ψηφιακό έγκλημα στοχοποιεί όλο και πιο συστηματικά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με αποτέλεσμα την αύξηση της δραστηριότητας των κυβερνοεγκληματιών γύρω από την εκδήλωση με στόχο τα χρήματα και τα δεδομένα των χρηστών.

Για να κατανοήσουν πώς οι απατεώνες εκμεταλλεύονται το ενδιαφέρον των θεατών, οι ειδικοί της Kaspersky ανέλυσαν ιστοσελίδες phishing που σχετίζονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και εντόπισαν τα κύρια σχήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Με την Ολυμπιακή Επιτροπή να προειδοποιεί για πλαστές προσφορές εισιτηρίων και την είδηση ότι η οικογένεια ενός Βρετανού κολυμβητή εξαπατήθηκε χάνοντας 2.500 λίρες καθώς προσπαθούσε να αγοράσει εισιτήρια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, η έρευνα της Kaspersky επιβεβαιώνει ότι οι απατεώνες δημιουργούν συνεχώς ιστοσελίδες phishing.

Οι ιστότοποι αυτοί προσφέρουν εισιτήρια για Ολυμπιακούς Aγώνες σε προνομιακές τιμές ή ισχυρίζονται ότι διαθέτουν θέσεις για sold-out εκδηλώσεις. Το συγκεκριμένο δοκιμασμένο και αποτελεσματικό σύστημα απάτης έχει επαναληφθεί κατά τη διάρκεια πολλών Ολυμπιακών περιόδων, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι οι εν λόγω ιστοσελίδες θα πολλαπλασιαστούν κατά τη διάρκεια του Παρισιού 2024.

Πώς δρουν

Στην ερώτηση πώς δρα το ψηφιακό έγκλημα μέσω ιστοσελίων phishing, που προσφέρουν εισιτήρια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι ειδικοί απαντούν. Οι χρήστες συμπληρώνουν μια φόρμα δεδομένων και μεταφέρουν τόσο τις προσωπικές τους πληροφορίες όσο και τα χρήματά τους στους απατεώνες.

Ως αποτέλεσμα, μπορεί να λάβουν άκυρα εισιτήρια ή, το πιθανότερο, τίποτα απολύτως, με αποτέλεσμα να έχουν οικονομικές απώλειες και τα δεδομένα τους να πωλούνται σε φόρουμ του Dark Web.

Μια άλλη τεχνική είναι τα πλαστά εταιρικά δώρα. Πολλοί οργανισμοί κατά τη διάρκεια σημαντικών εκδηλώσεων προσφέρουν δώρα για τους υπαλλήλους, τους συνεργάτες και τους πελάτες τους.

Πρόσφατα, οι ειδικοί της Kaspersky ανακάλυψαν μια πλαστή σελίδα που παρίστανε μια γαλλική τράπεζα η οποία προσέφερε στους εργαζόμενους της την ευκαιρία να κερδίσουν εισιτήρια για εκδηλώσεις. Οι εργαζόμενοι συμπληρώνοντας μια φόρμα με προσωπικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων σύνδεσης στον λογαριασμό τους στο διαδίκτυο και των κωδικών πρόσβασης, επέτρεπαν στους απατεώνες να διεισδύσουν στις εταιρικές πηγές των θυμάτων και ενδεχομένως να διασπείρουν περαιτέρω κακόβουλο περιεχόμενο.

Πλαστά Καταστήματα

Οι ειδικοί της Kaspersky ανακάλυψαν επίσης ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν εμπορεύματα όπως μπλουζάκια, αθλητικές εμφανίσεις, αξεσουάρ και άλλα, με όσους δελεάστηκαν από τις προσφορές να μην λαμβάνουν ποτέ τα αντικείμενα που παρήγγειλαν.

Τέλος, οι απατεώνες έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες phishing που προσφέρουν δωρεάν πακέτα δεδομένων 48 GB για όλα τα δίκτυα. Οι ιστότοποι αυτοί προσκαλούν τους χρήστες να δώσουν προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς τηλεφώνου και στοιχεία πληρωμής, με το πρόσχημα της ενεργοποίησης του πακέτου δεδομένων. Μόλις αποσταλούν, οι πληροφορίες αυτές συγκεντρώνονται για κακόβουλους σκοπούς, οδηγώντας σε πιθανές οικονομικές απώλειες και παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η ψηφιακή μετάβαση και οι νέες δεξιότητες στο Olympia Forum VI

Η ανάπτυξη των ελληνικών Περιφερειών δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και χωρίς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο του Olympia Forum...

AWS και SAP ενισχύουν τη συνεργασία τους για την προώθηση της ψηφιακής κυριαρχίας στην Ευρώπη

Η Amazon Web Services (AWS) και η SAP παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη διάθεση των δυνατοτήτων του SAP Sovereign Cloud στο AWS European...

Η νέα σειρά Xiaomi 15T διαθέσιμη στη Vodafone από 27,04€/μήνα

Η Vodafone υποδέχεται τη νέα σειρά Xiaomi 15T στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, με τα μοντέλα Xiaomi 15T και Xiaomi 15T Pro,...

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Ο όρος agentic commerce σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου AI agents αναλαμβάνουν να αλληλεπιδρούν και να διαπραγματεύονται εκ μέρους καταναλωτών και...

Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο υποδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να ανανεώνεται

O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce, δημοσίευσαν την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025. Η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης 2025 παρέχει...