18.5 C
Athens
Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2022

Aegean: Η πανδημία καθήλωσε τον τζίρο και απογείωσε τις ζημίες

Βαρύ ήταν το πλήγμα για την Aegean στο πρώτο εξάμηνο του 2020, εξαιτίας της πανδημίας, που την οδήγησαν να καταγράψει ζημίες 158 εκατ. ευρώ.

Όπως ανακοίνωσε η Aegean, «η πανδημία προκάλεσε πρωτόγνωρες συνθήκες στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη στο δεύτερο τρίμηνο. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση του πτητικού έργου της εταιρείας».

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.

Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο διαμορφώθηκε μόλις σε €40,4 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά €307 εκατ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε €58,7 εκατ. από κέρδη €31,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε €187,4 εκατ., ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκατ.[1] Το αποτέλεσμα της εταιρείας επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές €68,5 εκατ. από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν. Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €158,8 εκατ., έναντι ζημιών ύψους €13 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.

 

«Πρακτικά χωρίς δραστηριότητα…»

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean, ανέφερε σχετικά: «Οι τελευταίοι 7 μήνες είναι για όλους μας στην Aegean μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς.

Το δεύτερο τρίμηνο ήταν, λόγω περιορισμών στην μετακίνηση, πρακτικά χωρίς δραστηριότητα. Οι προσπάθειές μας επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του κόστους, αλλά και στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και των πληρωμάτων μας.

Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της.

Παράλληλα, ήδη από τις αρχές Αυγούστου η ενίσχυση της πανδημίας έφερε νέους περιορισμούς που σταδιακά μείωσαν και πάλι τόσο την πρόσβαση, όσο και τη ζήτηση. Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες.

Είναι προφανές, τόσο για τον κλάδο μας όσο και για την εταιρεία μας, ότι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας. Καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας, αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας για το 2021.

Ευχαριστούμε όλο μας το προσωπικό για την προσπάθεια στην μεγάλη μάχη που δίνουμε μαζί και φυσικά τους επιβάτες μας που μας εμπιστεύονται καθημερινά σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

Τέλος, σε αυτό το περιβάλλον οφείλω να τονίσω, όπως κάνουν άλλωστε και όλοι οι φορείς του κλάδου, την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες, όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών, αντικαθιστώντας τα μέτρα καραντίνας και κλεισίματος των συνόρων. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σίγουρα προϋπόθεση για τη διασύνδεση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών αλλά και ενδεχομένως για τη μετακίνηση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον κριθεί απαραίτητο από την επιστημονική κοινότητα».

 

Νέα αεροσκάφη

Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Σημειώνεται ότι έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo.

Αποτελέσματα Ομίλου

Σε € εκατ. Α’ τρίμηνο 2019 Α’ τρίμηνο 2020 % Β’ τρίμηνο 2019 Β’ τρίμηνο 2020 % Α’ Εξάμηνο 2019 Α’ Εξάμηνο 2020 %
Έσοδα 172,0 147,0 -15% 347,4 40,4 -88% 519,4 187,4 -64%
EBITDA[2] (8,5) (34,1) 71,3 (15,5) 62,8 (49,6)
Kκέρδη/ (ζημιές) προ φόρων εξαιρουμένων έκτακτων αποτελεσμάτων (48,7) (73,6)   31,5 (58,7)   (17,2) (132,3)  
Έκτακτα αποτελέσματα* (38,7) (29,8) (68,5)
Κέρδη (ζημιές) προ φόρων (48,7) (112,3)   31,5 (88,5)   (17,2) (200,8)  
Κέρδη (ζημιές) μετά από φόρους (35,2) (85,4)   22,2 (73,4)   (13,0) (158,8)  

*Τα έκτακτα αποτελέσματα αποτελούνται από ζημιές παραγώγων αντιστάθμισης ταμειακών ροών που κρίθηκαν ως μη αποτελεσματικά

 

Επιβατική Κίνηση

Α’ τρίμηνο 2019 Α’ τρίμηνο 2020 % Β’ τρίμηνο 2019 Β’ τρίμηνο 2020 % Α’ Εξάμηνο 2019 Α’ Εξάμηνο 2020 %
Σύνολο επιβατικής κίνησης

(σε χιλ.)

2,525 2,135 -15% 3,927 328 -92% 6,452 2,463 -62%
Πτήσεις 19,945 18,758 -6% 31,107 5,681 -82% 51,052 24,439 -52%
Συντελεστής Πληρότητας (RPK/ASK) 82.3% 76.0% -6.3 82.1% 50.8% -31.3 82.2% 72.5% -9.7

 

[1] Καθαρές ζημιές προ φόρων εξαιρουμένων του ζημιών που προήλθαν από παράγωγα προϊόντα αντιστάθμισης ταμειακών ροών

[2] Κέρδη / (Ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

«Λαγκάρει» η Ευρώπη στο 5G

της Νατάσας Φραγκούλη Υστέρηση έναντι διεθνών ανταγωνιστών της, όπως η ΗΠΑ ή η Νότιος Κορέα, συνεχίζει να καταγράφει η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την...

Υπερθέαμα με τα ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ, Ντόρτμουντ – Μπάγερν και η κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα Προκριματικά του...

Τα ποδοσφαιρικά ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ και Ντόρτμουντ – Μπάγερν μαζί με την κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα προκριματικά...

Nissan και Team Wild Grace επιστρέφουν στο Rebelle Rally 2022 με το στιβαρό Pathfinder Rock Creek

Το πανέτοιμο για περιπέτεια SUV της Nissan,  θα δοκιμαστεί στην έρημο από τις  6 έως τις 15 Οκτωβρίου Επιδεικνύοντας τη δέσμευσή της στην περιπέτεια...

LG Electronics: Η αρχή ενός νέου ταξιδιού – Κάνουμε μαζί τον κόσμο καλύτερο

 Καλύτερη Ζωή για Όλους Η LG Electronics (LG) με ένα διαρκές όραμα για καλύτερη ζωή των πελατών της, επιδιώκει τη βιώσιμη καινοτομία σε όλους τους...

Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας στον Όμιλο INTRAKAT ο Γιώργος Τσαπρούνηςv

Καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Επικοινωνίας στον Όμιλο INTRAKAT  αναλαμβάνει από την 1η Οκτωβρίου ο Γιώργος Τσαπρούνης, προερχόμενος από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών & συνδρομητικής τηλεόρασης και την εταιρεία NOVA -...