22.6 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023

Άδειες οδήγησης: Επανέρχεται το παλιό σύστημα για 6 – 9 μήνες

  • Της Μαρίας Μόσχου

Την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση με την οποία επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς για την έκδοση αδειών οδήγησης  για ένα χρονικό διάστημα 6 έως 9 μηνών. Αυτό τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης  μιλώντας στον Real FM αναφέροντας ότι μετά τη διέλευση αυτού του διαστήματος θα πάμε σε ένα νέο καθεστώς.

«Αντιμετωπίσαμε μια κατάσταση στο υπουργείο όπου οι άνθρωποι άνω των 74 ετών αντιμετωπίζουν μια σειρά από δυσκολίες και θα έλεγα μια σειρά από ανισότητες, γιατί πουθενά στην Ευρώπη δεν εφαρμόζεται το σύστημα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες. Δεύτερον , το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από τον Οκτώβριο του 2018 έχουν σταματήσει οι εξετάσεις για άδεια οδήγησης γιατί ο νόμος που ψηφίστηκε το 2018 είναι ανεφάρμοστος για μια σειρά από λόγους. Αυτή τη στιγμή 105.000 συμπολίτες μας δεν μπορούν πάρουν δίπλωμα. Σκεφτείτε κάποιον που έχει βρει δουλειά ως οδηγός κι επειδή το κράτος δεν μπορεί να του δώσει αυτή τη δυνατότητα, αυτός ο άνθρωπος είναι άνεργος» ανέφερε χαρακτηριστικά

Αναφορικά με τους  άνω των 74 ετών, θα επανέλθει επίσης  το παλαιό το καθεστώς που αφορά τις ιατρικές εξετάσεις και της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας επιτροπής, «χωρίς να μπουν σε αυτή την ταλαιπωρία, να δίνουν τη λεγόμενη πορεία».

Στόχος είναι και την επόμενη εβδομάδα να ψηφιστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση. Είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Μεταφορών.

Τι είπε για τις αστικές συγκοινωνίες

«Το θέμα είναι περίπλοκο και χρειάζεται παρεμβάσεις βραχυπρόθεσμου και μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα. Δυστυχώς, ενώ υπάρχει ένας θεωρητικός στόλος 2.000 λεωφορείων στην Αθήνα, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν κάτι λιγότερο από 850. Τα υπόλοιπα κάποια είναι οριστικώς παροπλισμένα και κάποια χρήζουν συντήρησης για να επιστρέψουν στους δρόμους. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως οδηγοί και ένα από τα βασικά μέτρα που πήραμε από τις πρώτες μέρες ώστε να επανέλθει μια κανονικότητα, είναι να αναζητούμε ορισμένους που ήταν σε κάποιες άλλες υπηρεσίες και ήδη έχει δοθεί εντολή να επιστρέψουν. Είναι μικρός αριθμός γύρω στα 30 άτομα, αλλά από εκεί και πέρα είναι και μια άλλη κατηγορία οδηγών που είναι εκτός υπηρεσίας για ιατρικούς λόγους και αυτό πρέπει να επανεξεταστεί, γιατί είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός, προσεγγίζει περίπου τους 500 οδηγούς. Γίνονται λοιπόν κάποιες ενέργειες βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της αραίωσης δρομολογίων. Από εκεί και πέρα γίνεται προγραμματισμός μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα με έναν νέο διαγωνισμό για νέα λεωφορεία, γιατί δυστυχώς ο στόλος των λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη είναι γηρασμένος και κάποια θα αποσυρθούν».

Τροχαία

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο οδικής ασφάλειας και η προηγούμενη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη (κ. Οικονόμου) είναι προς αυτή την κατεύθυνση και θα συνεργαστούμε μαζί του, γιατί ο δικός μας τομέας έχει άμεση συνάφεια με το αντικείμενο.

Πέρα από το κομμάτι των υποδομών που είναι σημαντικό να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις, το βασικότερο είναι να υπάρξει μια διαφορετική νοοτροπία στον κόσμο, να συζητήσουμε με το υπουργείο Παιδείας πως θα υπάρξουν κάποιες δράσεις στα σχολεία, προκειμένου οι μαθητές να μπαίνουν σε μια διαφορετική νοοτροπία από μικρή ηλικία. Εμείς ως υπουργείο σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη καμπάνια να ενημερώσουμε τον κόσμο για τους κινδύνους. Και σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που θα αναλάβει την αυστηροποίηση των ελέγχων, αλλά ενδεχομένως και των ποινών σε κάποια ζητήματα. Θα επανεξετάσουμε μια σειρά από ζητήματα που αφορά τον ΚΟΚ για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αν είναι επαρκές το πλαίσιο, ασφαλώς θα παραμείνει, διαφορετικά αν δούμε ότι χρειάζεται μια αυστηροποίηση των ποινών, θα προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση. (Πρόθεση)

ΒΟΑΚ

Η κατάσταση που έχουμε βρει στο υπουργείο τόσο εγώ όσο και ο υπουργός ο κ. Καραμανλής είναι ένας διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δηλαδή ένα θεωρητικό ενδιαφέρον ποιες εταιρείες θα εκδηλώσουν συγκεκριμένο ενδιαφέρον όταν είναι να υπάρξει οριστική χάραξη και όταν είναι να υπάρξουν μελέτες, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα θεωρητικό κατασκεύασμα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία μελέτη που να αφορά τόσο το κομμάτι της χάραξης όσο και μια σειρά από άλλες μελέτες που αφορούν το συγκεκριμένο έργο, άρα όλα αυτά είναι στον αέρα. Δυστυχώς! Επειδή όμως και ο πρωθυπουργός το έχει θέσει ίσως ως την κεντρική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε ως υπουργείο σε μια σειρά από ενέργειες. Θα χρειαστεί λοιπόν ένα χρονικό διάστημα και από το δικό μας υπουργείο να προχωρήσουν οι μελέτες, αλλά και από το υπουργείο Περιβάλλοντος να υπάρξουν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις και από εκεί και πέρα θα πάμε σε μια δημοπράτηση του έργου, σύμφωνα με μια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική που θα αποφασιστεί από το δικό μας υπουργείο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

UNISON: Ολοκληρωμένες λύσεις για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων

Μέσω της ενεργειακής αναβάθμισης των εγκαταστάσεων  Η UNISON που εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών Facility Management, απαντά στις αυξανόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων για μείωση του...

Το HUAWEI P60 Pro, το Watch Ultimate και η επόμενη γενιά προϊόντων αιχμής θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη σύντομα

Η Huawei δεν σταματάει να καινοτομεί! Ο τεχνολογικός «γίγαντας» παρουσίασε στις 23 Μαρτίου στην Κίνα τη νέα σειρά προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, από smartphones και...

ΕΒΕΑ: Έρχεται νέα πρόσκληση για αμιγώς γυναικεία startups σε επενδυτικά κεφάλαια

Στο τέλος του μήνα πρόκειται να δημοσιευθεί μία νέα πανελλαδική πρόσκληση για πρόσβαση αμιγώς γυναικείων startup εταιρειών σε επενδυτικά κεφάλαια στο πλαίσιο της θερμοκοιτίδας...

Xiaomi 13: Τα Public υποδέχονται τη νέα κορυφαία σειρά smartphones

Τα Public, #1 προορισμός τεχνολογίας, φέρνουν την ολοκαίνουργια σειρά smartphones Xiaomi 13 και το γιορτάζουν μαζί με το brand, που προσφέρει ξεχωριστά δώρα, συμπληρώνοντας...

Το Ταμείο «Φαιστός» επενδύει στην καινοτόμα τεχνολογική εταιρεία SafeSize

Η 5G Ventures ανακοινώνει ότι το Επενδυτικό Ταμείο «Φαιστός» συμμετείχε μαζί με διεθνείς επενδυτές, κυρίως  από την Ευρώπη, στον νέο γύρο χρηματοδότησης (Series A+)...