ΑΑΔΕ: Προσοχή! Νέοι κανόνες για τις δηλώσεις μισθωτηρίων – Δηλώσεις COVID για τους ιδιοκτήτες

- Advertisement -

Αλλαγές στις περιπτώσεις υποχρέωσης δήλωσης των μισθωτηρίων ηλεκτρονικά στο myTAXISnet, ώστε να υπάρχει άμεση ψηφιακή αποτύπωση των σχετικών μεταβολών, φέρνει απόφαση, που υπέγραψε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, και αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι:

Σε περίπτωση λύσης της μίσθωσης, ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να δηλώσει το γεγονός μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. Διαφορετικά, το μισθωτήριο θεωρείται ότι είναι σε ισχύ.

Επιπλέον, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση:

  • Σε περίπτωση, που μισθωτήριο – το οποίο έχει συναφθεί προ του 2014 και είναι σε ισχύ στις 12 Ιουνίου 2020 -, έχει παραταθεί σιωπηρά ή έχει αλλάξει κάποιος όρος του, και δεν έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά η σχετική δήλωση στο myTAXISnet. Η δήλωση υποβάλλεται χωρίς κυρώσεις, και περιλαμβάνει στοιχεία, που ισχύουν στις 12 Ιουνίου.
  • Αν το μισθωτήριο έχει δηλωθεί ηλεκτρονικά και έχει λυθεί μέχρι τις 12 Ιουνίου. Διαφορετικά η μίσθωση θεωρείται ότι ισχύει.

Περαιτέρω, η απόφαση περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για τις μισθώσεις των οποίων οι ενοικιαστές επλήγησαν από τον κορωνοϊό. Ειδικότερα:

Μέχρι τις 22 Ιουνίου, οι ιδιοκτήτες ακινήτων, των οποίων το ενοίκιο μειώθηκε κατά 40%    λόγω    των    μέτρων    για    τον    κορωνοϊό,    θα    πρέπει     να υποβάλουν Δήλωση Covid για τη μεταβολή του μισθώματος για τους μήνες, που ίσχυσε η μείωση, ώστε να επωφεληθούν από τις σχετικές ευνοϊκές ρυθμίσεις.

Για τις μειώσεις μισθωμάτων μετά τον Ιούνιο, στο πλαίσιο των ίδιων μέτρων για την πανδημία, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να υποβάλουν σχετική δήλωση μέχρι την εικοστή ημέρα του μήνα, που αφορά η μείωση.

Σε περίπτωση, που δεν έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά αρχική ή τροποποιητική

«Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», αυτή πρέπει να προηγηθεί της «Δήλωσης Covid».

Οι ενοικιαστές πρέπει μέχρι τις 26 Ιουνίου να δηλώσουν αν αποδέχονται ή όχι τη

«Δήλωση Covid».

Για μεταγενέστερες μειώσεις ενοικίου, η αποδοχή ή μη της δήλωσης υποβάλλεται σε τρεις ημέρες από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης από τον ιδιοκτήτη.

Εάν δεν υποβληθεί δήλωση αποδοχής, θεωρείται ότι αυτή έχει γίνει αποδεκτή από τον ενοικιαστή. Δηλώσεις μη αποδοχής, που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, δεν εμποδίζουν τη χορήγηση των ευεργετημάτων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να γίνει διασταύρωση και να οδηγηθούν σε έλεγχο σε μεταγενέστερο χρόνο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΘΕΜΑΤΑ

Η CAPA ανακοινώνει τη θέσπιση Κώδικα Δεοντολογίας για τις Εταιρικές Υποθέσεις

Ο Κώδικας αποτυπώνει τη σύγχρονη πραγματικότητα και βασίζεται στην αλήθεια...

Το δημοφιλές παιχνίδι λέξεων Wordle στα Ελληνικά από τον Διομήδη Σπινέλλη

Πολλοί γνωρίζουν και παίζουν - κάποιοι μετά μανίας -...

Ασφάλεια σιδηροδρόμων: Ολοκληρώθηκε η διερευνητική αποστολή του ΕΚ στην Ελλάδα

Αντιπροσωπεία της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενημερώθηκε για...

Citrix Executive Leadership Forum: Η τεχνητή νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια και η ψηφιακή κυριαρχία στο...

Τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η νέα...

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data και φέτος το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος

Δωρεάν απεριόριστα data και αυτό το τριήμερο του Αγίου...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα εποχή στη Γραμμή 1 – Σε κυκλοφορία ο πρώτος πλήρως ανακατασκευασμένος συρμός

Σε κυκλοφορία στη Γραμμή 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) τέθηκε...

Η Emirates διοργανώνει roadshow προσλήψεων πιλότων στην Αθήνα

Η Emirates, η μεγαλύτερη διεθνής αεροπορική εταιρεία στον κόσμο,...

Η έκρηξη της AI εκτοξεύει την αγορά μνημών DRAM στα 97 δισ. δολ.

Σε μια από τις πιο εκρηκτικές περιόδους ανάπτυξης της...