- της Νατάσας Φραγκούλη
Στα προ πανδημίας επίπεδα επέστραψαν το 2021 οι πωλήσεις smartphones στην παγκόσμια αγορά. Διεθνώς, το 2021 πολίτες και επιχειρήσεις αγόρασαν 1,35 δισ.συσκευές smartphones, με τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνεται κατά 7% έναντι του 2020.
Οι πωλήσεις του 2021 βρέθηκαν πολύ κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και συγκεκριμένα σε αυτά του 2019, όταν στην παγκόσμια αγορά είχαν διατεθεί 1,37 δισ. smartphones.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys, η κατάταξη των πέντε κορυφαίων προμηθευτών smartphones το 2021 παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με το 2020. Ένα κοινό σημείο που αφορά τους παίκτες της αγοράς είναι ότι επηρεάστηκαν -όλοι ανεξαιρέτως- από τις σοβαρές ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η Samsung παρέμεινε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης με πωλήσεις σχεδόν 275 εκατ. smartphones το 2021 και μερίδιο αγοράς 20% παγκοσμίως. Η Apple πέτυχε πωλήσεις 230 εκατ. συσκευών, αυξημένες κατά 11% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με το μερίδιο αγοράς της αμερικάνικης εταιρείας να διαμορφώνεται στο 17%.
Η Xiaomi, από την πλευρά της, έκλεισε τη χρονιά με πωλήσεις πάνω από 191 εκατ. smartphones και μερίδιο 14% της παγκόσμιας αγοράς. Η OPPO και η vivo κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση της παγκόσμιας αγοράς, πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 22% και 15% αντίστοιχα και μερίδιο 11% και 10%.
Εορταστική περίοδος
Παρά την έντονα ανοδική πορεία της αγοράς στο σύνολο της περασμένης χρήσης, η εξέλιξη των πωλήσεων το 4ο τρίμηνο του έτους ήταν μάλλον υποτονική.
Το 4ο τρίμηνο του 2021, στην παγκόσμια αγορά πωλήθηκαν απέστειλε 363 εκατ. smartphones, με τις πωλήσεις να καταγράφουν μια μικρή μόνο αύξηση της τάξης του 1% από έτος σε έτος. Παρά το γεγονός ότι το 4ο τρίμηνο κάθε χρήσης συμπίπτει με την εορταστική περίοδο, οι ελλείψεις συσκευών στην αγορά δεν βοήθησαν στην περαιτέρω άνοδο των πωλήσεων.
«Ο δρόμος προς την ανάκαμψη ήταν δύσκολος για τον κλάδο, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά σε πολλούς τομείς. Ωστόσο, πολλοί κατασκευαστές κατάφεραν πολύ καλές αποδόσεις το 2021, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους σε διψήφιο ποσοστό, προσεγγίζοντας ή και ξεπερνώντας, για πρώτη φορά, τα επίπεδα πριν από την πανδημία» σχολιάζει η Canalys.
Βασικός μοχλός ανάπτυξης για την ανάπτυξη της βιομηχανία των smartphones υπήρξαν οι πωλήσεις σε συγκεκριμένες αγορές του πλανήτη και ειδικά αυτές της Ασίας-Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.
Το μέλλον
«Η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα αμβλυνθεί σταδιακά, καθώς οι κατασκευαστές chips αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους, ενώ την ίδια στιγμή η τιμή 5G chips αποκλιμακώνεται», εξηγούν οι αναλυτές. Προσθέτουν δε ότι οι συσκευές 5G θα γίνουν ο επόμενος οδηγός ανάπτυξης του όγκου των πωλήσεων smartphones το 2022.
«Η πανδημία έχει αναγκάσει τους καταναλωτές να εξαρτώνται ακόμη περισσότερο από τα κινητά. Από την αποθήκευση των πιστοποιητικών νόσησης και των πιστοποιητικών εμβολιασμού μέχρι τις καθημερινές online αγορές ειδών παντοπωλείου όλα γίνονται μέσα από το smartphones», τονίζει η Canalys.