30.6 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

1 στους 4 πολίτες θα αφιερώνει πάνω από μία ώρα ημερησίως στο Metaverse

  • Νατάσας Φραγκούλη

Μπορεί επί του παρόντος να υπάρχει μόνο ως όραμα στο μυαλό ανθρώπων όπως ο Mark Zuckerberg του Facebook και ο Saya Nadella της Microsoft, ωστόσο, το metaverse έχει αρχίσει να δημιουργεί ήδη ένα hype παγκοσμίως. Το εικονικό σύμπαν, που οραματίζονται άνθρωποι όπως ο Zuckerberg και ο Nadella, δεν απασχολεί επί του παρόντος τον ευρύ πληθυσμό των χρηστών του Διαδικτύου.

Πάντως, η εικόνα που μεταφέρουν οι αναλυτές είναι ότι σε λιγότερο από μια πενταετία από σήμερα, το metaverse θα έχει αρχίσει να γίνει δημοφιλές σε πιο μαζικό επίπεδο. Σύμφωνα με την Gartner, μέχρι το 2026, το 25% των ανθρώπων θα περνούν τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο metaverse για δουλειά, ψώνια, εκπαίδευση και ψυχαγωγία.

Πρακτικά, εφόσον επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, ένας στους τέσσερις χρήστες του Internet, παγκοσμίως, σε μια τετραετία από σήμερα θα περνά τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα στους θεωρητικά άπειρους κόσμους του metaverse. Ως ένα avatar, μία ψηφιακή εκδοχή του εαυτού του -στην οποία θα δίνει χαρακτηριστικά της αρεσκείας του- ο χρήστης θα εξερευνά επί τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως το metaverse.

Σύμφωνα με τους αναλυτές το metaverse θα επηρεάσει κάθε επιχείρηση με την οποία αλληλεπιδρούν οι καταναλωτές καθημερινά: έως το 2026, το 30% των εταιρειών ανά τον κόσμο θα έχουν προϊόντα και υπηρεσίες έτοιμα για το metaverse.

Δεν γνωρίζουν το metaverse …

Σήμερα, πάντως, πάνω από το ένα τρίτο των καταναλωτών (35%) απαντά ότι δεν έχει ακούσει ποτέ για το metaverse. Επιπρόσθετα, ένα ποσοστό 58% δηλώνει είτε έχει ακούσει μεν, αλλά δεν ξέρει τι σημαίνει το metaverse.

Την ίδια στιγμή, μόνο το 6% των ανθρώπων, παγκοσμίως, αναγνωρίζει ότι είναι αρκετά εξοικειωμένο με την κατανόηση του μετασύμπαντος, ώστε να εξηγήσει τη λογική και τη λειτουργία του και σε άλλους.

«Αυτό είναι ένα χρήσιμο συμπέρασμα που μετριάζει τις βραχυπρόθεσμες προσδοκίες για το metaverse και τον πιθανό αντίκτυπό του στην καθημερινή ζωή του καταναλωτή», υπογραμμίζουν οι αναλυτές.

Από εκείνους που τουλάχιστον γνωρίζουν για το μετασύμπαν, το 60% απαντά ότι δεν έχει γνώμη για αυτό και μόνο το 18% δηλώνει πραγματικά ενθουσιασμένο με αυτό. Εν τω μεταξύ, το 21% τονίζει ότι ανησυχεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το metaverse.

Τι είναι το metaverse

«Από την παρακολούθηση εικονικών τάξεων σχολείου μέχρι την αγορά ψηφιακής γης και την κατασκευή εικονικών σπιτιών, αυτές οι δραστηριότητες διεξάγονται επί του παρόντος σε ξεχωριστά περιβάλλοντα. Στόχος είναι να πραγματοποιούνται στο μέλλον σε ένα ενιαίο περιβάλλον – το metaverse», αναφέρει η Gartner.

Η εταιρεία ορίζει ως metaverse έναν συλλογικό εικονικό κοινόχρηστο χώρο, που δημιουργείται από τη σύγκλιση της φυσικής, της ψηφιακής, την εικονικής και της ενισχυμένης πραγματικότητας, στον οποίο ο καθένας συνδέεται μέσω οποιουδήποτε τύπου συσκευής, από tablet έως οθόνες που τοποθετούνται στο κεφάλι.

Το metaverse αναμένεται επίσης να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται σε εικονικά γραφεία. Οι επιχειρήσεις δεν θα χρειαστεί να δημιουργήσουν τη δική τους υποδομή για να το κάνουν γιατί το metaverse θα παρέχει το πλαίσιο.

Επιπλέον, οι εικονικές εκδηλώσεις, που έχουν αποκτήσει δημοτικότητα τους τελευταίους 18 μήνες, θα προσφέρουν περισσότερες συνεργατικές και καθηλωτικές ευκαιρίες δικτύωσης και εργαστήρια.

«Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ποιες επενδύσεις θα είναι βιώσιμες μακροπρόθεσμα, αλλά οι διαχειριστές προϊόντων θα πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να μάθουν, να εξερευνήσουν και να προετοιμαστούν για μια μεταστροφή προκειμένου να τοποθετηθούν ανταγωνιστικά», σχολιάζει η Gartner.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Global Sustain συμμετείχε ενεργά στην υλοποίηση της Διατραπεζικής Ψηφιακής Πλατφόρμας “ESGr”

Στην υλοποίηση μίας καινοτόμου διατραπεζικής πλατφόρμας συλλογής και ανάλυσης μη χρηματοοικονομικών δεδομένων των επιχειρήσεων σε θέματα ESG (E: Περιβάλλον, S:Κοινωνία, G:Διακυβέρνηση), συνέβαλε αποφασιστικά η...

Amazon Web Services: Το MAD TV αξιοποιεί τις δυνατότητες του Amazon Bedrock στα φετινά MAD Video Music Awards

Το MAD TV, το κορυφαίο μουσικό δίκτυο της Ελλάδας, προετοιμάζει το κοινό για μια συναρπαστική εικαστική εμπειρία στα επερχόμενα ΜAD Video Music Awards από...

ΕΕΤΤ: «Ναι» στις νέες τιμές χονδρικής του ΟΤΕ για την οπτική ίνα

Στις ευρωπαϊκές αρχές έστειλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) την πρόταση του ΟΤΕ που προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων...

Η Vodafone στηρίζει το Athens Pride για 9η χρονιά

H Vodafone γιορτάζει τη διαφορετικότητα και υποστηρίζει για 9η συνεχή χρονιά την πρωτοβουλία Athens Pride 2024 καλώντας όλα τα άτομα να ενώσουν τις φωνές...

Telekom: Κορυφαία συνδεσιμότητα σε όλα τα γήπεδα του UEFA EURO 2024 μέσω 5G και οπτικών ινών

Τα δέκα γήπεδα ποδοσφαίρου που θα «φιλοξενήσουν» το UEFA EURO 2024TM, αναβάθμισε τεχνολογικά η Telekom, μέλος της οποίας είναι και η COSMOTE, διασφαλίζοντας βέλτιστη...