20.9 C
Athens
Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023

1 στους 3 Ευρωπαίους έχει χαμηλότερη ταχύτητα σύνδεσης όταν ταξιδεύει εντός ΕΕ

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Χαμηλότερης ποιότητας υπηρεσίες mobile internet, σε σχέση με τη χώρα του, έχει σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό των Ευρωπαίων όταν ταξιδεύει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την ακρίβεια, ένας στους τρεις (το 33%) Ευρωπαίους που ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2020 είχε χαμηλότερη ταχύτητα στο κινητό Διαδίκτυο από ό,τι συνήθως στη χώρα. Επίσης, το 28% είχε χαμηλότερο πρότυπο δικτύου στο εξωτερικό (δηλ. δίκτυο 3G αντί 4G).

Επίσης, το 25% των Ευρωπαίων είχε τουλάχιστον μία φορά χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών στην περιαγωγή σε σύγκριση με τη χώρα προέλευσής του, ακόμη και όταν οι συνθήκες δικτύου θα μπορούσαν να έχουν εξασφαλίσει καλύτερη ποιότητα. Αυτά τα προβλήματα επιδιώκει να λύσει ο νέος Κανονισμός της ΕΕ, ο οποίος τίθεται σε ισχύ τον Ιούλιο του 2022 και ο οποίος πρακτικά παρατείνει το καθεστώς της δωρεάν περιαγωγής έως το 2032.

Τον δρόμο για παράταση της περιαγωγής για άλλα δέκα χρόνια ανοίγει η πολιτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ. Ο νέος κανονισμός, που συμφωνήθηκε, και θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2022, παρατείνει τη δωρεάν περιαγωγή, που θεσπίστηκε στην ΕΕ το 2017, σύμφωνα με την οποία οι πολίτες δεν μπορούν να επιβαρύνονται με πρόσθετα τέλη για κλήσεις που πραγματοποιούν ή δεδομένα που χρησιμοποιούν ενώ ταξιδεύουν εντός της ΕΕ.

Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να πραγματοποιούν κλήσεις, να στέλνουν μηνύματα και να χρησιμοποιούν mobile data ενώ ταξιδεύουν εντός της ΕΕ χωρίς επιπλέον κόστος και με την ίδια ποιότητα που βιώνουν στη χώρα τους. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, οι πολίτες θα λαμβάνουν σαφή πληροφόρηση όταν μια υπηρεσία που χρησιμοποιούν κατά την περιαγωγή έχει ως συνέπεια ακούσια πρόσθετη χρέωση.

Ποιότητα υπηρεσίων

Επιπλέον, οι πολίτες θα επωφελούνται κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους από την πρόσβαση σε υπηρεσίες περιαγωγής με την ίδια ποιότητα όπως όταν χρησιμοποιούνται στη χώρα τους. Οι καταναλωτές, που συνήθως διαθέτουν υπηρεσίες 5G στο εσωτερικό θα μπορούν να απολαμβάνουν υπηρεσίες 5G και κατά την περιαγωγή, όπου αυτές είναι διαθέσιμες.

Οι φορείς εκμετάλλευσης, δε, θα υποχρεούνται να ενημερώνουν αμέσως τους πελάτες τους για το ενδεχόμενο να επηρεαστεί η ποιότητα της εμπειρίας περιαγωγής από συγκεκριμένους παράγοντες.

Όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, οι πολίτες μπορεί να χρειαστεί να καλέσουν αριθμούς εξυπηρέτησης πελατών, γραφεία υποστήριξης ή ασφαλιστικές εταιρείες. Ενώ οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται, γενικά, δωρεάν ή με περιορισμένες χρεώσεις κατά την κλήση από τη χώρα προέλευσης, οι καταναλωτές επιβαρύνονται συχνά με πρόσθετο κόστος και υπέρογκους λογαριασμούς όταν καλούν από το εξωτερικό.

Στο εξής, οι φορείς εκμετάλλευσης υποχρεούνται να ενημερώνουν δεόντως τους πελάτες τους σχετικά με τις εν λόγω πρόσθετες χρεώσεις όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, ώστε να μπορούν να κάνουν συνειδητές επιλογές για τη χρήση των εν λόγω υπηρεσιών.

Απροσδότητες χρεώσεις 

Στο μεταξύ, οι ταξιδιώτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν απροσδόκητα υψηλούς λογαριασμούς όταν το τηλέφωνό τους συνδέεται με μη επίγεια δίκτυα, για παράδειγμα εάν βρίσκονται σε αεροπλάνο ή σε πλοίο. Ο νέος κανονισμός εγγυάται καλύτερη πληροφόρηση και αυτόματη διακοπή των εν λόγω υπηρεσιών όταν το κόστος του λογαριασμού ανέλθει στα 50 ευρώ ή σε άλλο προκαθορισμένο όριο.

Οι φορείς εκμετάλλευσης θα μπορούν να προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα εξαίρεσης από την περιαγωγή σε αεροπλάνα και πλοία.

Υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης

Η επικοινωνία έκτακτης ανάγκης είναι ζωτικής σημασίας για τη διάσωση ανθρώπινων ζωών. Ο νέος κανονισμός διασφαλίζει ότι οι πολίτες θα έχουν αυξημένη δωρεάν πρόσβαση σε επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης που θα παρέχουν, επιπλέον, τη δυνατότητα εντοπισμού του καλούντος.

Οι φορείς εκμετάλλευσης διασφαλίζουν ότι οι πολίτες είναι ενήμεροι της δυνατότητας πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του «112», του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, καθώς και άλλων εναλλακτικών μέσων πρόσβασης, όπως μέσω κειμένου σε πραγματικό χρόνο ή διαθέσιμων εφαρμογών, για άτομα με αναπηρία.

Έως τον Ιούνιο του 2023, οι φορείς εκμετάλλευσης θα ενημερώνουν αυτομάτως τους/τις πελάτες/-ισσες μέσω μηνύματος κειμένου σχετικά με τα διαθέσιμα εναλλακτικά μέσα πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Χαμηλότερα τέλη χονδρικής

Ο νέος κανονισμός για την περιαγωγή καθορίζει χαμηλότερα τέλη χονδρικής. Πρόκειται για δαπάνες που χρεώνουν οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών στη χώρα φιλοξενίας, με αντάλλαγμα την πρόσβαση στα αντίστοιχα δίκτυά τους.

Τα ανώτατα όρια χονδρικής καθορίζονται σε επίπεδα που διασφαλίζουν ότι οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να αντέξουν και να ανακτήσουν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής στους καταναλωτές σε τιμές εσωτερικού.

Για τις υπηρεσίες δεδομένων, ο νέος κανονισμός καθορίζει τα ακόλουθα ανώτατα όρια χονδρικής: 2 €/GB το 2022, 1,8 €/GB το 2023, 1,55 €/GB το 2024, 1,3 €/GB το 2025, 1,1 €/GB το 2026 και 1 EUR/GB από το 2027 και έπειτα.

Για φωνητικές κλήσεις: 0,022 €/min κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,019 €/min από το 2025 και έπειτα. Για SMS: 0,004 €/SMS κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,003 €/SMS από το 2025 και έπειτα.

Τα χαμηλότερα τέλη χονδρικής είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς αναμένεται να διασφαλίζουν ότι όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα είναι σε θέση να προσφέρουν ανταγωνιστικές συνδρομές περιαγωγής σύμφωνα με την αρχή «περιαγωγή με χρέωση εσωτερικού».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Στρατηγική συνεργασία της Lancom με την EXA Infrastructure, για μία νέα εποχή συνδεσιμότητας στη ΝΑ Ευρώπη

Η Lancom, η ταχέως αναπτυσσόμενη ελληνική εταιρεία που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες cloud, data center και τηλεπικοινωνιών, και η EXA Infrastructure, η εταιρεία με τη...

Σε τροχιά υλοποίησης το έργο BigData – ΕY – OTE – REAL CONSULTING οι ανάδοχοι

Γράφει η Μαρία Μόσχου Την ανάθεση στην ένωση εταιρειών «ΕY – OTE – REAL CONSULTING» της 1ης Εκτελεστικής Σύμβασης για την υλοποίηση μέρους της...

Η «έξυπνη» διαχείριση κυκλοφορίας θα αποφέρει έσοδα 10,6 δισ. δολάρια το 2023  

    γράφει η Νατάσα Φραγκούλη   Αυξανόμενες βαίνουν οι παγκόσμιες επενδύσεις σε smart cities, με τον τομέα της «έξυπνης» διαχείρισης της κυκλοφορίας να απορροφά σημαντικό τμήμα...

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...