23.6 C
Athens
Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2022

1 στους 3 Ευρωπαίους έχει χαμηλότερη ταχύτητα σύνδεσης όταν ταξιδεύει εντός ΕΕ

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Χαμηλότερης ποιότητας υπηρεσίες mobile internet, σε σχέση με τη χώρα του, έχει σήμερα ένα σημαντικό ποσοστό των Ευρωπαίων όταν ταξιδεύει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την ακρίβεια, ένας στους τρεις (το 33%) Ευρωπαίους που ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2020 είχε χαμηλότερη ταχύτητα στο κινητό Διαδίκτυο από ό,τι συνήθως στη χώρα. Επίσης, το 28% είχε χαμηλότερο πρότυπο δικτύου στο εξωτερικό (δηλ. δίκτυο 3G αντί 4G).

Επίσης, το 25% των Ευρωπαίων είχε τουλάχιστον μία φορά χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών στην περιαγωγή σε σύγκριση με τη χώρα προέλευσής του, ακόμη και όταν οι συνθήκες δικτύου θα μπορούσαν να έχουν εξασφαλίσει καλύτερη ποιότητα. Αυτά τα προβλήματα επιδιώκει να λύσει ο νέος Κανονισμός της ΕΕ, ο οποίος τίθεται σε ισχύ τον Ιούλιο του 2022 και ο οποίος πρακτικά παρατείνει το καθεστώς της δωρεάν περιαγωγής έως το 2032.

Τον δρόμο για παράταση της περιαγωγής για άλλα δέκα χρόνια ανοίγει η πολιτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ. Ο νέος κανονισμός, που συμφωνήθηκε, και θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2022, παρατείνει τη δωρεάν περιαγωγή, που θεσπίστηκε στην ΕΕ το 2017, σύμφωνα με την οποία οι πολίτες δεν μπορούν να επιβαρύνονται με πρόσθετα τέλη για κλήσεις που πραγματοποιούν ή δεδομένα που χρησιμοποιούν ενώ ταξιδεύουν εντός της ΕΕ.

Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να πραγματοποιούν κλήσεις, να στέλνουν μηνύματα και να χρησιμοποιούν mobile data ενώ ταξιδεύουν εντός της ΕΕ χωρίς επιπλέον κόστος και με την ίδια ποιότητα που βιώνουν στη χώρα τους. Σύμφωνα με τον Κανονισμό, οι πολίτες θα λαμβάνουν σαφή πληροφόρηση όταν μια υπηρεσία που χρησιμοποιούν κατά την περιαγωγή έχει ως συνέπεια ακούσια πρόσθετη χρέωση.

Ποιότητα υπηρεσίων

Επιπλέον, οι πολίτες θα επωφελούνται κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους από την πρόσβαση σε υπηρεσίες περιαγωγής με την ίδια ποιότητα όπως όταν χρησιμοποιούνται στη χώρα τους. Οι καταναλωτές, που συνήθως διαθέτουν υπηρεσίες 5G στο εσωτερικό θα μπορούν να απολαμβάνουν υπηρεσίες 5G και κατά την περιαγωγή, όπου αυτές είναι διαθέσιμες.

Οι φορείς εκμετάλλευσης, δε, θα υποχρεούνται να ενημερώνουν αμέσως τους πελάτες τους για το ενδεχόμενο να επηρεαστεί η ποιότητα της εμπειρίας περιαγωγής από συγκεκριμένους παράγοντες.

Όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, οι πολίτες μπορεί να χρειαστεί να καλέσουν αριθμούς εξυπηρέτησης πελατών, γραφεία υποστήριξης ή ασφαλιστικές εταιρείες. Ενώ οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται, γενικά, δωρεάν ή με περιορισμένες χρεώσεις κατά την κλήση από τη χώρα προέλευσης, οι καταναλωτές επιβαρύνονται συχνά με πρόσθετο κόστος και υπέρογκους λογαριασμούς όταν καλούν από το εξωτερικό.

Στο εξής, οι φορείς εκμετάλλευσης υποχρεούνται να ενημερώνουν δεόντως τους πελάτες τους σχετικά με τις εν λόγω πρόσθετες χρεώσεις όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, ώστε να μπορούν να κάνουν συνειδητές επιλογές για τη χρήση των εν λόγω υπηρεσιών.

Απροσδότητες χρεώσεις 

Στο μεταξύ, οι ταξιδιώτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν απροσδόκητα υψηλούς λογαριασμούς όταν το τηλέφωνό τους συνδέεται με μη επίγεια δίκτυα, για παράδειγμα εάν βρίσκονται σε αεροπλάνο ή σε πλοίο. Ο νέος κανονισμός εγγυάται καλύτερη πληροφόρηση και αυτόματη διακοπή των εν λόγω υπηρεσιών όταν το κόστος του λογαριασμού ανέλθει στα 50 ευρώ ή σε άλλο προκαθορισμένο όριο.

Οι φορείς εκμετάλλευσης θα μπορούν να προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα εξαίρεσης από την περιαγωγή σε αεροπλάνα και πλοία.

Υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης

Η επικοινωνία έκτακτης ανάγκης είναι ζωτικής σημασίας για τη διάσωση ανθρώπινων ζωών. Ο νέος κανονισμός διασφαλίζει ότι οι πολίτες θα έχουν αυξημένη δωρεάν πρόσβαση σε επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης που θα παρέχουν, επιπλέον, τη δυνατότητα εντοπισμού του καλούντος.

Οι φορείς εκμετάλλευσης διασφαλίζουν ότι οι πολίτες είναι ενήμεροι της δυνατότητας πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του «112», του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, καθώς και άλλων εναλλακτικών μέσων πρόσβασης, όπως μέσω κειμένου σε πραγματικό χρόνο ή διαθέσιμων εφαρμογών, για άτομα με αναπηρία.

Έως τον Ιούνιο του 2023, οι φορείς εκμετάλλευσης θα ενημερώνουν αυτομάτως τους/τις πελάτες/-ισσες μέσω μηνύματος κειμένου σχετικά με τα διαθέσιμα εναλλακτικά μέσα πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Χαμηλότερα τέλη χονδρικής

Ο νέος κανονισμός για την περιαγωγή καθορίζει χαμηλότερα τέλη χονδρικής. Πρόκειται για δαπάνες που χρεώνουν οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών επικοινωνιών στη χώρα φιλοξενίας, με αντάλλαγμα την πρόσβαση στα αντίστοιχα δίκτυά τους.

Τα ανώτατα όρια χονδρικής καθορίζονται σε επίπεδα που διασφαλίζουν ότι οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να αντέξουν και να ανακτήσουν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής στους καταναλωτές σε τιμές εσωτερικού.

Για τις υπηρεσίες δεδομένων, ο νέος κανονισμός καθορίζει τα ακόλουθα ανώτατα όρια χονδρικής: 2 €/GB το 2022, 1,8 €/GB το 2023, 1,55 €/GB το 2024, 1,3 €/GB το 2025, 1,1 €/GB το 2026 και 1 EUR/GB από το 2027 και έπειτα.

Για φωνητικές κλήσεις: 0,022 €/min κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,019 €/min από το 2025 και έπειτα. Για SMS: 0,004 €/SMS κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,003 €/SMS από το 2025 και έπειτα.

Τα χαμηλότερα τέλη χονδρικής είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς αναμένεται να διασφαλίζουν ότι όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης θα είναι σε θέση να προσφέρουν ανταγωνιστικές συνδρομές περιαγωγής σύμφωνα με την αρχή «περιαγωγή με χρέωση εσωτερικού».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Σχέδιο δράσης για την καθολική πρόσβαση σε smartphones έως το 2030

Θωερείτε δεδομένο το smartphone κινητό σας; Το να μπορείτε να επικοινωνείτε με φωνή ή data ανά πάσα στιγμή; Κι όμως, δεν είναι δεδομένο. Περίπου...

Mysten Labs: Από τη Silicon Valley εγκαθιστά τεχνολογικό κόμβο Αθήνα

της Νατάσας Φραγκούλη Τεχνολογικό κόμβο στην Αθήνα, ο οποίος θα λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την περαιτέρω επέκτασή της σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Δυτικά...

Εφαρμογές που σώζουν τις τροφές και τον πλανήτη

Η πρόσβαση στα βασικά αγαθά δεν είναι δεδομένη για όλους τους ανθρώπους του κόσμου. Ενώ σε μία περιοχή του πλανήτη η τροφή θεωρείται δεδομένη...

Στρατηγική συνεργασία Deloitte Digital – Apifon

Η Deloitte Digital βελτιώνει την ψηφιακή εμπειρία των πελατών της εταιρείας Η Αpifon συνεργάζεται με την Deloitte Digital με στόχο τη βελτίωση της ψηφιακής...

AEGEAN: Δωρεάν εισιτήριο για παιδιά και βρέφη

H Aegean ανακοίνωσε νεες προσφορές για το χειμώνα με moto: Ήρθε η ώρα για τις επόμενες οικογενειακές διακοπές! «Αυτό το χειμώνα χάρισε στην οικογένειά σου...