19.3 C
Athens
Δευτέρα, 15 Απριλίου, 2024

1 στους 3 Ευρωπαίους έχει χαμηλότερες ταχύτητες όταν κάνει χρήση περιαγωγής

της Νατάσας Φραγκούλη

Την ίδια ποιότητα και ταχύτητα της σύνδεσής τους όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, όπως όταν βρίσκονται στη χώρα τους, θέλει να εξασφαλίσει για τους Ευρωπαίους πολίτες η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μπορεί τα τέλη περιαγωγής να έχουν καταργηθεί από το καλοκαίρι του 2017 και άρα κλήσεις, sms και Internet να έχουν γίνει φθηνότερα κατά τα ταξίδια εντός ΕΕ, ωστόσο, τα θέματα ποιότητας στις υπηρεσίες περιαγωγής παραμένουν.

Το ένα τρίτο των Ευρωπαίων (33%), που ταξιδεύουν στο εξωτερικό εντός ΕΕ, δηλώνει ότι είχε χαμηλότερη ταχύτητα στο κινητό Διαδίκτυο από ό,τι συνήθως στη χώρα του. Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου, περίπου ένας στους τρεις (28%) απαντά ότι το πρότυπο δικτύου ήταν χαμηλότερο από ό,τι στη χώρα τους (π.χ. 3G αντί 4G).

Αυτή την αναντιστοιχία επιχειρεί να εξομαλύνει ο νέος Κανονισμός για την περιαγωγή, που εισηγήθηκε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι πολίτες μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν περιαγωγή χωρίς πρόσθετα τέλη όταν ταξιδεύουν στην ΕΕ. Πρακτικά, ο νέος κανονισμός θα παρατείνει για άλλα 10 χρόνια τους ισχύοντες κανόνες, που πρόκειται να λήξουν το 2022.

Περί ταχύτητας

Μεταξύ άλλων, οι νέοι κανόνες που προτείνονται έχουν ως στόχο να εξασφαλίσουν ότι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις επωφελούνται από την ίδια ποιότητα υπηρεσιών όπως και στη χώρα τους. Αυτό σημαίνει ότι εάν η συνδρομή τους παρέχει ταχύτητες 4G και όλο και περισσότερο 5G, δεν θα πρέπει να έχουν χαμηλότερες ταχύτητες δικτύου κατά την περιαγωγή, οπουδήποτε και αν είναι διαθέσιμα τα δίκτυα αυτά.

Αν και διανύουμε μια εποχή, όπου τα ταξίδια δεν αποτελούν πλέον καθημερινότητα, η Επιτροπή φαίνεται ότι προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα. Και φυσικά να συμπεριλάβει στις προβλέψεις για την περιαγωγή τα νέα δεδομένα που φέρνει το 5G.

«Όσον αφορά τις υπηρεσίες 5G, οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ορισμένες εφαρμογές και υπηρεσίες κατά την περιαγωγή. Επιπλέον, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στη χώρα επίσκεψης θα πρέπει να παρέχουν πρόσβαση σε όλες τις τεχνολογίες και τις γενεές δικτύου κατόπιν εύλογου αιτήματος πρόσβασης σε περιαγωγή χονδρικής» αναφέρει η Επιτροπή.

Επιπρόσθετες χρεώσεις

Ένα άλλο ζήτημα που επιχειρεί να λύσει ο νέος Κανονισμός είναι να διορθωθεί το ζήτημα με την ελλιπή ενημέρωση σχετικά με πιθανά τέλη από τη χρήση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας κατά την περιαγωγή, όπως υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών αεροπορικών ή ασφαλιστικών εταιρειών.

Κατά την περιαγωγή, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν με ασφάλεια αριθμούς κλήσης για πρόσβαση σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως γραφεία τεχνικής υποστήριξης, υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών αεροπορικών ή ασφαλιστικών εταιρειών, ή ακόμη και αριθμούς ατελών κλήσεων, οι οποίοι μπορεί να συνοδεύονται από απροσδόκητες χρεώσεις περιαγωγής.

Οι νέοι κανόνες περιαγωγής καλούν τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να παρέχουν επαρκείς πληροφορίες στους καταναλωτές και στις καταναλώτριες σχετικά με το αυξημένο κόστος που ενδέχεται να συνεπάγεται η χρήση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας κατά την περιαγωγή.

Μείωση τιμών χονδρικής

Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίζουν ότι η περιαγωγή χωρίς τέλη και τα αυξημένα οφέλη για τους καταναλωτές είναι βιώσιμα για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Οι κανόνες προβλέπουν περαιτέρω μειώσεις στις τιμές περιαγωγής χονδρικής – στις τιμές που χρεώνουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μεταξύ τους για τη χρήση του δικτύου τους όταν οι πελάτες και οι πελάτισσές τους ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Τα ανώτατα όρια τιμών μεταξύ των εν λόγω εταιρειών καθορίζονται σε επίπεδο που τους επιτρέπει να ανακτούν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής. Ταυτόχρονα, διατηρούνται τα κίνητρα για επενδύσεις σε δίκτυα και αποφεύγεται η στρέβλωση του εγχώριου ανταγωνισμού στις αγορές των χωρών επίσκεψης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το μεγάλο κύμα της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχεται πιο γρήγορα από τις προβλέψεις αλλά η Ελλάδα προλαβαίνει να προσαρμοστεί

Οι οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες της Τεχνητής Νοημοσύνης για την Ελλάδα συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10...

Μιχάλης Τσαμάζ: «Φεύγω στην ιδανική συγκυρία για τον ΟΤΕ»

«Ένας manager πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να φύγει, ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποχωρήσει. Και για εμένα τώρα ήταν αυτή η...

N. Σταθόπουλος (BC Partners): Case Study επιτυχίας η Ελλάδα – Καμία συμφωνία ακόμα για την πώληση της Nova

Για το επενδυτικό περιβάλλον σε Ελλάδα, εξωτερικό, καθώς και για την πορεία των επενδυτικών κινήσεων της BC Partners στην χώρα μίλησε ο Νίκος Σταθόπουλος, Chairman,...

Επιστροφές προϊόντων τώρα και σε Skroutz Point

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, προσφέρει πλέον τη δυνατότητα στους χρήστες να προχωρούν σε επιστροφές προϊόντων χρησιμοποιώντας το δίκτυο Skroutz Point. Δίνεται...

Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών: Έρχονται τα ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών για να κλείσουν ραντεβού σε κάποιο νοσοκομείο του ΕΣΥ αναμένεται να βάλει το έργο των...