22.8 C
Athens
Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2024

Κωστής Χατζηδάκης: Το ποδήλατο είναι στις βασικές πολιτικές του ΥΠΕΝ και βαθύ προσωπικό μου «πιστεύω»

«Το ποδήλατο δεν είναι μια πολιτική που γίνεται για λόγους επικοινωνιακούς από την κυβέρνηση. Δεν είναι μια πολιτική που γίνεται για λόγους πολιτικής ορθότητας. Είναι μια πολιτική που μας αφορά ως ανθρώπους και ως πολίτες. Αφορά την ποιότητα της ζωής μας. Αφορά το περιβάλλον. Αφορά την υγεία μας. Το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι είναι στις βασικές πολιτικές του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βαθύ προσωπικό μου “πιστεύω”», υπογράμμισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, χαιρετίζοντας την ημερίδα διαβούλευσης για το ποδήλατο στην Ελλάδα, που διοργάνωσε το ΥΠΕΝ.

Η σημερινή ημερίδα διαβούλευσης πραγματοποιήθηκε ενόψει της εκπόνησης από το ΥΠΕΝ της «Εθνικής Στρατηγικής για το ποδήλατο στην Ελλάδα», προετοιμάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, και υποστηρίχθηκε επιστημονικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στόχος είναι, μέσα από έναν ευρύ και εποικοδομητικό διάλογο, να καταγραφούν οι απόψεις για την προώθηση των ποδηλατοδρόμων στον αστικό χώρο.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του διαλόγου για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, ο υπουργός κ. Χατζηδάκης έθεσε πέντε βασικά ερωτήματα: «Πρώτο ερώτημα: Γιατί απαιτείται η προώθηση του ποδηλάτου τόσο ως μέσου μετακίνησης όσο και ως μέσου αναψυχής; Να το κάνουμε γνωστό στον κόσμο. Να το καταγράψουμε στις μελέτες μας και στη στρατηγική μας και να το επικοινωνήσουμε.

Δεύτερο ερώτημα: Πώς θα προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου σε επίπεδο ασφαλών και φιλικών υποδομών στις πόλεις και την ύπαιθρο; Μιλάω για τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις, την επίσπευση εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων, τη διόρθωση της νομοθεσίας όπου απαιτείται.

Τρίτο ερώτημα: Πού θα εξασφαλίζονται υποδομές κίνησης και στάθμευσης για τα ποδήλατα; Στο πλαίσιο ενός συνολικότερου σχεδιασμού.

Τέταρτο ερώτημα: Πώς θα εγκαθίστανται συστήματα κοινοχρήστων ποδηλάτων; Όπως συμβαίνει και το έχω δει σε μια σειρά από ευρωπαϊκές πόλεις.

Και πέμπτο ερώτημα: Πώς μπορεί το ποδήλατο να ενσωματωθεί στις εμπορευματικές μεταφορές μικρού μήκους; Να το δούμε κι αυτό. Διότι ή θα δούμε το πράγμα σφαιρικά ή αλλιώς θα αρκεστούμε σε ένα μιμητισμό, ο οποίος δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι η φιλοδοξία μας σε αυτή τη φάση».

Παράλληλα, ο υπουργός ΠΕΝ υπογράμμισε ότι το Υπουργείο προχωρεί με τις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, των οποίων ο τρίτος πυλώνας, εκτός από τη δημόσια συγκοινωνία και το περπάτημα, είναι το ποδήλατο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Συνεργασία της LG Business Solutions με την BAT Hellas

Η LG Business Solutions ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την BAT Hellas, εγκαθιστώντας 800 Digital Signage οθόνες (μοντέλο 32SM5J) σε καταστήματα και σημεία λιανικής...

Η πρώτη «διαβολοβδομάδα» της EuroLeague στο παρκέ του Novasports

Η EuroLeague, η κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση στο χώρο του μπάσκετ ετοιμάζεται για την πρώτη «διαβολοβδομάδα» στο παρκέ του Novasports! Οι προβολείς στρέφονται στις...

Η LG OLED παρουσιάζει το έργο του Sir John Akomfrah για τη μελέτη κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων

Η LG Electronics (LG) συνεργάζεται και πάλι με τον ευρέως αναγνωρισμένο καλλιτέχνη και σκηνοθέτη, Sir John Akomfrah, για την έκθεση Frieze London 2024. Η...

Κυβερνοασφάλεια: Βροχή επιθέσεων – κινητοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων

Γράφει η Μαρία Μόσχου Εκτοξεύονται οι δαπάνες των ελληνικών επιχειρήσεων κατά της απειλής του κυβερνοεγκλήματος, καθώς λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις. Οι χάκερς «χτυπούν» τις ελληνικές...

Απλά Ψηφιακά 150: Οι καινοτομίες της Brite Solar, το σίριαλ της διασύνδεσης των POS, η Starlink και τα ακριτικά σχολεία

Την καινοτόμα τεχνολογία αγροφωτοβολταϊκών πάνελ της Brite Solar και τα σχέδια της εταιρείας για την συνέχεια ανέλυσε ο Νίκος Κανόπουλος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλός...