17.8 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024

Έργα 10 – 12 δισ. στο κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ για τις υποδομές

Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές με τίτλο «Ανάπτυξη και νέες δουλειές», παρουσίασε ο πρόεδρος του κόμματος Κυριάκος Μητσοτάκης.


Στην ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης το χαρακτήρισε ως «ένα συνεκτικό και τεκμηριωμένο σχέδιο», το οποίο «περιγράφει όλα όσα χρειάζεται, σήμερα, ο τόπος μας σε αυτόν το νευραλγικό τομέα πολιτικής. Πρώτον, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα. Από την ενέργεια μέχρι τις μεταφορές και τις ψηφιακές υποδομές. Δεύτερον, και πολύ σημαντικό περιγράφει τα εργαλεία που θα βελτιώσουν την ποιότητα και το χρόνο ολοκλήρωσης των έργων, αλλά ταυτόχρονα θα μειώσουν και το κόστος αυτών των παρεμβάσεων. Με γρήγορη αξιολόγηση, με έλεγχο και διαφανείς διαγωνισμούς. Και τρίτον, τις Προτάσεις Καινοτομίας, unsolicited proposals, δηλαδή με απλά λόγια ενεργή συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν την εθνική προσπάθεια για έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα. Πάντα, και θέλω να το τονίσω αυτό, με απόλυτη έμφαση στη σχέση κόστους-οφέλους για κάθε έργο» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ και πρόσθεσε: «Αλλά θέλουμε και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην ωρίμανση αυτών των έργων όπως συμβαίνει παντού. Από την γειτονική Ιταλία και την Ελβετία, μέχρι τον Καναδά και την Αυστραλία».

Πρόσθεσε ότι «με το πρόγραμμά μας, το οποίο παρουσιάσαμε σήμερα, δεν απευθυνόμαστε στην κυβέρνηση. Αυτή, ζυγίστηκε σε αυτόν τον τομέα και βρέθηκε ελλιποβαρής. Θέλουμε, όμως, να το συζητήσουμε με τον τεχνικό κόσμο της χώρας, να το κάνουμε κτήμα όλης της κοινωνίας, όλων των εργαζομένων. Αλλά και όλων των ανέργων. Γιατί υποδομές, καλά σχεδιασμένες υποδομές, σημαίνουν ανάπτυξη, κάθε ευρώ που επενδύεται σε αυτές επιστρέφεται περίπου στο διπλάσιο στην εθνική οικονομία. Και γιατί τα έργα σημαίνουν θέσεις εργασίας. Το δικό μας σχέδιο σημαίνει 10-12 δισ. σε επενδύσεις υποδομών για την επόμενη 4ετία. Και περίπου 43.000 – 45.000 θέσεις εργασίας σταθερές καλά πληρωμένες, θέσεις εργασίας, κάθε χρόνο. Να γιατί το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αφορά όλο τον ελληνικό λαό, ιδίως τους πιο αδύναμους, τους ανέργους».


Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στα «10 πεδία των έργων εθνικής εμβέλειας»:

1ον. Η ολοκλήρωση του δικτύου κλειστών αυτοκινητοδρόμων μεγάλης ταχύτητας που θα συνδέσει με ασφάλεια ολόκληρη τη χώρα: Τρία έργα, Πάτρα-Πύργος, Ε65 και Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Μια πονεμένη ιστορία, ένα έργο για το οποίο έχω δεσμευτεί προσωπικά στους συμπολίτες μου τους Κρητικούς, όχι μόνο γιατί είναι απολύτως καθοριστικό για την αναπτυξιακή πορεία του νησιού μας, αλλά και για αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο στους δρόμους της Κρήτης. Είναι μια ανείπωτη τραγωδία. Μαζί, με αυτά τα έργα που ολοκληρώνουν το βασικό κορμό των αυτοκινητοδρόμων, σπάμε και την απομόνωση όλων των πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων της χώρας: Αγρίνιο-Ιόνια οδός, ολοκλήρωση της Αμβρακίας με την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδος, Ιωάννινα-Κακαβιά, η τόσο σημαντική διέξοδος προς την Αλβανία, Δράμα- Εγνατία, το κομμάτι του δρόμου Γιαννιτσά-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, καθώς και το κομμάτι Καρπενήσι-Λαμία. Ως προς την Αττική, προτεραιοποιούμε τρία έργα: το εμβληματικό έργο Ελευσίνα-Υλίκη, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και την επέκταση της Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Οι έμπειροι από εσάς στα έργα τα οποία προτεραιοποιούμε, μπορείτε να διαγνώσετε και τα έργα τα οποία δεν προτεραιοποιούμε και τα οποία μερικές φορές έχουν γίνει αντικείμενο εύκολων κυβερνητικών εξαγγελιών. Όμως εμείς για την Αττική πιστεύουμε ότι αυτά τα τρία έργα είναι απολύτως απαραίτητα. Υπογραμμίζω το έργο Ελευσίνα-Υλίκη, που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους κατοίκους των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και του Πειραιά. Θα αποσυμφορήσει το Ποτάμι και θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος μετακίνησης προς και από το Βορρά, ενώ θα βελτιώσει και την ποιότητα ζωής σε αυτές τις περιοχές του Λεκανοπεδίου. Είναι ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό, εμβληματικό, αν το δει κανείς στο χάρτη, παντελώς αυτονόητο. Είναι εντελώς αδιανόητο ότι πρέπει να περνάμε μέσα από την Αθήνα και να κάνουμε ένα μεγάλο κύκλο για να πάμε από την Πελοπόννησο στη Βόρεια Ελλάδα ή και αντίστροφα. Είναι έργο απόλυτης πολιτικής προτεραιότητας για τη Νέα Δημοκρατία.


2ον. Όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, επιμένουμε σε παρεμβάσεις οι οποίες δεν είναι πολύ ελκυστικές, να το πω πολύ απλά, δεν είναι πολύ σέξι, δεν αφορούν τραίνα που έρχονται για δέκα μέρες από την Ιταλία, για να μας πείσουν ότι ξαφνικά ως δια μαγείας θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιάζονταν, αν επιχειρούσαμε να τα κινήσουμε με αυτές τις ταχύτητες, για αυτό και επιμένουμε τόσο πολύ στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης αυτού του δικτύου που από το 2015 και μετά εγκαταλείφθηκε Μέσα σε 4 χρόνια η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνεται σε τρεις ώρες. Μόνο αν γίνεται σε τρεις ώρες, μπορεί το τραίνο πραγματικά να είναι ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο και προς το αυτοκίνητο, αλλιώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για ανταγωνιστικό τραίνο, στον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Και αυτό μπορεί να γίνει με αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και όχι με καινούρια φαραωνικά έργα. Παράλληλα ξεκινάμε -και επιμένω σε αυτό- και την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη με πεδινή χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα. Μιλάμε δηλαδή για την ανατολική Εγνατία, δεν μιλάμε για τη δυτική Εγνατία. Επειδή δεν μου αρέσει να μασάω τα λόγια μου, η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο, το οποίο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Είναι ένα φαραωνικό έργο χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς καμία μελέτη, τεχνικά πάρα πολύ δύσκολο, πανάκριβο, ένα έργο το οποίο απλά, μπορεί κάποιοι να το φαντάζονται, πλην όμως στην πράξη δεν θα γίνει. Για αυτό και προτεραιοποιούμε το πεδινό κομμάτι Θεσσαλονίκη – Καβάλα, ώστε να κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Πάτρα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, με τις διακλαδώσεις προς τα βόρεια σύνορά μας. Και βέβαια για να γίνει αυτό απόλυτη προτεραιότητα, είναι και η σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

3ον. Η ανάπτυξη του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Η γραμμή Βεΐκου-Γουδή, πραγματικά απορώ ποιος την σχεδίασε έτσι ώστε να παραμένει τυφλή. Πρέπει να αποκτήσει και άλλες απολήξεις με προεκτάσεις προς τον Περισσό και την Κατεχάκη. Ενώ για την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, το έργο πρέπει, επιτέλους, να ολοκληρωθεί.

4ον. Στην Ενέργεια. Πρώτο και κυριότερο στοίχημα είναι οι διασυνδέσεις. Και βέβαια από όλες τις διασυνδέσεις, η πιο σημαντική είναι η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Και η σύνδεση αυτή πρέπει να προχωρήσει, ανεξάρτητα από άλλα ενεργειακά έργα, που αφορούν τη διασύνδεση της χώρας μας με την Κύπρο και το Ισραήλ, τα οποία και αυτά είναι σημαντικά… Και βέβαια σε δεύτερη φάση είναι η διασύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και αυτών με την ηπειρωτική χώρα. Και η διασύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία. Ξεχωριστό βάρος δίνω στην επέκταση του φυσικού αερίου σε όσο. το δυνατόν περισσότερες πόλεις. Έργα τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν μαζί με τις Περιφέρειες. Για παράδειγμα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δρομολογεί ήδη την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε έξι μεγάλες πόλεις.


5ον και πάρα πολύ σημαντικό. Το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Μια ιστορία με την οποία έχω ασχοληθεί εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, από τότε που ήμουν πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Ένα πρόβλημα το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ το γιγάντωσε ως κυβέρνηση. Και εδώ, μην κοροϊδευόμαστε, απάντηση μπορούν να δώσουν μόνο οι ΣΔΙΤ, με αιχμή τα έργα στην Αττική και σε απόλυτη συνεργασία με την επόμενη περιφερειακή διοίκηση. Η κατάσταση με τα σκουπίδια στην Αττική αρχίζει και αποκτά χαρακτηριστικά εθνικής απειλής και θα κάνω ό,τι χρειάζεται, ώστε τα έργα αυτά να τρέξουν το συντομότερο δυνατό. Και έτσι μπορούμε να μετατρέψουμε την απειλή σε ευκαιρία. Για καλύτερη ποιότητα ζωής, αλλά και για συνολική ανάπτυξη.

6ον, 7ον και 8ον, προτεραιότητες που αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα τρεις εμβληματικές παρεμβάσεις με ξεχωριστές σηματοδοτήσεις: Ο Σταθμός του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και για τη δυνατότητα που μας δίνεται να αναβαθμιστεί μια περιοχή η οποία εδώ και δεκαετίες είναι ουσιαστικά εγκαταλειμμένη. Το Ελληνικό, για το οποίο έχουμε μιλήσει πάρα πολλές φορές, θύμα της ανευθυνότητας της ιδεοληψίας, της μιζέριας του ΣΥΡΙΖΑ, θα γίνει σύμβολο της νέας Ελλάδος, της νέας Αθήνας, σύμβολο αποτελεσματικότητας και ανάπτυξης. Το Θριάσιο Πεδίο θα αναδειχθεί σε κέντρο διεθνών μεταφορών.


Το πρόγραμμά μας, τέλος, συμπληρώνουν ο 9ος και 10ος τομέας εθνικών έργων: Λιμάνια και μαρίνες. Υπάρχουν ακόμα αρκετά λιμάνια προς μελλοντική αξιοποίηση. Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Λαύριο για να αναφέρω μόνο ενδεικτικά κάποια. Όπως φυσικά και η ολοκλήρωση της κομβικής σημασίας επένδυσης της Cosco στον Πειραιά για την οποία πάλι κάποιοι επιθυμούν να βάλουν προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων. Είναι επίσης το δεύτερο πακέτο παραχώρησης των αεροδρομίων και φυσικά τα περιβόητα και πονεμένα υδατοδρόμια. Παρεμβάσεις τόσο κρίσιμες για τα νησιά μας, που ευνοούν, ταυτόχρονα, τουρισμό, εμπόριο και μεταφορές.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα 3 πολιτικά χαρακτηριστικά των προτάσεων του: Χαρακτηριστικό πρώτο: Το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές έχει διδαχθεί από το παρελθόν. Από αποτελέσματα, αλλά και από αστοχίες δεκαετιών. Γι’ αυτό και, όπως είδατε, δεν είναι απλά ένας κατάλογος έργων. Εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό μοντέλο που έχει ανάγκη η χώρα για μια βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό, διευκολύνουμε την ωρίμανση των έργων. Τα παρακολουθούμε συστηματικά.

Χαρακτηριστικό δεύτερο: Σας μίλησα για τις Προτάσεις Καινοτομίας, για τον ιδιωτικό τομέα, για τα ανταποδοτικά έργα. Είναι μία τολμηρή προσέγγιση αυτή η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα η οποία θα βοηθήσει, όμως, την ανάπτυξη. Θα φέρει θέσεις εργασίας. Θα ωριμάσει γρήγορα έργα, θα αναθερμάνει την Οικονομία. Η χρηματοδότηση έργων στην Ελλάδα έχει ιδιωτική συμμετοχή της τάξης του 15%, όταν στη Μ. Βρετανία ξεπερνά το 60%. Εδώ αναζητούμε ακόμα πόρους, όταν η Παγκόσμια Τράπεζα έχει ήδη κωδικοποιήσει τα σχήματα που θα δίνει δάνεια για τους σκοπούς αυτούς

Τρίτο χαρακτηριστικό, είναι οι διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες. Με το λιγότερο κόστος, το μεγαλύτερο αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία… Πώς θα γίνει αυτό; Λέγοντας αντίο στις πολιτικές παρεμβάσεις, στις κατατμήσεις έργων ή στις κάθε είδους «εξυπηρετήσεις». Να ξεκαθαρίσω εδώ, όμως, κάτι: Η επέκταση της σημαντικότερης σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει σύντομα, της Αττικής Οδού θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν τη λήξη της, το 2024. Διασφαλίζουμε με διαφάνεια το δημόσιο συμφέρον. Λέμε όχι σε ύποπτες παρατάσεις, μικρής διάρκειας, που δεν αυξάνουν τα δημόσια έσοδα. Ο ανταγωνισμός θα φέρει περισσότερα κέρδη για την κοινωνία. Και, ναι, τα χρήματα που θα πάρει το κράτος από αυτή τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα πάνε σε έργα σε ολόκληρη τη χώρα.

«Εμείς, το κράτος, η πολιτεία, θα καθορίσουμε αναπτυξιακές προτεραιότητες», είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε «Δεν μπορεί όσοι έχουν συμφέρον -θεμιτό ή αθέμιτο- να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους. Οι υποδομές αποτελούν μία οριζόντια πολιτική, που εκδηλώνεται σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας του πολίτη».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

50% των εσόδων της LG Electronics Hellas από B2B πωλήσεις

Η LG Electronics Hellas ενισχύει την ηγετική της θέση στον κλάδο των επαγγελματικών λύσεων, με το τμήμα Business Solutions να αντιπροσωπεύει πλέον το 50%...

Περισσότερες από 1,2 δισ. σελίδες δημόσιων αρχείων ψηφιοποιούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης

Με πόρους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Υγείας,...

Σε δόσεις το Gigabit Voucher για υπερυψηλές ταχύτητες internet

Ξεκινά διάθεση του νέου Gigabit Voucher, ώστε με το ειδικό κουπόνι οι δικαιούχοι να πάρουν φθηνότερη σύνδεση οπτικής ίνας για πρόσβαση στο internet με...

O Αλέξανδρος Εξάρχου στο The FORTUNE GREECE CEO Initiative 2024

Ο AKTOR Όμιλος Εταιρειών υλοποιεί με αποφασιστικότητα τη στρατηγική του με στόχο να «χτίσει» και να θωρακίσει τη θέση του στην αγορά, ώστε να...

Η Vodafone υλοποιεί έργο για τον Δήμο Πειραιά

Η Vodafone αναλαμβάνει την υλοποίηση έργου για τον Δήμο Πειραιά, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας των υποδομών του. Το έργο,...