23.8 C
Athens
Σάββατο, 23 Οκτωβρίου, 2021

Βλέπουμε 2,5 ώρες την ημέρα Netflix, ERTFlix και άλλο τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω Internet

της Νατάσας Φραγκούλη 

Στη ζωή των Ελλήνων έβαλε η πανδημία τη χρήση υπηρεσιών όπως η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω Internet, η πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων μέσω Διαδικτύου και η αποστολή μηνυμάτων μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Το 2020, τη χρονιά της πανδημίας, εκτοξεύθηκε στην Ελλάδα η δημοτικότητα των λεγόμενων Over the top (OTT) υπηρεσιών.

Έτσι, περίπου 6 στους 10 να χρησιμοποιούν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσοστό 58%), 9 στους 10 εφαρμογές για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων (89%) και (επίσης) 9 στους 10 εφαρμογές για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων (89%). Μεγάλη άνοδος σημειώθηκε στην παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω Internet, με τους Έλληνες να βλέπουν -κατά μέσο όρο- 2,5 ώρες την ημέρα τηλεοπτικό πρόγραμμα online.

Ως κύριοι λόγοι προτίμησης των εν λόγω εφαρμογών έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, αναδεικνύονται η δυνατότητα παρακολούθησης κατ’επιλογήν (on demand), η ποικιλία αλλά και η πρωτοτυπία των προσφερόμενων προγραμμάτων.

Netflix και ERTflix

To Netflix κυριαρχεί ως πλατφόρμα για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου µε πάνω από 8 στους 10 χρήστες τέτοιων ΟΤΤ υπηρεσιών να την έχουν χρησιμοποιήσει. Ακολουθούν ERTflix με 26%, Cosmote Apps με 21%, Nova Apps με 10%, Vodafone Apps με 7%, Wind Apps με 5%, Apple TVΜΕ 3%, Amazon με 2% και Prime Cinobo με 1%. Για το Cinobo και το ERTflix η έναρξη χρήσης έγινε κυρίως µετά την έλευση του κορωνοϊού, όπως και για 1 στους 4 χρήστες του Netflix, ιδιαίτερα για άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.

Οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops) αποτελούν για τους περισσότερους το κύριο μέσο για τη χρήση τέτοιων εφαρμογών, ενώ το 84% του χρόνου παρακολούθησης πραγματοποιείται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Ιnternet, με πολύ περιορισμένη την παρακολούθηση εκτός σπιτιού με χρήση δεδομένων.

Ως προς την περιοδικότητα χρήσης, οι νεότεροι φαίνεται να χρησιμοποιούν περισσότερο τις εν λόγω εφαρμογές κατά την περίοδο διακοπών, ενώ οι μεγαλύτεροι λιγότερο.

Γραπτά μηνύματα

Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, με αντικείμενο τη διείσδυση των OTTs στην Ελλάδα δείχνει ότι η χρήση εφαρμογών για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων εμφανίζει ισχυρή ένταση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Η μέση χρήση είναι η αποστολή 150 περίπου μηνυμάτων την εβδομάδα. Αξιοσημείωτο εύρημα είναι η σχεδόν τριπλάσια ένταση στις νεαρότερες ηλικίες και τους φοιτητές, για τους οποίους φαίνεται πως αποτελεί βασικό τρόπο επικοινωνίας.

Οι λόγοι που ωθούν στη χρήση των εν λόγω εφαρμογών είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα αποστολής συνοδευτικού περιεχομένου/υλικού, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση.

Κύριο μέσο αποτελεί το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ στο 70% των περιπτώσεων, τα μηνύματα ανταλλάσσονται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet.

Εντούτοις, η πλειονότητα δηλώνει διατεθειμένη να χρησιμοποιεί τις εφαρμογές αυτές και εκτός σπιτιού, είτε με αξιοποίηση κοινόχρηστου/δημόσιου wifi (73%) είτε με χρήση δεδομένων από πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας (65%). Επίσης, οι ως άνω εφαρμογές φαίνεται πως προτιμούνται σε συγκεκριμένες κοινωνικές περιστάσεις, όπως η αποστολή ομαδικών ή ατομικών ευχών (π.χ. στην αλλαγή του χρόνου, σε γενέθλια φίλων κ.λπ.), αλλά και σε αποστολή μηνυμάτων σε φίλους και συγγενείς που ανήκουν κυρίως στην ίδια ηλικιακή ομάδα με τον αποστολέα.

Βιντεοκλήσεις

Αναφορικά με τις υπηρεσίες ΟΤΤ για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων, η ένταση χρήσης φθάνει τις 2 με 3 τέτοιες κλήσεις την ημέρα, με οριακά υψηλότερη χρήση από άνδρες, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες. Οι λόγοι προτίμησης αυτών των εφαρμογών είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα μετατροπής σε βιντεοκλήση, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση.

Κύριο μέσο αποτελεί και εδώ, το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ μόλις στο 22% των περιπτώσεων, γίνεται χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet. Ως βασική περίσταση χρήσης των εν λόγω εφαρμογών αναδεικνύονται οι κλήσεις στο εξωτερικό ή σε φίλους και συγγενείς που ανήκουν στην ίδια ηλικιακή ομάδα με εκείνον που πραγματοποιεί την κλήση.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και η Google Arts & Culture ψηφιοποιούν το πρόγραμμα «ΜΟΡΙΑΣ ‘21»

200 έργα τέχνης και 5 εκθέματα για τον εορτασμό της 200ης επετείου της Ελληνικής Επανάστασης στην Πελοπόννησο είναι τώρα διαθέσιμα στο artsandculture.google.comΜε την ευκαιρία...

Οι τράπεζες συμβουλεύουν: 6 βήματα για προστατευτείτε από διαδικτυακές απάτες

Όλοι - οι σχεδόν όλοι - με τον έναν ή τον άλλο τρόπο χρησιμοποιούμε τα ψηφιακά κανάλια. Για τον λόγο αυτόν προτεραιότητά μας πρέπει...

Η Honda αποκαλύπτει το νέο Σύστημα Ασφάλειας και Υποστήριξης Οδηγού Honda SENSING 360

Η Honda Motor Co., Ltd. αποκάλυψε το νέο σύστημα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda SENSING 360 που καταργεί τα τυφλά σημεία γύρω από το...

Γ. Κωνσταντινίδης: «Με την τεχνολογία η χώρα μπορεί να αλλάξει πίστα»

 - Τη σημασία της ταχύτητας στην υλοποίηση των έργων και των στόχων προς την ψηφιακή μετάβαση από όλους τους φορείς της αγοράς, υπογράμμισε ο...

Σε λειτουργία το daktylios.gov.gr για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα

Ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον...