- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Εντυπωσιακή αύξηση παρουσίασε τα τελευταία 2 χρόνια της πανδημίας η χρήση internet στις ηλικίες 55-64 ετών (+11%) και ακόμα πιο εντυπωσιακά στους λίγο μεγαλύτερους Έλληνες, ηλικίας 65-74 ετών (+21%).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Focus Bari ποιυ αφορά το 2ο εξάμηνο του 2021 η χρήση internet είναι πλέον καθολική στην Ελλάδα αγγίζοντας το 94% από 90% στο τέλος του 2019, τάση που παρατηρούμε ότι ήρθε για να μείνει…
Οι μεγαλύτερες ηλικίες πλέον κάνουν καθημερινή χρήση του διαδικτύου, με τους 55-64 ετών από 81% το 2019 να φτάνουν το 90% το 2022. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η χρήση στις ηλικίες 65-74 ετών που από 61% το 2019 έφτασε το 2021 το 73%!
Η τρίτη ηλικία εθίζεται στο διαδίκτυο
Όπως καταγράφεται στην έρευνα το κοινό 55-64 εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με το διαδίκτυο, καθώς μέσω διαδικτύου εξυπηρετούν πλέον όλο και περισσότερες καθημερινές τους δραστηριότητες.
Το top 8 λόγων χρήσης με την μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία 2 χρόνια είναι:
- Webinars από 12% εκτοξεύθηκε στο 34% (αύξηση +177%)
- Online banking / online Transactions από 44% διαμορφώθηκε στο 78%, αύξηση +76%
- Public Sector Transactions από 34% διαμορφώθηκε σε 59%, +72%
- E-shopping από 42% σε 67% , +58%
- Web tv από 32 σε 50% , +57%
- Online gaming / games download από 22% σε 31%, + 43%
- E-mailing από 64% σε 90%, + 41%
- Social networks από 63 σε 86%, αύξηση 37%
Προτιμούν το smartphone
Η σύνδεση γίνεται με την τη χρήση διαφόρων συσκευών σύνδεσης, με κυριότερη το Smartphone. Ειδικότερα στο top 3 των επιλογών συσκευής σύνδεσης είναι:
- Smartphone που από 79% το β τρίμηνο του 2019 έφτασε το 92% το β εξάμηνο του 2021 παρουσιάζοντας αύξηση 15%
- Laptop / Notebook που από 44% αυξήθηκε σε 53% (+19%)
- Desktop βαπό από 38% σε 43% (+12%)
Ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο internet από το κινητό τους φτάνει τα 85 λεπτά / ημέρα, όταν το β εξάμηνο του 2019 ήταν λιγότερο από μία ώρα (53 λεπτά).
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 67% των χρηστών ηλικίας 55+, έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019 που το ποσοστό αυτό ήταν 42%.
Για τις on line αγορές τους το τελευταίο 6μηνο ξόδεψαν κατά μέσο όρο 853 ευρώ, αυξημένο κατά 299 ευρώ από το β εξάμηνο του 2019 που το ποσό που είχαν ξοδέψει λατά μέσο όρο ήταν μόλις 554 ευρώ.
Πιο συχνές αγορές είναι σε:
- Ρούχα ποσοστό 31%
- Παπούτσια 29%
- Ηλεκτρονικά είδη 28%
- Ηλεκτρικά είδη 26%
- Και Καλλυντικά 25%
Το 86% των 55-64 χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυξημένο κατά 37% σε σχέση με τον Β εξάμηνο του 2019 που το ποσοστό αυτό ήταν 63%.
Ο μέσος χρόνος που ασχολούνται είναι 62 λεπτά / ημέρα, ελαφρώς αυξημένο από τα 56 λεπτά / ημέρα το β εξάμηνο του 2019.
Παράλληλα οι ηλικιωμένοι χρήστες «δικτυώθηκαν» για τα καλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το top 3 των Νetworks που έχουν προφίλ:
- Στο Facebook «συνδέθηκαν» το 84% από 56% το β εξάμηνο του 2019 παρουσιάζοντας αύξηση +51%
- Στο messenger δικτυώθηκε το 74% των χρηστών από 44% (+67%)
- Στο WhatsApp συνδεδεμένοι ήταν το 67% από 58% ( +16%).