16.3 C
Athens
Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου, 2024

Το 25% των εταιρειών στην Ελλάδα είναι ασφαλισμένο για ψηφιακές επιθέσεις

Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις στην Ελλάδα (25%) είναι ασφαλισμένη για περιπτώσεις επιθέσεων στα συστήματα πληφορορικής και επικοινωνιών της (ΤΠΕ). Με την πρώτη ανάγνωση θα έλεγε κανείς ότι το ποσοστό είναι χαμηλό και πάλι υπολειπόμαστε του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Κι όμως, αυτό δεν ισχύει, καθώς η επίδοση της χώρας μας βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, όπου η αντίστοιχη αναλογία είναι μία στις πέντε εταιρείες (21%).

Τα στοιχεία, τα οποία παρουσιάζει ο ΣΕΠΕ, δημοσιοποίησε η Eurostat και σύμφωνα με αυτά, το 2019, το 21% των επιχειρήσεων της Ε.Ε. με 10 ή περισσότερα άτομα ανέφερε ότι έχει κάποιου είδους ασφάλιση έναντι περιστατικών ασφάλειας ΤΠΕ. Το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από 20% στις μικρές επιχειρήσεις, 28% στις μεσαίες και 35% στις μεγάλες εταιρείες.

Στην Ελλάδα, τα αντίστοιχα ποσοστά των επιχειρήσεων, που έχουν προχωρήσει σε κάποιου είδους ασφάλιση έναντι των περιστατικών ασφαλείας στο ICT είναι 24% για τις μικρές εταιρείες, 37% για τις μεσαίες και 39% για τις μεγάλες. Οι καλύτερες επιδόσεις των μεγάλων επιχειρήσεων στο θέμα της ασφάλισης έναντι περιστατικών ψηφιακής ασφάλειας εξηγούνται – εν μέρει – από το γεγονός ότι αυτές οι εταιρείες είναι πιθανότερο να επηρεαστούν από προβλήματα, που προκύπτουν από περιστατικά ασφάλειας ΤΠΕ.

Το κράτος – μέλος με το υψηλότερο μερίδιο επιχειρήσεων με ασφάλιση έναντι συμβάντων ασφάλειας ΤΠΕ ήταν, το 2019, η Δανία (56% όλων των επιχειρήσεων), ενώ ακολουθούν η Ιρλανδία, η Γαλλία και η Σουηδία (με 39% έκαστη), με την Ισπανία να έπεται με 33%.

Οι χειρότερες επιδόσεις

Στον αντίποδα, τις χειρότερες επιδόσεις έχουν η Λιθουανία, η Ουγγαρία, η Σλοβενία και η Βουλγαρία, όπου ποσοστό μικρότερο του 5% των εταιρειών είναι ασφαλισμένες έναντι περιστατικών ασφάλειας ΤΠΕ. Ειδικότερα,

στη Βουλγαρία το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 3%, ενώ στη Λιθουανία, την Ουγγαρία και τη Σλοβενία μόνο 4%.

Συχνότητα κρουσμάτων

Όσον αφορά τα περιστατικά ψηφιακών επιθέσεων, συνολικά, η Eurostat διαπιστώνει ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν προβλήματα λόγω συμβάντων, που σχετίζονται με την ασφάλεια των ΤΠΕ. Το ένα τέταρτο (23%) αντιμετώπισε προβλήματα από τέτοια περιστατικά το 2019, έναντι 17% στις μεσαίες επιχειρήσεις και 11% στις μικρές.

Μέτρα αντιμετώπισης

Το 2019, το πιο συνηθισμένο μέτρο ψηφιακής ασφάλειας, που χρησιμοποιούσαν οι επιχειρήσεις στην Ε.Ε., σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της Eurostat, ήταν η ενημέρωση του λογισμικού ή των λειτουργικών συστημάτων (87%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο έλεγχος ταυτότητας με κωδικό πρόσβασης (77%), η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας σε ξεχωριστή τοποθεσία ή στο cloud (76%) και ο έλεγχος πρόσβασης στο δίκτυο (64%).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν λιγότερο συχνά τεχνικές κρυπτογράφησης δεδομένων, εγγράφων ή ηλεκτρονικών μηνυμάτων (38%), δοκιμές ασφαλείας ΤΠΕ (36%), αξιολόγηση κινδύνου ΤΠΕ (34%) και ταυτοποίηση χρήστη και πιστοποίηση μέσω βιομετρικών μεθόδων (10%).

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πάροχος που κάνει «άλμα» και αλλάζει τα δεδομένα της κινητής τηλεφωνίας

Ποια είναι μία από τις σημαντικότερες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, όσον αφορά τη χρήση του smartphone; Τι είναι αυτό για το οποίο διαρκώς αγωνιούν...

Intrakat: Σύμβαση €9,75 εκατ. με την Κοινωνία της Πληροφορίας για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης

Σε συνέχεια διεθνούς διαγωνισμού, η Intrakat υπέγραψε εκτελεστική σύμβαση συμφωνίας – πλαισίου, διάρκειας 3 ετών, με την δημόσια εταιρεία «Κοινωνία της Πληροφορίας», προϋπολογισμού ύψους...

Mastercard Fintech Forum: Μεγάλος νικητής η καινοτομία – Coriunder και Moveo.ai είναι οι δύο fintech που ξεχώρισαν

Η Mastercard στέκεται αρωγός στην ανάδειξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον χρηματοοικονομικό κλάδο, υλοποιώντας για ακόμα μία φορά την επιτυχημένη εκδήλωση για το οικοσύστημα του...

Η Salesforce λανσάρει τεχνητή νοημοσύνη νέας γενιάς για το Slack

Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Slack AI, μιας εύκολης και αξιόπιστης δημιουργικής ΤΝ (AI) που διατίθεται εγγενώς στο Slack, ως «απάντηση» στις ανάγκες...

Η Nova επιστρέφει στην πόλη, επενδύοντας σε βιώσιμα κτίρια

Η νέα Nova, συμπληρώνοντας ένα χρόνο επιτυχημένης λειτουργίας, μετεγκαθίσταται στη Λεωφόρο Αθηνών, η οποία είναι πλέον η νέα έδρα της εταιρείας, και σε τρεις...