- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πλάνο που μέσα από τη συγχώνευση Forthnet και Wind θα δημιουργήσει το δεύτερο παίκτη στην αγορά σταθερής τηλεφωνίας, διεκδικώντας παράλληλα τη δεύτερη θέση στην αγορά της κινητής, καταγράφει η United Group στην παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων της.
Σε ειδική ενότητα για την εξαγορά της Wind, η United Group τονίζει ότι επί του παρόντος η εταιρεία βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά το μερίδιο εσόδων αλλά και σε συνδρομητές κινητών συνδέσεων.
Ειδικότερα αναφέρει:
- Η Wind είναι ο τρίτος πάροχος κινητής τηλεφωνίας (με μερίδιο 24%) σε μια αγορά τριών παρόχων (MNO) που κυριαρχείται από τον OTE/Cosmote (με μερίδιο 47%) με τη Vodafone να τοποθετείται ως σχετικά «αδύναμος» ιστορικός παίκτης στην δεύτερη θέση με ποσοστό 28%.
- Με τη συγχώνευση Forthnet και Wind Hellas, η United Group θα δημιουργήσει ένα ανταγωνιστή που θα είναι ο τρίτος παίκτης σε μερίδιο εσόδων και συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας και ο δεύτερος παίκτης σε μερίδιο πελατών σταθερής και συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η εικόνα της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών
Όπως παρουσιάζεται σε γράφημα της United Group, σε επίπεδο εσόδων η Cosmote έχει μερίδιο 60%, η Vodafone το 21%, η Wind το 13% και η Forthnet το 6%.
Σε επίπεδο σταθερών συνδρομητών η Cosmote έχει μερίδιο 55%, η Vodafone το 20%, η Wind το 13% και η Forthnet το 11% – κατά συνέπεια Wind και η Forthnet θα φτάσουν το 24%, κάτι που θα φέρει τη νέα εταιρεία στη δεύτερη θέση.
Παράλληλα αναμένουν αυξανόμενες συνέργειες κόστους, που θα υλοποιηθούν σε 12-18 μήνες από την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Οι επόμενες κινήσεις
Σε επίπεδο μελλοντικών κινήσεων, γίνεται αναφορά στα εξής:
- Δημιουργία αγοράς quad play. Υπενθυμίζεται ότι στόχος της UG είναι η δημιουργία ενιαίων πακέτων σταθερής – κινητής – ίντερνετ και συνδρομητικής τηλεόρασης σε ελκυστικές τιμές, προκειμένου να «καλύψει» την μικρή διαφορά με την Vodafone των 4 ποσοστιαίων μονάδων στην κινητή τηλεφωνία.
- Βασικός στόχος είναι η συγχώνευση της Forthnet και της Wind να επιτρέψει στην UG να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή της αγοράς quad play, με την απόκτηση σημαντικού μεριδίου στην αγορά κινητής τηλεφωνίας με προσφορά διασταυρούμενων πωλήσεων στην συνδρομητική βάση της Forthnet. Παράλληλα θα προσφέρει αυξημένα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας σε μια αγορά που παραμένει, όπως την χαρακτηρίζει, «υποανάπτυκτη» με μέσο όρο δεδομένων AUPU μόνο 2,7 GB ανά σύνδεση το 2020, καθιστώντας την Ελλάδα μία από τις λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές στην Ευρώπη στην χρήση δεδομένων.
Παράλληλα διαπιστώνει την εξαιρετικά χαμηλή διείσδυση της οπτικής ίνας στο σπίτι – FTTH (εκτιμάται σε 3%-5%) και διείσδυση VDSL μόνο στο 40% του FBB στην αγορά, με τους φορείς εκμετάλλευσης να εξακολουθούν να αναζητούν έσοδα από σημαντικά υψηλότερες υπηρεσίες εύρους ζώνης (δηλαδή 50 Mbps και 100 Mbps “NGA” υπηρεσία έναντι ADSL).
Στην ίδια έκθεση γίνεται ειδική αναφορά στην δημιουργία εξειδικευμένης εταιρείας για τις οπτικές ίνες, η οποία θα εξασφαλίσει ανάπτυξη στους σταθερούς συνδρομητές.
Οικονομικά στοιχεία
Όπως αναφέρει η United Group τα τελευταία χρόνια, η Wind αύξησε με επιτυχία το EBITDA της, από 96 εκατομμύρια ευρώ το 2018 σε 114 εκατομμύρια ευρώ το 2019 και το 2020, το οποίο επηρεάστηκε αρνητικά από τον Covid-19. Αυτή η αύξηση προήλθε από την επέκταση του κινητού και σταθερού ακαθάριστου περιθωρίου κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Παρά την πανδημία, η Wind κατάφερε να διατηρήσει το EBITDA το 2020, φθάνοντας στα 114 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δείχνουν ανάκτηση εσόδων σε σύγκριση με το 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο 2021 τα EBITDA έφτασαν τα 177 εκατ. ευρώ.