26.2 C
Athens
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Τα παιδιά δαπανούν υπερβολικές ώρες στο διαδίκτυο – Σημαντική αύξηση των καταγγελιων για παράνομο περιεχόμενο

Οι υπερβολικές  ώρες που δαπανούν παιδιά και νέοι στα παιχνίδια και στα κοινωνικά δίκτυα και η δυσκολία ή η αδυναμία να τεθούν όρια στη χρήση της τεχνολογίας από τους γονείς αποτελούν το βασικό πρόβλημα των ατόμων που αναζήτησαν βοήθεια κατά το 2022 από τη Γραμμή βοήθειας Help-line.gr του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.α.) και ακολοθούν αναζήτηση συμβουλών για τεχνικά ζητήματα και για υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο.

Όσον αφορά στα δημογραφικά στοιχεία, η πλειοψηφία των αιτημάτων (76%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες (εκπαιδευτικοί, ειδικοί ψυχικής υγείας) και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με ποσοστό 13% και 10%, αντίστοιχα.

2022: Aύξηση 35% στις καταγγελίες για παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο

Εντυπωσιακή αύξηση 35% καταγράφεται στο συνολικό αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκε το 2022 η Ανοιχτή γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, σε σχέση με το 2021.

Πιο συγκεκριμένα η SafeLine.gr δέχτηκε σχεδόν 12.000 καταγγελίες. Οι καταγγελίες για υλικό παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης (Child Sexual Abuse Material – CSAM) – που είναι και το βασικό πεδίο δραστηριοποίησης της Γραμμής- παρουσιάζει αύξηση 133% σε σχέση
με το 2021.

Διαπιστώνεται μάλιστα και μέσα από τα στοιχεία του INHOPE-μέλος του οποίου είναι η SafeLine.gr και άλλες 49 γραμμές καταγγελιών σε όλο τον κόσμο- ότι όσο μικραίνει ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών που έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, τόσο το πρόβλημα γιγαντώνεται.

Τα δεδομένα μετά τα lockdown δείχνουν ότι τα παιδιά αρχίζουν την ενασχόλησή τους με τον ψηφιακό κόσμο σε όλο και μικρότερη ηλικία. Τα κορίτσια είναι εκείνα που σύμφωνα με τα στοιχεία του INHOPE διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο.

Σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά στοιχεία της SafeLine.gr σημαντική αύξηση σημειώθηκε στον αριθμό των καταγγελιών για το απόρρητο των επικοινωνιών, στην εξαπάτηση μέσω phishing και στις οικονομικές απάτες.

Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τη σημασία της ενημέρωσης των πολιτών και της επαγρύπνησης που πρέπει να υπάρχει καθώς οι απατεώνες του διαδικτύου διαρκώς εφευρίσκουν νέους τρόπους εξαπάτησης.

Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών αφορούσε τα κοινωνικά δίκτυα. Το 45% των καταγγελιών αφορούσε κάτι που συνέβη στο Instagram και το 40% κάποια ενέργεια στο Facebook.

Το 87% των αιτημάτων προήλθε μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία

Το 87% των αιτημάτων προήλθαν μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία στον αριθμό 210-6007686 ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 9% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση info@helpline.gr. Τα υπόλοιπα αιτήματα προήλθαν μέσω chat συμβουλετικής.

Σας υπενθυμίζουμε ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:

Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.

H συμβουλευτική γραμμή Βοήθειας Ηelp-line

Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.

Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

MindTheHack: H 1η ελληνική πλατφόρμα κυβερνοασφάλειας που κάνει χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

Η MindΤheHack, νέα εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας, επαναπροσδιορίζει το πεδίο του τομέα αυτού με χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Σε μια εποχή όπου οι κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται κατά...

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...