Σχεδόν καθημερινή συνήθεια τείνει να γίνει για τους Έλληνες καταναλωτές το e-shopping, με τους περιορισμούς λόγω του νέου κορωναϊού να ενισχύουν τα κανάλια online αγορών. Ήδη, το ποσοστό αυτών, που πραγματοποιούν τακτικά online αγορές (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) είναι πλέον υπερ-διπλάσιο απ’ ό,τι πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και ανέρχεται σε 20% από 9% πριν από την πανδημία, όπως καταγράφει η έρευνα της Pulse RC για το “σήμερα και το αύριο της επιχειρηματικότητας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου”, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Το ποσοστό των Ελλήνων, που συναλλάσσονται τακτικά online με το Δημόσιο και τις τράπεζες, ανέρχεται πλέον στο 37% την περίοδο του COVID-19, ενώ το 38% απαντά ότι το κάνει κάποιες φορές τον μήνα. Αντίθετα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, μειωμένο είναι το ποσοστό των καταναλωτών, που επισκέπτονται τακτικά καταστήματα της περιοχής τους (τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα) για την αγορά διαφόρων ειδών. Πλέον, διαμορφώνεται στο 52% από 71%, που ήταν πριν από την κρίση.
Αξιολόγηση e-shops
Απ’ όλους όσοι αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα, οι τρεις στους τέσσερις (73%) πραγματοποιούν τις περισσότερες αγορές από ελληνικά e–shops. Ένα 16% μοιράζει τις αγορές του μεταξύ e-shops της χώρας μας και του εξωτερικού και μόνο το 6% αγοράζει κυρίως από καταστήματα του εξωτερικού.
Το 71% εμπιστεύεται αρκετά έως πολύ τις αγορές μέσω Διαδικτύου, ακόμα περισσότεροι (76%) βρίσκουν αρκετά έως πολύ ικανοποιητική την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών. Επίσης σχεδόν εφτά στους δέκα (68%) είναι ικανοποιημένοι αρκετά έως πολύ από την ποιότητα εξυπηρέτησης (συνέπεια, τιμές, υποστήριξη). Σύμφωνα με την έρευνα, τα αρνητικά ποσοστά αξιολόγησης στους παραπάνω τομείς είναι ελάχιστα.