- Της Μαρίας Μόσχου
 
Ανοίγει ο δρόμος για την εκχώρηση περαιτέρω συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια και υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλή.
Η απόφαση αφορά στην «Έγκριση δρομολογίων τακτικών επιβατικών μεταφορών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης µε σκοπό την ανάθεση εκτέλεσης αυτών από τον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., μέσω υπογραφής σύμβασης εκτέλεσης του καθοριζόμενου συγκοινωνιακού έργου από τον συγκοινωνιακό φορέα µε την επωνυμία ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., με δικαίωμα υπεκμίσθωσης μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ Α.Ε., ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. και ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε».
Πρόκειται για 25 συνολικά δρομολόγια όπως αυτά αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα:
Με την σχετική απόφαση ανατίθεται στον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. να υπογράψει τη σύμβαση εκτέλεσης του καθοριζόμενου από τα δρομολόγια αυτά συγκοινωνιακού έργου, με τον συγκοινωνιακό φορέα µε την επωνυμία ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., ο οποίος έχει δικαίωμα υπεκμίσθωσης μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ Α.Ε., ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. και ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε. Στη σύμβαση θα καθορίζονται οι όροι, η εποπτεία, ο έλεγχος, το κόμιστρο και οι κυρώσεις, σχετικά με την εκτέλεση του ανωτέρω συγκοινωνιακού έργου.
Η εν λόγω σύμβαση, η οποία θα υπογραφεί μετά τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα έχει διάρκεια δύο (2) ετών,με μονομερές δικαίωμα του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. για παράτασή της για ένα (1) ακόμη έτος, με τους ίδιους όρους.
Σημειώνεται ότι από τις ρυθμίσεις της απόφασης αυτής και της σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. και ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, ως εξής:
α) ποσό 22.320.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το έτος 2020,
β) ποσό 22.320.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το έτος 2021 και
γ) Το ίδιο ποσό για το έτος 2022 (σε περίπτωση παράτασης της σύμβασης).
Η διαδικασία από εδώ και πέρα προβλέπει μια καταρχάς συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), το οποίο θα εγκρίνει το σχέδιο της σύμβασης την οποία θα υπογράψει ο ΟΑΣΘ, ο ΟΣΕΘ και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για λογαριασμό και των τεσσάρων ΚΤΕΛ.
Στη συνέχεια η σύμβαση μαζί με την αιτιολογική έκθεση που τεκμηριώνει την αναγκαιότητα εκχώρησης δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ θα σταλούν προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Και τα 4 ΚΤΕΛ έχουν προμηθευτεί τον μεγαλύτερο αριθμό από τα συνολικά 120 λεωφορεία που προορίζονται για αυτές τις 25 γραμμές (101 θα μπουν στις γραμμές και άλλα 19 θα είναι εφεδρικά). Αυτές τις ημέρες γίνονται οι αναγκαίες εργασίες σε αυτά τα λεωφορεία, δηλαδή, εργασίες βαψίματος, τοποθέτησης εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων, τοποθέτηση ρούτερ για δωρεά wifi κλπ.
Τα λεωφορεία είναι ημιαστικού τύπου, κάποια από αυτά έχουν τρεις πόρτες, τα οποία είναι χωρητικότητας 85 επιβατών (25 καθήμενοι και 60 όρθιοι), άλλα με δύο πόρτες, χωρητικότητας 95 επιβατών (35 καθήμενοι και 60 όρθιοι) και είναι όλα ηλικίας έως 10 ετών.




