19 C
Athens
Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου, 2024

Safeline.gr: Αύξηση των καταγγελιών για παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο

Η παιδική κακοποίηση συνεχίζει να «φιγουράρει» πρώτη στις καταγγελίες για παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο δείχνοντας τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά στην επαφή τους με το internet.

Σύμφωνα με τα Ετήσια στατιστικά στοιχεία 2021 SafeLine.gr και Help-line.gr με αφορμή τον εορτασμό της  Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2022 καταγράφεται μικρή αύξηση σε σχέση με το 2020 στον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκε το 2021 η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine.gr του Ελληνικού κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).

8.571 καταγγελίες

Η γραμμή έλαβε 8.571 καταγγελίες, ενώ σταθερά ψηλά κινείται ο αριθμός των καταγγελιών για υλικό παιδικής κακοποίησης που και κατά τη διάρκεια του 2021 παραμένει στην πρώτη κατηγορία.

Ο αριθμός των καταγγελιών για υλικό παιδικής κακοποίησης – που είναι και το βασικό πεδίο δραστηριοποίησης της SafeLine.gr αγγίζει το 33%. Να σημειωθεί ότι τα τελευταία  χρόνια οι εν λόγω καταγγελίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο στην Ελλάδα επιβεβαιώνοντας την αύξηση των περιστατικών που παρατηρείται σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα στατιστικά στοιχεία του INHOPE, του  Παγκόσμιου Συνδέσμου Ανοικτών Γραμμών για το Παράνομο περιεχόμενο του Διαδικτύου που συντονίζει τις δράσεις 47 γραμμών ανά την υφήλιο (www.inhope.org).

Διαπιστώνεται μάλιστα ότι όσο μικραίνει ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών που έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, τόσο το πρόβλημα γιγαντώνεται γεγονός που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, καθώς τα δεδομένα κυρίως μετά τα lockdown δείχνουν ότι τα παιδιά αρχίζουν την ενασχόλησή τους με τον ψηφιακό κόσμο σε όλο και μικρότερη ηλικία. Ακολουθούν οι καταγγελίες για οικονομικές απάτες και για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

40% των καταγγελιών αφορούσε στο Instagram

Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών αφορούσε τα κοινωνικά δίκτυα. Το 40% των καταγγελιών αφορούσε κάτι που συνέβη στο Instagram και το 39% κάποια ενέργεια στο έτερο ισχυρό social media, το Facebook.

O εθισμός στο gaming παρέμεινε και κατά το 2021 στην κορυφή των αιτιών επικοινωνίας με τη Γραμμή βοήθειας Help-line.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε ποσοστό 43%. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά (12%) προβλήματα που σχετίζονται με την ιδιωτικότητα και με τεχνικά ζητήματα (11%).

Το 76% όσων επικοινώνησαν με τη Γραμμή ήταν ενήλικες ενώ ο συνηθέστερος τρόπος επικοινωνίας ήταν τηλεφωνικά. Στο 92% των περιπτώσεων δόθηκαν συμβουλές  και για το 7% των κλήσεων κρίθηκε απαραίτητο να ενημερωθούν οι αρχές.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πάροχος που κάνει «άλμα» και αλλάζει τα δεδομένα της κινητής τηλεφωνίας

Ποια είναι μία από τις σημαντικότερες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, όσον αφορά τη χρήση του smartphone; Τι είναι αυτό για το οποίο διαρκώς αγωνιούν...

Intrakat: Σύμβαση €9,75 εκατ. με την Κοινωνία της Πληροφορίας για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης

Σε συνέχεια διεθνούς διαγωνισμού, η Intrakat υπέγραψε εκτελεστική σύμβαση συμφωνίας – πλαισίου, διάρκειας 3 ετών, με την δημόσια εταιρεία «Κοινωνία της Πληροφορίας», προϋπολογισμού ύψους...

Mastercard Fintech Forum: Μεγάλος νικητής η καινοτομία – Coriunder και Moveo.ai είναι οι δύο fintech που ξεχώρισαν

Η Mastercard στέκεται αρωγός στην ανάδειξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον χρηματοοικονομικό κλάδο, υλοποιώντας για ακόμα μία φορά την επιτυχημένη εκδήλωση για το οικοσύστημα του...

Η Salesforce λανσάρει τεχνητή νοημοσύνη νέας γενιάς για το Slack

Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Slack AI, μιας εύκολης και αξιόπιστης δημιουργικής ΤΝ (AI) που διατίθεται εγγενώς στο Slack, ως «απάντηση» στις ανάγκες...

Η Nova επιστρέφει στην πόλη, επενδύοντας σε βιώσιμα κτίρια

Η νέα Nova, συμπληρώνοντας ένα χρόνο επιτυχημένης λειτουργίας, μετεγκαθίσταται στη Λεωφόρο Αθηνών, η οποία είναι πλέον η νέα έδρα της εταιρείας, και σε τρεις...