Της Μαρία Μόσχου
Mariam@moved.gr
Πολλά προβλήματα συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν εκατοντάδες επιβάτες καθημερινά στους σταθμούς του μετρό παρά το γεγονός ότι ακόμα οι πύλες ΑμΕΑ παραμένουν ανοικτές αφήνοντας ελεύθερη την είσοδο και στους γνωστούς … τζαμπατζήδες!
Ενώ ο ΟΑΣΑ προχθες ανακοίνωσε ότι πλησιάζει το διάστημα να κλείσουν όλες οι πύλες, χωρίς να δίνει σαφές χρονοδιάγραμμα, ωστόσο σε πολλούς σταθμούς του μετρό τα ακυρωτικά μηχανήματα είναι κλειστά με ταινία και πολλά από τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων χαλασμένα.
Παράλληλα παρατηρείται και έλλειψη προσωπικού με αποτέλεσμα δεκάδες άτομα που θέλουν να κάνουν μια απλή ερώτηση ακόμα και για τον τύπο εισιτηρίου που θα αγοράσουν «στοιβάζονται» στις ουρές των εκδοτηρίων για να ρωτήσουν τον υπάλληλο που υπάρχει στον γκισέ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα λίγες μέρες πριν στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας όπου νεαρός φοιτητής άλλης πόλης ζήτησε από τον υπάλληλο στα εκδοτήρια εισιτήριο για 4 διελεύσεις. Σαφώς τέτοιο εισιτήριο δεν υπάρχει μπορεί όμως να βγάλει εισιτήριο με περισσότερες διαδρομές, ωστόσο ο νεαρός πήρε στα χέρια του δύο εισιτήρια με δυο διελεύσεις το καθένα χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο το γεγονός ότι στις δύο ημέρες που θα μείνει θα πρέπει να θυμάται πιο εισιτήριο ακύρωσε και που είναι το άλλο.
Αλλά και τα μηχανήματα έχουν εξαιρετικά περιορισμένες δυνατότητες έκδοσης εισιτηρίων καθώς δεν μπορείς να «φορτώσεις» όσα εισιτήρια θέλεις.
Άλλο ένα σημείο που σχολιάζεται ιδιαίτερα αρνητικά από τους καθημερινούς χρήστες του μετρό είναι ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων σπανίως λειτουργούν στο σύνολό τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πάντα ουρές. Μάλιστα προκειμένου να «τρέξουν» την διαδικασία και μειώσουν το χρόνο αναμονής τους οι συχνοί επιβάτες αναγκάζονται να εξηγούν τον τρόπο έκδοσης στους μεγαλύτερους ή τους περιστασιακούς χρήστες ή ακόμα και να αναλαμβάνουν να βγάλουν οι ίδιοι τα εισιτήρια για τρίτους.
Μάλιστα πολλά από τα μηχανήματα ενώ ξεκινά η διαδικασία αναγράφουν λίγο πριν το τέλος ότι αδυνατούν να δώσουν ρέστα από χαρτονόμισμα με τους επιβάτες που περίμεναν με τα χρήματα στο χέρι να αναγκάζονται να αλλάξουν ουρά και να τσακώνονται με τους άλλους που περίμεναν στο «σωστό» μηχάνημα.
Αλλά ακόμα και αν έχεις χρησιμοποιήσει τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων εντοπίζεις και κάποιες άλλες αστοχίες:
– Όταν αγοράζεις εισιτήριο των 1.40 ευρώ και τοποθετήσεις στο μηχάνημα 5 ευρώ στην πρώτη οθόνη αναγράφει 0 ρέστα. Ωστόσο στο τέλος το μηχάνημα δίνει τα ρέστα που πρέπει να λάβεις.
– Δεν αναγράφονται πουθενά οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε περίπτωση που ο μηχάνημα κολλήσει. Σε μία τέτοια περίπτωση θα υπερισχύσει ο εγκέφαλος software που κατευθύνει τις απαντήσεις στην οθόνη ή το ποσό που έχει τοποθετηθεί μέσα;
– Σε κάθε μία συναλλαγή για την έκδοση εισιτηρίου εκτυπώνεται και μία χάρτινη μεγάλη απόδειξη. Εκτός από άσκοπη σπατάλη για τον ΟΑΣΑ δημιουργεί και σημαντικό όγκο σκουπιδιών δίπλα και πάνω στα μηχανήματα ουσιαστικά ανατρέποντας την μέχρι σήμερα εικόνα των σταθμών που ήταν καθαροί.
– Στα εισιτήρια που εκδίδονται δεν αναγράφεται ο χρόνος ζωής, αν είναι ολοήμερο, 90λεπτών και πόσο υπόλοιπο είναι διαθέσιμο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί από τους χρήστες που έχουν εισιτήρια με 10 + 1 διαδρομές να πρέπει να ελέγξουν το εισιτήριο στον υπολογιστή αν δεν θυμούνται πόσες διελεύσεις έχουν κάνει. Αυτό πολλές φορές δημιουργεί και ουρές αν κάποιος πιστεύει ότι έχει ακόμα διελεύσεις και τελικά το εισιτήριο δεν γίνεται δεκτό.
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν πονοκέφαλο στους επιβάτες πολλοί από τους οποίους συνεχίζουν να μπαίνουν στο μέσο χωρίς εισιτήριο κατακρημνίζοντας τα έσοδα των μέσων μαζικής μεταφοράς.