17.9 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025

Πάνω από τα μισά smartphones θα έχουν δυνατότητες ΑΙ έως το 2028

 

γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

 

Το μέλλον των κινητών συσκευών επαναπροσδιορίζει η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), με την είσοδο της ανατρεπτικής τεχνολογίας στον χώρο των smartphones να έχει ήδη ξεκινήσει και να κλιμακώνεται με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, για το σύνολο της χρήσης του 2024, το 16% των smartphones, που θα διατεθούν στην παγκόσμια αγορά θα υποστηρίζει τεχνολογία ΑΙ, από μόλις 5% το 2023.

Μάλιστα, ο ρυθμός διείσδυσης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης στα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να είναι κάτι παραπάνω από έντονος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys, έως το 2028 το ποσοστό αυτό θα εκτοξευθεί στο 54%, που σημαίνει ότι πάνω από τα μισά κινητά που θα πωληθούν σε όλο τον κόσμο θα έχουν δυνατότητες και χαρακτηριστικά ΑΙ.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η αγορά των ΑΙ smartphones θα «τρέξει» με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 63% από σήμερα μέχρι το 2028. Την ανάπτυξη της αγοράς των ΑΙ smartphones στηρίζει η αυξημένη ζήτηση -από πλευράς των καταναλωτών- για βελτιωμένες λειτουργίες των κινητών τους τηλεφώνων.

Η είσοδος του ΑΙ στις συσκευές, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, θα ξεκινήσει από τα premium μοντέλων των κατασκευαστών ανά τον κόσμο, με σταδιακή υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης και στα smartphones μεσαίας κατηγορίας, αντανακλώντας τις ευρύτερες τάσεις της αγοράς προς την προηγμένη τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας.

Πώς κινούνται οι κατασκευαστές

Η ανάλυση της Canalys δείχνει ότι μεταξύ των κατασκευαστών smartphones ήδη αναπτύσσεται μεγάλη κινητικότητα για την ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης στα κινητά τηλέφωνα. Μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες, όπως η Apple, η Google και η Samsung, καθώς και οι κορυφαίοι Κινέζοι παίκτες HONOR, OPPO, Xiaomi και vivo βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων AI στις συσκευές τους.

Οι στρατηγικές τους ποικίλλουν από την ανάπτυξη ιδιόκτητων τσιπ τεχνητής νοημοσύνης έως τη βελτίωση των ενσωματώσεων οικοσυστημάτων που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για βελτιωμένη εμπειρία χρηστών. «Αυτές οι εξελίξεις είναι τεχνικές και στρατηγικές και συνεπάγονται σημαντικές επενδύσεις σε hardware και λογισμικό για τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος» αναφέρει σε ανάλυσή της η Canalys.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις συσκευές ανοίγει νέους δρόμους για τη δημιουργία εσόδων πέρα από τις παραδοσιακές πωλήσεις smartphones. «Η τεχνητή νοημοσύνη στη συσκευή επιτρέπει νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών βασισμένες σε συνδρομές για premium χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, εξατομικευμένη διαφήμιση και βελτιωμένες λειτουργίες εφαρμογών. Αυτά τα μοντέλα διαφοροποιούν τις ροές εσόδων και αυξάνουν την αφοσίωση των πελατών, προσφέροντας συνεχώς βελτιωμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες χρήστη» αναφέρει η Canalys.

Τι λένε οι καταναλωτές

 

Από την πλευρά τους, οι ίδιοι οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα smartphones. Ωστόσο, αυτό το ενδιαφέρον μετριάζεται από ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την ασφάλεια των δεδομένων, επομένως είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η διαφάνεια και η υπευθυνότητα στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

«Οι σαφής επικοινωνία σχετικά με τη χρήση δεδομένων, τη λειτουργικότητα των χαρακτηριστικών της τεχνητής νοημοσύνης και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς απορρήτου είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και της αποδοχής των καταναλωτών. Η άμεση αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών μπορεί να μετριάσει την ανησυχία και να ενισχύσει ένα πιο δεκτικό περιβάλλον στην αγορά» καταλήγει η ανάλυση της εταιρείας.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η ψηφιακή μετάβαση και οι νέες δεξιότητες στο Olympia Forum VI

Η ανάπτυξη των ελληνικών Περιφερειών δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και χωρίς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο του Olympia Forum...

AWS και SAP ενισχύουν τη συνεργασία τους για την προώθηση της ψηφιακής κυριαρχίας στην Ευρώπη

Η Amazon Web Services (AWS) και η SAP παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη διάθεση των δυνατοτήτων του SAP Sovereign Cloud στο AWS European...

Η νέα σειρά Xiaomi 15T διαθέσιμη στη Vodafone από 27,04€/μήνα

Η Vodafone υποδέχεται τη νέα σειρά Xiaomi 15T στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, με τα μοντέλα Xiaomi 15T και Xiaomi 15T Pro,...

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Ο όρος agentic commerce σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου AI agents αναλαμβάνουν να αλληλεπιδρούν και να διαπραγματεύονται εκ μέρους καταναλωτών και...

Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο υποδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να ανανεώνεται

O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce, δημοσίευσαν την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025. Η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης 2025 παρέχει...