18.9 C
Athens
Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024

Πανδημία και τηλεργασία «επιβαρύνουν» περισσότερο τις γυναίκες

Η εμφάνιση και η ταχύτατη εξάπλωση της Covid-19 επέφερε ριζικές αλλαγές στον τρόπο ζωής των πολιτών προκειμένου να διαφυλαχτεί η υγεία και να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη να προσαρμοστούν άμεσα σε νέες συνήθειες καθημερινότητας αλλά και εργασίας, με τις γυναίκες να πλήττονται περισσότερο.

Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, συνεχίζοντας να παρακολουθεί στενά όλες τις εξελίξεις και με σκοπό πάντα τη διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τις αλλαγές που θα διαμορφώσουν την επόμενη μέρα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Women in Business (WIB) προχώρησε στη διεξαγωγή έρευνας για τις επιπτώσεις της Covid-19 στην καθημερινότητα αλλά και την εργασία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 23/4/2020 έως 01/5/2020 και συγκέντρωσε 546 συμμετέχοντες, εκ των οποίων το 68% ήταν γυναίκες και το 32% άνδρες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, αν και οι συνέπειες της πανδημίας της Covid-19 θα πλήξουν όλους τους ανθρώπους, περισσότερο αντιμέτωπες με την ανεργία θεωρείται ότι θα βρεθούν οι γυναίκες. Ενδεικτικά, η πανδημία θεωρείται ότι θα επιφέρει επιπτώσεις στην απασχόληση συνολικότερα και αυτό θα επιβαρύνει και τα δύο φύλλα (75%). Ωστόσο, υπάρχει ένα 17% που θεωρεί ότι οι επιπτώσεις στην απασχόληση θα επιβαρύνουν περισσότερο τις γυναίκες, σε σύγκριση με ένα 4% που θεωρεί ότι θα επιβαρύνει περισσότερο τους άνδρες.

 

Περίπου 5 στους 10 θεωρούν ότι η πανδημία πιθανόν θα μειώσει τις επαγγελματικές προοπτικές και για τα δύο φύλα. Όμως, το 15% θεωρεί ότι η μείωση των επαγγελματικών προοπτικών θα αφορά τις γυναίκες περισσότερο, σε σύγκριση με το 3% που πιστεύει ότι θα αφορά κυρίως τους άνδρες. Ακόμη, 7 στους 10 θεωρούν ότι το εισόδημά τους θα συρρικνωθεί σαν αποτέλεσμα της πανδημίας, και αυτό αφορά και τα δύο φύλα.
Ωστόσο, ένα 10% εκτιμά ότι η συρρίκνωση εισοδήματος θα αφορά περισσότερο τις γυναίκες, ενώ ένα 3% ότι θα αφορά περισσότερο τους άνδρες. Οι γυναίκες δε, τείνουν να είναι πιο απαισιόδοξες και κατά 11% πιστεύουν ότι θα πληγεί περισσότερο το δικό τους εισόδημα.

Επίσης αν και το lockdown και η τηλεργασία επιβαρύνει τον προσωπικό χρόνο και των δύο φύλων, το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων υποστηρίζει ότι επιβαρύνεται περισσότερο ο προσωπικός χρόνος των γυναικών, οι οποίες αυτό το διάστημα συνδέονται ακόμα πιο έντονα με τον «παραδοσιακό τους ρόλο» της φροντίδας του σπιτιού. Συνολικά, το 19% θεωρεί ότι το lockdown επιβαρύνει περισσότερο τον προσωπικό χρόνο των γυναικών σε σύγκριση με ένα 3% που θεωρεί ότι επιβαρύνεται περισσότερο ο χρόνος
των ανδρών. Οπωσδήποτε η προσδοκία είναι ότι και τα δύο φύλα θα επιβαρυνθούν ως προς τον προσωπικό τους χρόνο, αλλά 25% των γυναικών στο δείγμα θεωρούν ότι θα επωμιστούν περισσότερα στον προσωπικό τους χρόνο, ενώ οι άνδρες πιστεύουν το ακριβώς αντίστοιχο κατά 3%.

 

Glass ceiling και αρνητικές προσδοκίες για τις γυναίκες

Η έρευνα αποτυπώνει το glass ceiling με την έννοια ότι θεωρείται
ότι οι γυναίκες σημαντικά περισσότερο από τους άνδρες θα πληγούν σε σχέση με τις μελλοντικές τους επαγγελματικές προοπτικές και θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν καίρια βήματα για την ενδυνάμωση, την ενίσχυση και την ενθάρρυνση της γυναικείας απασχόλησης. Ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνουν βήματα ώστε η ενασχόληση της γυναίκας με την μη αμειβόμενη εργασία στο σπίτι, με τη φροντίδα των παιδιών και των ηλικιωμένων, δεν γίνεται η τροχοπέδη στη δική της επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται ο περαιτέρω γόνιμος και δημιουργικός προβληματισμός πάνω στους εξής 4 τομείς:
1. AΓΩΓΗ
Ας ξαναδούμε τα πρότυπα των δύο φύλων όπως αποτυπώνονται στη διδακτική ύλη, σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, και ας εξασφαλίσουμε ότι οι μαθητές εκτίθενται στο σχολείο τους σε δημιουργικά πρότυπα που εμπνέουν, τόσο σε σχέση με τη γυναίκα όσο και σε σχέση με τον άνδρα.
2. ΕΚΠAΙΔΕΥΣΗ
Είναι σημαντικό όλες οι γυναίκες να έχουν πρόσβαση στην επανεκπαίδευση και τον εμπλουτισμό των προσόντων τους, έτσι ώστε να είναι μάχιμες στην αγορά εργασίας, αλλά και σε προοπτικές αυτo-άπασχόλησης και επιχειρηματικότητας.
3. ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ
Προτείνουμε την επανεξέταση των νομικών πλαισίων που ρυθμίζουν τους όρους εργασίας για μητέρες, μονογονεϊκές οικογένειες, ζευγάρια που φροντίζουν ηλικιωμένους.
4. ΚΙΝΗΤΡA
Η ανάπτυξη θα βασιστεί και στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Αλλά η εκκίνηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα απαιτήσει εκπαίδευση και κίνητρα.

Για να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας, πατήστε εδώ: https://cutt.ly/JyTJN2s

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το νέο LG Soundbar SQM1 φέρνει αξεπέραστη εμπειρία ήχου και αναβαθμίζει την ψυχαγωγία σας

Η LG Electronics παρουσιάζει το νέο soundbar LG SQM1, το οποίο φέρνει την οικιακή εμπειρία ήχου σε νέα επίπεδα απόδοσης. Ιδανικό για μικρότερους χώρους,...

Klarna: Το δίκτυο συνεργατών της στην Ελλάδα ξεπέρασε τους 3.000 εμπόρους μέσα σε δύο χρόνια

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας και δυναμικής ανάπτυξης στην Ελλάδα....

Cosmote TV: Ανανεώνει τη συνεργασία με τα BBC Studios έως το 2027 – Φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το BBC Player

Η COSMOTE TV προχώρησε σε ανανέωση της επιτυχημένης συνεργασίας της με τα BBC Studios, έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και διανομείς περιεχομένου παγκοσμίως, έως...

8 στους 10 εργαζόμενους θέλουν ευελιξία και ευκαιρίες εξέλιξης για να παραμείνουν σε μια εταιρεία

Σε μια εποχή όπου η διατήρηση των εργαζομένων αποτελεί κρίσιμη πρόκληση για τις επιχειρήσεις, μια νέα έρευνα του kariera.gr αποκαλύπτει τους παράγοντες που επηρεάζουν...

Το ΑΙ κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα για τους CEOs

Το 76% θεωρεί ότι δεν θα επηρεαστεί ο αριθμός των θέσεων εργασίας  Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Ακριβώς μετά την οικονομική αβεβαιότητα (53%), το θέμα...